Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 08 April 2015 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan anbefale en stikdåse/stik med en 12V trigger?
Jeg har en forstærker til mine passive subwoofere uden 12V trigger, og vil gerne have den tænder og slukker sammen med min surroundforstærker.
Så tænker på at bruge en stikdåse med 12V trigger til at styre det med.
Måske en anden bedre løsning?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
cbj63 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 08 April 2015 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en her: http://www.antrax.de/site/Online-Shop/Home:::370_386.html
De er ikke billige, men stikket er godt skruet sammen. Firmaet virker yderst professionelt.
Men man kan givetvis selv lave en for en brøkdel af prisen, men det rækker mine evner ikke til.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2015 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner lige sådan noget jeg skal bruge
Jeg er dog ikke helt sikker på hvilken der er smartest (og hvorfor den ene er så meget dyrere end de andre to):
TriggerBox-12V
Model T12
Switchbox C2
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
cbj63 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 08 April 2015 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2015 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for hjælpen!
Dem bestiller jeg med det samme. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2015 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle vel ikke også lige have et godt link til en sensor som kan registrere output på en RCA udgang (sub-out) og derefter tænde for strømmen i et stik/stikdåse?
Ligesom den indbyggede auto-sense på en plateamp.
Så når man tænder for lyden, så tænder en ekstern forstærker - hvor både pre og affekt ikke har 12V trigger.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2015 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Du skulle vel ikke også lige have et godt link til en sensor som kan registrere output på en RCA udgang (sub-out) og derefter tænde for strømmen i et stik/stikdåse?
Så når man tænder for lyden, så tænder en ekstern forstærker - hvor både pre og affekt ikke har 12V trigger.
|
|
|
Det kunne muligvis også løses med en smart-stikdåse, hvor flere af stikkene tænder, når et kontrol-stik tænder. Men jeg er ikke sikker på om det virker, hvis der nu er stand-by strøm til kontrol-stikket __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 09 April 2015 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
snuppet fra anden tråd:
http://www.diyaudio.com/ forums/vendors-bazaar/238156-amplifier-modules-pcbs-sale.htm l
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2015 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver lige igen:
http://www.diyaudio.com/forums/vendors-bazaar/238156-amplifi er-modules-pcbs-sale.html
|
Til top |
|
|
Berdel Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2012 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 09 April 2015 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger sådan en her.
Så koder jeg bare knappen på min receiver ind i stikkontakten og så tænder mine subs også. Der skal lige sådan et adapter stik til så den passer
i dansk stikkontakt men de kan jo fås til billige penge
Link
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 09 April 2015 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
daniels skrev:
Du skulle vel ikke også lige have et godt link til en sensor som kan registrere output på
en RCA udgang (sub-out) og derefter tænde for strømmen i et stik/stikdåse?
|
|
|
Det kunne muligvis også løses med en smart-stikdåse, hvor flere af stikkene tænder, når et kontrol-stik tænder. Men jeg er
ikke sikker på om det virker, hvis der nu er stand-by strøm til kontrol-stikket  |
|
|
På sådan en master/slave skinne skal du normalt trække mere end et bestemt antal watt (ca. 10 eller sådan noget i den stil)
fra master-stikket inden slaverne tænder, så at bruge eks. en receiver som master burde ikke være noget problem.
Har faktiskt prøvet det modsatte, nemlig at min audiolab processor ikke kunne bruges som master fordi skinnen ikke kunne
"se" om den var tændt eller slukket.
/U. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2015 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så desværre opdaget at min surroundreceiver ikke bruger den trigger til andet end zone2 og zone3
Så trigger-systemet duer ikke til det jeg vil bruge det til
Jeg kan godt se fidusen med den IR-sensor, men så skal jeg føre den op, så den kan "ses" af fjernbetjeningen, men til nøds vil det nok også kunne gå.
Den med master og slave stikkene, virker nu som den bedste løsning.
Nogen der kan anbefale en god master/slave skinne, eller er de billige 50kr fine nok?
Jeg vil foretrække en med jord, nu hvor den også skal trække et par heftige effektforstærkere, men ellers må jeg leve med en uden.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde/har en receiver som kun tænder trigger til zoner. Du kan løse det som jeg, at bilde forstærkeren ind at du bruger en
zone, så tænder triggeren også. Hvad er det for en receiver?
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2015 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Jeg havde/har en receiver som kun tænder trigger til zoner. Du kan løse det som jeg, at bilde forstærkeren ind at du bruger en
zone, så tænder triggeren også. Hvad er det for en receiver? |
|
|
Den slår ikke forstærkerkanaler over på de zoner i stedet for til surrounden? Jeg kører nemlig 9.2 og bruger alle kanaler i forvejen.
Det er en Onkyo TX-NR3009.
Til gengæld lyder det med master/slave stikdåsen langt billigere, selvom jeg teknisk set godt kan lide trigger-ideen.
|
Til top |
|
|