Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 14:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Music Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 79
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 August 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Encore

stikprop diskutioner ikke netkabel. meget vigtig forskel.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 August 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Encore

stikprop diskutioner ikke netkabel. meget vigtig forskel.

carsten

nu har jeg deltaget i nogle af net-kabel trådene og vil tro at dem der er skeptisk over for emnet, nok også vil være mindst lige så skeptisk over for stikkenes påvirkning af lyden. Så for et medlems tråd ikke skal udvikle sig til en af de meget lange og kedelige tråde, så var det måske en ide at stoppe her, hvis det er noget du mener der skal skrives mere om, så forslår jeg du opretter en tråd om emnet.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

dan a.

det er da ikke mig der har startet det her.jeg siger bare at man ikke kan høre forskel på stikpropper.

carsten

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 August 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

dan a.

det er da ikke mig der har startet det her.jeg siger bare at man ikke kan høre forskel på stikpropper.

carsten

Og det konkluder du så vi andre ikke kan siden du skriver " MAN " ... Det da helt i skoven. Der kan være lige så stor forskel på stik, som der kan være på kabler.

Sorry for hi-jack...

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 12 August 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

dan a.

carsten

Du bør ikke skrive "man". Jeg véd nemlig, at du tager helt fejl.

Det er dog, efter min mening, ikke afgørende hvad stikket er lavet af. Hvis man afprøver nogle forskellige typer, kan man finde sin egen favorit. Jeg har selv fremstillet en del netkabler, og det er bestemt ikke ligegyldigt hvilke stik man bruger. Og det gælder begge ender af kablerne!

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

nilau

ja tro kan jo som bekendt flytte bjerge og jeg skal gerne lade være med at generalisere mht.jeg skrev "man". jeg retter det gerne til at jeg og mine hi fi venner mener det er det rene woodoo som nok nærmere foregår mellem ørerne på dem som bruger penge på EL.STIKPROPPER.helt ærlig de 230 v.skal jo blot fremføres til trafoen.jeg kunne godt tænke mig hvis nogen kan forklare mig hvordan et stik kan forbedre lyden i et anlæg på en saglig måde som er forstålig.

strømmen kommer jo lang fra og det er da ikke audiofile kabler der ligger i jorden og da heller ikke samlemuffer og sikringer.så please overbevis mig om hvordan et stik i hele denne kæde skulle kunne ændre noget som helst.

så kom gerne med en teknisk forklaring herpå og ikke noget med at jeg har selv prøvet det o.lign.

og lige til sidst hvorfor sidder disse fantastiske stik ikke på high end grej når nu det skulle være så godt som nogen påstår.det kan vel næppe være prisen på stikket på en forstærker til 50 k. der afgør det.ville ingenørene på hi fi fabrikerne ikke have fundet ud af det for længst hvis det skulle have en virkning ?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

dan a.

carsten

nej,det vil da også være dumt at smide penge efter det, hvis du ikke kan høre forskæld. Emnet er vist det man kan kalde for en varm kartoffel, jeg syntes det er fint at folk melder ind med deres oplevelser, både gode og dårliger, men mener ikke at vi skal til at debatere emnet i denne tråd, af erfaring kan jeg hurtig se medlems tråd blive saboteret af den endeløse for/imod net-kabel debat.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

dan a

hvorfor prøver du ikke at svare på mit sidste indlæg istedet for at komme med generale betragtninger.er det fordi der ikke er noget svar.hvorfor er der ikke en der opretter en tråd med emnet.

carsten

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

og dan hold dig til emnet det drejer sig ikke om netkabler men om STIKPROPPER

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 12 August 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Dans pointe er at dette ikke er den rette tråd at diskutere det i. Det er blevet diskuteret i flere tråde tidligere. Prøv at lave en
søgning.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

OK, måske ikke lige emnet stikpropper og kun stikpropper, men dette er stadig ikke den rette tråd at diskutere det i ...

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

encore

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

encore

det bliver jo debateret i denne tråd så hvorfor må jeg så ikke kommentere det ?

carsten

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

dan a

hvorfor prøver du ikke at svare på mit sidste indlæg istedet for at komme med generale betragtninger.er det fordi der ikke er noget svar.hvorfor er der ikke en der opretter en tråd med emnet.

carsten

Fordi at når man melder sig på banen i sådan en tråd, så bliver man overhældet af "de ikke troende, hvis man kan sige det sådan" om at man skal bevis sine udsagn og den klassiske blind test kommer op eller også bliver man kaldt en løjner. Personligt stoler jeg på hvad mine øre fortæller mig og har ikke lyst til at udsættes for flere lange kabel debater som nærmest bare går i ring. Derfor syntes jeg det er fint at skrive om man har haft en god eller dårlig med emnet, men at diskutere net-kabler/forsyning ender i muderkast

Så derfor opretter jeg ikke en tråd om ovennævnte.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

diskusionen om kabler og stik starter d.8-8 af medlem så det er da ikke mig der ødelægger tråden.jeg prøver bare at finde ud af hvad der gør disse stik så fantastiske men okay så starter vi en ny tråd om emnet stikpropper

carsten

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 August 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

HOLD DA HELT OP   

Det er da lige før at jeg bliver stik-tosset eller bare får en prop...   hahaha...

Jeg har oprettet en tråd om netkabler => http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76130&K W=Medlem

På søndag er jeg (helt) færdig med at teste netkabler, og vil skrive mit (vel nok sidste ) indlæg om emnet, samt min lille konklusion på testen - som jo kun gælder her i hytten

Det er helt ok med mig, at der er blevet postet indlæg vedr. stikpropper  Jeg satte jo også selv lidt gang i den. Men fint at der er oprettet en selvstændig tråd om emnet.

Jeg siger TAK til CARS10 for at oprette en tråd vedr. Stikpropper

I bedste mening...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Nu hvor du ikke længere har din EP15A, hvad bruger du så som fordeler? Hvis du tør fortælle os det ...

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 August 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Nu hvor du ikke længere har din EP15A, hvad bruger du så som fordeler? Hvis du tør fortælle os det ...

Hahaha, du har sgu da humor   ... godt, for det er det der skal til i en snak som denne

Jeg er så heldig at jeg har 2 stikkontakter (ej i audiofil udgave ). En på hver side af udstyret. Jeg har kun to apparater, effekt og cd/pre, så det er lige en til hver

Nice...

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

medlem 18:33

selv tak

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 August 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Så har jeg (endnu engang) testet et netkabel.

Jeg har testet et MIT Magnum Z III mod mit eget VdH Mainserver.  MIT koster 3 gange mere end VdH - altså ikke en billig stump ledning

Jeg kan ikke høre den store forskel. Hvis det endelig skulle være, så lyder VdH mere "naturligt"/fyldigt eller hul igennem
 Det er måske lidt mindre dynamisk, det MIT. Men som sagt, det er virkelig_virkelig i
småtingsafdelingen. Jeg har testet og testet og må da alligevel spørge mig selv om det er indbildning

Det er jo sådan at man skal sidde FULDT koncentreret, UDEN den mindste afbrydelse/lyde, for overhovedet at kunne fornemme en
anelse forskel, hehe. Så kan det sgu da være lige meget, spil noget musik mester...

Jeg må have en rigtig god spændingsforsyning, eller dårlige ører  Eller også er det
VdH bare et ok kabel. Måske er der bare ikke den store forskel, om nogen overhovedet

Det er under alle omstændigheder ikke noget der skal ofres en krone på

<!-- Signature -->

MIT lyder af røv den første uge... Det har du vel også fået af vide der hvor det lånt?

MIT har altid en lang tilspilningsperiode. Så lad det side i og VENT!!!!! Mange bliver dybt skuffet når de kommer hjem med deres dyre indkøbte
MIT kabler. Men det vender efter noget tid. Lidt som med din Music Reference. Det åbner først rigtig seriøst op efter noget tid.

Så vent med og bedøm til efter et godt stykke tid....

Ingen forskel - overhovedet.

Det er så det endelige resultat, efter over en uges test af MIT Magnum Z III. Jeg har undervejs sammenlignet med VdH Mainserver.

Det gav heller ikke nogen forskel at have det tilsluttet en uge. Kablerne lyder fuldstændig ens nu, hvilket de også gjorde for en uge siden.

Med en almindelig lakridsledning, som dem der normalt følger med apparatet, var der dog noget at spore synes jeg. Her mener jeg at kunne høre
at støjen øges, lydbilledet bliver mere uroligt. Det skal retfærdigvis siges, at jeg ikke kunne få jord på denne ledning. Så noget kan muligvis
tilskrives dette. Men ikke det hele, jeg oplever normalt ikke så stor forskel på jord/ikke jord.

En anden forskel er, at lakridsledningen er uskærmet, hvor begge testkabler er skærmet.

Jeg tilskriver resultatet den årsag, at jeg må have en god kombination af ren spænding og gode trafoer. Eller bare en af delene.

<< Forrige Side af 79 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes