| Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
De NBS de rykker altså
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Nyt
En helt klar forbedring, de er og bliver bedre under forstærkeren. Frem for SD feets.
Ceraballs leder flere vibrationer væk, det er så tydeligt at man ligefrem kan mærke det... 

|
|
|
har du sat en filt brik under ceraballs .... så forsvinder "koblings" ideen ligesom 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
|
Nyt
En helt klar forbedring, de er og bliver bedre under forstærkeren. Frem for SD feets.
Ceraballs leder flere vibrationer væk, det er så tydeligt at man ligefrem kan mærke det... 

|
|
|
har du sat en filt brik under ceraballs .... så forsvinder "koblings" ideen ligesom 
|
|
|
"Koblingen" sker mellem de to halvdele, hvor keramikkuglen er "overføringsled". Derfor er der ingen forskel, om du stiller den på en træplade, glasplade, aluminiumsplade eller ?...
... men det er en fordel at den halvpart som sidder på apparatet, er i god kontakt, da den derved kan "snuppe" så mange vibrationer som muligt 
Vibrationerne bliver, når de er overført til den nederste halvdel, bare ledt ud i underlaget...
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da vist ved at være et stykke tid siden vi har fået et helhedsbillede af dit gear, Medlem  Var det ikke på tide at
spænde vidvinkel-linsen på?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud!
De Ceraballs fungerer super.
Jeg skal i gang med, at lave et nyt rack/hylde og her kommer der nogle Cerapucs ind i billedet.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om de Hr High End kunne være fristet af TRIS systemet...
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
| Lyder som om de Hr High End kunne være fristet af TRIS systemet... |
|
|

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Det er da vist ved at være et stykke tid siden vi har fået et helhedsbillede af dit gear, Medlem Var det ikke på tide at spænde vidvinkel-linsen på? |
|
|
Jo det var det måske, har du mistet "overblikket" ...
Det skulle da nok kunne lade sig gøre, øjeblik, så kommer der et...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Ser godt ud!
De Ceraballs fungerer super.
Jeg skal i gang med, at lave et nyt rack/hylde og her kommer der nogle Cerapucs ind i billedet.
Mvh.
|
|
|
Mange tak Milu.
Så du går DIY nu, det plejer du da ikke Glæder jeg mig til at se, du poster vel et billede når det er klar?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan du tro, men.... Nu er jeg på ingen måder en handyman - vil hellere høre musik! Så, fra at jeg siger jeg skal ha' ændret noget - til det reélt sker, går lang tid. Så er der overvejelser om man skal bore helt igennem eller skruebolt - skidtet skal jo holde.
Men jeg har været i gang med at hænge CD-reoler op, og det gav sved på panden, der er nemlig ingen, absolut ingen overdrivelse, flader der er lige. Godt til musik, men et helvede at arbejde med, bl.a. hælder/stiger gulvet visse steder 14 mm/meter!!
Lige nu arbejder jeg lidt med det der nymodens server musik.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som altid så ser det jo godt ud 
Men har jeg misset noget.................... Hvor er din strøm dims henne, alt er jo sluttet direkte til stikkontakten Har du fået din egen kompressor ude i baghaven  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Som altid så ser det jo godt ud 
Men har jeg misset noget.................... Hvor er din strøm dims henne, alt er jo sluttet direkte til stikkontakten Har du fået din egen kompressor ude i baghaven 
|
|
|
Mange tak 
Den blev solgt, da jeg med de seneste apparater ikke kunne høre en forskel som var væsenligt bedre...
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert og se på Lars
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Lækkert og se på Lars  |
|
|
Mange tak 
Det lyder også fabelagtigt, og det er ligemeget om det er her en søndag formiddag, eller en god aften med et glas rødvin 
Super opløsning og dynamik, ufatteligt lavt støjgulv/rolig baggrund, kanon klang, med et snert af varme. Kæmpe rum/lydbillede som Avalon, blandt få, kan det.
Sidder lige og hører:

Hold da k...., aldrig før har jeg kunnet høre det med så meget smæk på, uden at få lidt ubehag i ørerne... 
Nu skal jeg lige prøve de NOS GE 6550'ere fra RAM Labs... 
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
|
Nyt

|
|
|
|
|
|
"Koblingen" sker mellem de to halvdele, hvor keramikkuglen er "overføringsled". Derfor er der ingen forskel, om du stiller den på en træplade, glasplade, aluminiumsplade eller ?...
... men det er en fordel at den halvpart som sidder på apparatet, er i god kontakt, da den derved kan "snuppe" så mange vibrationer som muligt 
Vibrationerne bliver, når de er overført til den nederste halvdel, bare ledt ud i underlaget...
|
|
|
ja denne filosofi er vi så ikke enige om ...
den nederste del skal også koble... for at videreføre vibrationerne ... denne filtbrik afkobler jo så vibrationer ikke bliver ført "direkte" videre ....
?????
jeg har prøvet Ceraballs under HT på gulvtæppe hvor de ingen effekt gav ...
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser lækkert ud 
disse 6BQ7 de er født med hvad har du af mulighed at "proppe" i der ..
er det 6BQ5 / EL84 ???
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Lækkert og se på Lars  |
|
|
Mange tak 
Det lyder også fabelagtigt, og det er ligemeget om det er her en søndag formiddag, eller en god aften med et glas rødvin 
Super opløsning og dynamik, ufatteligt lavt støjgulv/rolig baggrund, kanon klang, med et snert af varme. Kæmpe rum/lydbillede som Avalon, blandt få, kan det.
Sidder lige og hører:

Hold da k...., aldrig før har jeg kunnet høre det med så meget smæk på, uden at få lidt ubehag i ørerne... 
Nu skal jeg lige prøve de NOS GE 6550'ere fra RAM Labs... 
|
|
|
har bestilt nye udgangsrør... hvis du ikke har bestilt GE'erne kunne du lige slippe gassen hvis det var ... de skulle efter sigende være "ret" gode ... det er KT88 rør men der er jo kun en vej at finde ud af det på ...
desværre anbefaler de 300t tilspilning ... det kunne jeg godt tro du mulighvis ikke havde tålmodighed til .... ...
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. Som altid stilfuldt  Jeg er på linie med dig - hifi skal helst også se lidt godt ud!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
|
Nyt

|
|
|
|
|
|
|
|
|
ja denne filosofi er vi så ikke enige om ...
den nederste del skal også koble... for at videreføre vibrationerne ... denne filtbrik afkobler jo så vibrationer ikke bliver ført "direkte" videre ....
?????
jeg har prøvet Ceraballs under HT på gulvtæppe hvor de ingen effekt gav ...
|
|
|
Tror du at et så relativt hårdt, og tyndt, lag filt afkobler? Jeg kan fortælle dig at det gør det ikke. Man kan ligefrem mærke at vibrationerne kommer ned på underlaget 
Der er ingen forskel, med eller uden filt. Det er der heller ikke på højttalere, her. Hvad der sker hvis man stiller dem på gulvtæppe, som du har prøvet, ved jeg ikke, da jeg ikke har gulvtæppe.
Men prøv det med noget som vibrerer, så vil du kunne mærke det. Det andet er kun gætterier 
|
| Til top |
|
| |