Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 22:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Music Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 79
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

Tillykke med din chrome on chrome cdmaskine

Kan se at du har sat en xtra ring på dine fødder..........

bliver han jo nød til med den store røv

Har i 2 et eller andet kørende med hinanden                         

Ja, det er noget Verity noget, han prøver at prakke mig det skidt på  Men er det ikke rigtigt Pierre, at Avalon er sublimt godt?

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 August 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

Ja, det er noget Verity noget, han prøver at prakke mig det skidt på  Men er det ikke rigtigt Pierre, at Avalon er sublimt godt?

Lad mig sige det på denne måde. Kommer jeg engang til at skifte min Ascendant ud, bliver det til Avalon Eidolon eller Avalon Time.

For en gang Avalon, altid Avalon

Jeg syntes sku snart at jeg har lyttet til en del dyre højtalere og Avalons lyd falder rigtigt godt ind i min smag.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 August 2009 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

Lad mig sige det på denne måde. Kommer jeg engang til at skifte min Ascendant ud, bliver det til Avalon Eidolon eller Avalon Time.

Jeg syntes sku snart at jeg har lyttet til en del dyre højtalere og Avalons lyd falder rigtigt godt ind i min smag.

Har du lyttet til Verity !?

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 August 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

De kunne godt komme på besøg de Verity

Avalon Time, hmmm, jeg tror det er en meget dyr fætter. Sikkert også lidt for stor til mit rum. Men den ville jeg gerne høre også, spændende om den stikker i en anden retning end deres øvrige større modeller...

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 August 2009 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

De kunne godt komme på besøg de Verity

Avalon Time, hmmm, jeg tror det er en meget dyr fætter. Sikkert også lidt for stor til mit rum. Men den ville jeg gerne høre også, spændende om den stikker i en anden retning end deres øvrige større modeller...

Må man da håbe... Jeg har en kammerat i Norge som har ISIS. Personligt synes jeg Ascendant II er langt mere musikalsk  

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 August 2009 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

Nej det har jeg faktisk aldrig, men du kunne jo invitere  

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 August 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:

kennethjensen skrev:
Der er sgu flot

Ja, guldknapper bliver man hurtigt træt af at se på. Godt valg!

Ja tak Encore. Det bliver lige lidt for "pompøst" med guld  Ved første øjekast er det måske meget fedt, men efter lidt tid

Omvendt, så var den lidt "tam" at se på da jeg fik skiftet rundt , sjovt. Men efter et par dage, så er jeg meget glad for det valg, så det er gået helt væk nu  

Forresten, hvis du vil høre Avalon'erne som de kan lyde, så er der en åben invitation...  Det var ikke godt med den Linn Klimax , lidt synd at du hørte dem med den forstærker på synes jeg

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 August 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

Nej det har jeg faktisk aldrig, men du kunne jo invitere  

Ja tak, det kunne du jo, hehe  Når de nye lige har fået 500 timer...

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 August 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Ja fidelio skal lige masseres...

Godt man har en CD der kan tæve dem lidt hurtigere igennem

Men du velkommen Pierre..

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 August 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Så har jeg (endnu engang) testet et netkabel.

Jeg har testet et MIT Magnum Z III mod mit eget VdH Mainserver.  MIT koster 3 gange mere end VdH - altså ikke en billig stump ledning

Jeg kan ikke høre den store forskel. Hvis det endelig skulle være, så lyder VdH mere "naturligt"/fyldigt eller hul igennem  Det er måske lidt mindre dynamisk, det MIT. Men som sagt, det er virkelig_virkelig i småtingsafdelingen. Jeg har testet og testet og må da alligevel spørge mig selv om det er indbildning

Det er jo sådan at man skal sidde FULDT koncentreret, UDEN den mindste afbrydelse/lyde, for overhovedet at kunne fornemme en anelse forskel, hehe. Så kan det sgu da være lige meget, spil noget musik mester...

Jeg må have en rigtig god spændingsforsyning, eller dårlige ører  Eller også er det VdH bare et ok kabel. Måske er der bare ikke den store forskel, om nogen overhovedet

Det er under alle omstændigheder ikke noget der skal ofres en krone på

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 August 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Jeg har testet et MIT Magnum Z III mod mit eget VdH Mainserver.  MIT koster 3 gange mere end VdH - altså ikke en billig stump ledning

Jeg kan ikke høre den store forskel. Hvis det endelig skulle være, så lyder VdH mere "naturligt"/fyldigt eller hul igennem  Det er måske lidt mindre dynamisk, det MIT. Men som sagt, det er virkelig_virkelig i småtingsafdelingen. Jeg har testet og testet og må da alligevel spørge mig selv om det er indbildning

Det er jo sådan at man skal sidde FULDT koncentreret, UDEN den mindste afbrydelse/lyde, for overhovedet at kunne fornemme en anelse forskel, hehe. Så kan det sgu da være lige meget, spil noget musik mester...

Jeg må have en rigtig god spændingsforsyning, eller dårlige ører  Eller også er det VdH bare et ok kabel. Måske er der bare ikke den store forskel, om nogen overhovedet

MIT lyder af røv den første uge... Det har du vel også fået af vide der hvor det lånt?

MIT har altid en lang tilspilningsperiode. Så lad det side i og VENT!!!!! Mange bliver dybt skuffet når de kommer hjem med deres dyre indkøbte MIT kabler. Men det vender efter noget tid. Lidt som med din Music Reference. Det åbner først rigtig seriøst op efter noget tid.

Så vent med og bedøm til efter et godt stykke tid....

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 August 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Et tip... Prøv og spil på MIT kablet i et par uger. Også sæt dit VDH på

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 August 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

MIT lyder af røv den første uge... Det har du vel også fået af vide der hvor det lånt?

MIT har altid en lang tilspilningsperiode. Så lad det side i og VENT!!!!! Mange bliver dybt skuffet når de kommer hjem med deres dyre indkøbte MIT kabler. Men det vender efter noget tid. Lidt som med din Music Reference. Det åbner først rigtig seriøst op efter noget tid.

Så vent med og bedøm til efter et godt stykke tid....

Jeg mener ikke det er nyt, det er et "udlånskabel". Men det er da muligt at det er nyt

Jeg tror ikke på det med tilspilning af netkabler, sorry

Men for din skyld  skal jeg gerne lade det køre i en uge, og teste igen.

Her er forresten et link til en tråd om emnet "Tilspilning af netkabler", som kørte for 3 år siden. Den er på 44 (!) sider, og måtte lukkes til sidst

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38263&K W=tilspilning+netkabler&PN=0&TPN=1

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 August 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Det meget stor indspilning på MIT pga opbygningen. Og selvfølgelig er der tilspilning af kabler. Hvorfor skulle der ikke være det? Giver ikke så meget for hvad folk debatter, for de fleste har sjældent anlæg der godt nok til og kunne give forskellen som diverse kabler kan give.

Jeg kender MIT ret godt. Og alle deres kabler skal køre mindst 14 dage før de bare yder 75%. Det pga matrialet de bruger og konstruktionen...

Bare lad det side, så kommer der hul igennem. Efter 2-3 dage kommer toppen og dynamikken. Efter 6-7 dage kommer der mere luft i bunden og den synes række dybere. Efter to ugers tid, kan du slet ikke kende kablet.

Selv MIT som er brugt, men ikke har været tilsluttet noget tid, skal have en indkøring

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 August 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Det meget stor indspilning på MIT pga opbygningen. Og selvfølgelig er der tilspilning af kabler. Hvorfor skulle der ikke være det? Giver ikke så meget for hvad folk debatter, for de fleste har sjældent anlæg der godt nok til og kunne give forskellen som diverse kabler kan give.

Jeg kender MIT ret godt. Og alle deres kabler skal køre mindst 14 dage før de bare yder 75%. Det pga matrialet de bruger og konstruktionen...

Bare lad det side, så kommer der hul igennem. Efter 2-3 dage kommer toppen og dynamikken. Efter 6-7 dage kommer der mere luft i bunden og den synes række dybere. Efter to ugers tid, kan du slet ikke kende kablet.

Selv MIT som er brugt, men ikke har været tilsluttet noget tid, skal have en indkøring

Ja, jeg kan (måske) forstå det/være med til det, for så vidt angår signal- og højttalerkabler. Men netkabler

MIT bruger selv reglen 2/2; 75% ydelse på 2 dage/100% på 2 uger  På deres interfaces (alle typer signalkabler), og nævner faktisk ikke noget om deres AC cords i deres dokumentation

Hmmm. Så de mener altså at deres signal- og højttalerkabler skal spilles til, men ikke deres netkabler.

Jeg prøver det nu alligevel, så har jeg fået den erfaring med også

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Altid en sund skeptiker, Medlem. Godt at se at du holder fanen højt Men også godt at du giver det en chance Jeg må
nu sige at min erfaring med netkabler er at man gerne bliver opmærksom på forbedringen i løbet af en dags tid, hvad enten det
så skyldes tilspilning eller at man selv får sig skudt ind på forskellen. Men det har ikke været MIT ...
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 August 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Altid en sund skeptiker, Medlem. Godt at se at du holder fanen højt Men også godt at du giver det en chance Jeg må
nu sige at min erfaring med netkabler er at man gerne bliver opmærksom på forbedringen i løbet af en dags tid, hvad enten det
så skyldes tilspilning eller at man selv får sig skudt ind på forskellen. Men det har ikke været MIT ...

Jeps

Ja, og jeg tror også mere på, at det er som du er inde på, noget med at man finder en (evt. mindre/større) forskel. Det tager måske lige lidt tid inden det er helt åbenlyst. Det er jo trods alt små forskelle vi taler om her, kan vi vel godt være enige om, ikk? 

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på hvad du mener med små forskelle Mindst lige så store forskelle som på HT- og signalkabler ... Jeg vil
vurdere at mine samlede skift på strømsiden frem til og med fordeler-boksen (Oyaide-stik vs. alm. Silvanstik, DH-Labs vs. inst.-
kabel, Furutech fordeler-boks vs. Silvan-fordeler) har givet mindst lige så meget som at gå fra en til to Classic One-
forstærkere. Men til en væsentlig lavere pris end nyprisen på en Classic One!
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 August 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Det kommer an på hvad du mener med små forskelle Mindst lige så store forskelle som på HT- og signalkabler ... Jeg vil
vurdere at mine samlede skift på strømsiden frem til og med fordeler-boksen (Oyaide-stik vs. alm. Silvanstik, DH-Labs vs. inst.-
kabel, Furutech fordeler-boks vs. Silvan-fordeler) har givet mindst lige så meget som at gå fra en til to Classic One-
forstærkere. Men til en væsentlig lavere pris end nyprisen på en Classic One!

Hehehe, så er det lige før at jeg ikke vil fortælle dig, at jeg bruger alm. trebenede hvide stikpropper fra Harald Nyborg til 15,- stykket  

minime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 August 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Har spillet lidt over en uge på mine MIT Oracle ZIII og de har forandret sig en hel del, så jeg ville give den lidt tid endnu.

Det kan så altid diskuteres om de er pengene værd...

<< Forrige Side af 79 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes