Hej alle.
Jeg er ny i dette fora, så jeg håber at jeg får postet mit indlæg det korrekte sted osv.
Jeg er på udkig efter et brugt Beovision 9-50, da jeg synes at dette TV ser rigtig godt ud. I den forbindelse har jeg en del spørgsmål som jeg håber at i vil være behjælpelige med. jeg skal med det samme sige at jeg er helt B&O dum, så i kan sagtens hægte mig af med fagsprog og betegnelser.
Min plan er at der på sigt skal kobles suround til Tvét med 4 højtalere + sub (modeller endnu ikke fastlagt). Jeg er på fællesantenne via Hjørring antenneselskab og vil gerne kunne modtage de digitale kanaler samt have et tv der er rimelig fremtidssikret.
Mine spørgsmål er som følger:
- Beovision 9-50 benævnes MK I, MKII, MK III osv. hvad betyder dette, og hvad er forskellen på betegnelserne?
- Jeg har fundet ud af at tvét skal have typenummer 9720-9730 eller 9760-9796 for at være full-Hd. er disse typenumre fra en bestemt årgang eller hvordan og fremgår disse numre på selve tvét?
- Er det korrekt forstået at tvét skal have DVB-HD indbygget for at jeg kan modtage de digitale kanaler uden en løs boks, og kan Beovision 9 overhovedet fås med dette indbygget? Hvis ja, hvordan finder jeg så ud af om det er indbygget?
- Et TV skal idag have MPEG4. Er DVB-HD det samme som MPEG4 eller er der noget jeg slet ikke forstår her?
- Har alle beovision 9 modeller HDMI tilslutninger og hvor mange?
- Hvad er der af tilvalgsmulighedder til Beovision 9, som man skal være opmærksom på om tvét har eller ikke har, udover hdr og beomedia?
- Vedr harddisk optageren. Skal denne hedde noget bestemt for at jeg kan optage digitalt, eller er det godt nok, hvis bare der er indbygget hdr? (er der overhovedet flere mulighedder?)
- Vedr. beomedia. Er det bare beomedia eller ej, eller er der flere typer/mulighedder her?
- Jeg har set et Beovision 9 til salg, hvor sælger skrev at det var med indbygget kamera??? Hvad benyttes dette til?
- jeg går ud fra at Surround modul og motordrejesoklen er standard. Er det ikke korrekt?
- er der øvrige ting vedr. Beovision 9-50 som jeg skal være opmærksom på - manglende funktionaliteter, defekter mv.
Det var mange spørgsmål, men jeg håber meget at der er en venlig sjæl som vil tage sig tid til at hjælpe mig.