Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 12:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Spørgsmål ang. T2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2012 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Halløj herinde.

Har igennem nogle år ikke været så aktiv med hvad der har rørt sig på tv markedet, men har nu brug for et nyt tv.

I den forbindelse har jeg brug for et par gode råd med på vejen.

Fjernsynet skal bruges i soveværelset sammen med parabol og viasat abonnement, samt i vores campingvogn på
stueantenne hvor vi skal kunne se de danske DR kanaler samt tv2 via et tv2 kort fra Boxer.

Er lige kommet hjem fra ferie, hvor jeg selvfølgelig faldt over hvor stor prisforskel der er på TV i udlandet i forhold til
herhjemme. Jeg har forelsket mig i LG 32lm660 i DK med betegnelsen T og i Tyskland med betegnelsen S, og det ser ud til
at forskellen netop ligger i manglen af T2 Se nedenstående links

Link til LG i DK http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/LG-32LM660T.jsp

Link til LG Tyskland http://www.lg.com/de/tv-heimkino-blu-ray/tv/LG-3d-tv-32LM660 S.jsp

Har jeg forstået det ret, at dvb-T2 kun skal bruges til at fange HD kanaler fra BOXER ? således at jeg vil kunne sætte mit
kort fra viasat i TV´et og modtage HD kanaler ?

Eller er der andre der kan fortælle mig lidt om de feskellige modtageforhold ?

Håber på lidt forståelig hjælp.

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2012 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hej bonogo

Du kan IKKE anvende Viasat's kort i andet end Viasat's recievere (+ nogle Linux baserede recievere, f.eks. Dreambox dog uden HD kanaler).

I DK kan du anvende en eventuel indbygget DVB-S2 tuner (Satellit tuner) i et TV til at modtage Canal Digital (via Conax CI-modul + kort) eller naturligvis FTA kanalerne (mest tyske kaneler) fra f.eks. 19,2 grader øst (ASTRA) eller 13 grader øst (Hot Bird).

Det er meget normalt at TV producenterne laver TV modeller til specifikke områder, f.eks. de nordiske lande, så det skal nok passe at en model som f.eks. er lavet til det tyske marked ikke har DVB-T2, da dette ikke anvendes i Tyskland endnu.

Det er korrekt at DVB-T2 måske ikke er så vigtigt endnu, da det "kun" anvendes til et fåtal af kanaler via Boxer, men mon ikke det kanal antal vokser stille og roligt i de kommende år !!

Jeg vil derfor anbefale dig at når du nu skal til at have et nyt TV, så køb et med DVB-T2, så du er lidt fremtidssikret 

Det bliver faktisk et krav at alle nye TV som sælges i DK skal have DVB-T2 tuner fra årsskiftet 2012/2013 (Teracom og Boxer krav).

En anden ting er garanti forhold - f.eks. vil LG-Danmark ikke have noget at gøre med et TV som er købt i Tyskland.

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes