| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
|
Tillykke med din chrome on chrome cdmaskine 
Kan se at du har sat en xtra ring på dine fødder..........
|
|
|
bliver han jo nød til med den store røv 
|
|
|
Har i 2 et eller andet kørende med hinanden 
|
|
|
Ja, det er noget Verity noget, han prøver at prakke mig det skidt på Men er det ikke rigtigt Pierre, at Avalon er sublimt godt? 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja, det er noget Verity noget, han prøver at prakke mig det skidt på Men er det ikke rigtigt Pierre, at Avalon er sublimt godt? 
|
|
|
Lad mig sige det på denne måde. Kommer jeg engang til at skifte min Ascendant ud, bliver det til Avalon Eidolon eller Avalon Time.
For en gang Avalon, altid Avalon 
Jeg syntes sku snart at jeg har lyttet til en del dyre højtalere og Avalons lyd falder rigtigt godt ind i min smag. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lad mig sige det på denne måde. Kommer jeg engang til at skifte min Ascendant ud, bliver det til Avalon Eidolon eller Avalon Time.
Jeg syntes sku snart at jeg har lyttet til en del dyre højtalere og Avalons lyd falder rigtigt godt ind i min smag.
|
|
|
Har du lyttet til Verity !? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kunne godt komme på besøg de Verity 
Avalon Time, hmmm, jeg tror det er en meget dyr fætter. Sikkert også lidt for stor til mit rum. Men den ville jeg gerne høre også, spændende om den stikker i en anden retning end deres øvrige større modeller... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
De kunne godt komme på besøg de Verity 
Avalon Time, hmmm, jeg tror det er en meget dyr fætter. Sikkert også lidt for stor til mit rum. Men den ville jeg gerne høre også, spændende om den stikker i en anden retning end deres øvrige større modeller... 
|
|
|
Må man da håbe... Jeg har en kammerat i Norge som har ISIS. Personligt synes jeg Ascendant II er langt mere musikalsk
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg syntes sku snart at jeg har lyttet til en del dyre højtalere og Avalons lyd falder rigtigt godt ind i min smag.
|
|
|
|
|
|
Nej det har jeg faktisk aldrig, men du kunne jo invitere __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej det har jeg faktisk aldrig, men du kunne jo invitere
|
|
|
Ja tak, det kunne du jo, hehe Når de nye lige har fået 500 timer...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja fidelio skal lige masseres...
Godt man har en CD der kan tæve dem lidt hurtigere igennem 
Men du velkommen Pierre..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg (endnu engang) testet et netkabel.
Jeg har testet et MIT Magnum Z III mod mit eget VdH Mainserver. MIT koster 3 gange mere end VdH - altså ikke en billig stump ledning 
Jeg kan ikke høre den store forskel. Hvis det endelig skulle være, så lyder VdH mere "naturligt"/fyldigt eller hul igennem Det er måske lidt mindre dynamisk, det MIT. Men som sagt, det er virkelig_virkelig i småtingsafdelingen. Jeg har testet og testet og må da alligevel spørge mig selv om det er indbildning 
Det er jo sådan at man skal sidde FULDT koncentreret, UDEN den mindste afbrydelse/lyde, for overhovedet at kunne fornemme en anelse forskel, hehe. Så kan det sgu da være lige meget, spil noget musik mester... 
Jeg må have en rigtig god spændingsforsyning, eller dårlige ører Eller også er det VdH bare et ok kabel. Måske er der bare ikke den store forskel, om nogen overhovedet 
Det er under alle omstændigheder ikke noget der skal ofres en krone på 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Jeg har testet et MIT Magnum Z III mod mit eget VdH Mainserver. MIT koster 3 gange mere end VdH - altså ikke en billig stump ledning 
Jeg kan ikke høre den store forskel. Hvis det endelig skulle være, så lyder VdH mere "naturligt"/fyldigt eller hul igennem Det er måske lidt mindre dynamisk, det MIT. Men som sagt, det er virkelig_virkelig i småtingsafdelingen. Jeg har testet og testet og må da alligevel spørge mig selv om det er indbildning 
Det er jo sådan at man skal sidde FULDT koncentreret, UDEN den mindste afbrydelse/lyde, for overhovedet at kunne fornemme en anelse forskel, hehe. Så kan det sgu da være lige meget, spil noget musik mester... 
Jeg må have en rigtig god spændingsforsyning, eller dårlige ører Eller også er det VdH bare et ok kabel. Måske er der bare ikke den store forskel, om nogen overhovedet 
|
|
|
MIT lyder af røv den første uge... Det har du vel også fået af vide der hvor det lånt? 
MIT har altid en lang tilspilningsperiode. Så lad det side i og VENT!!!!! Mange bliver dybt skuffet når de kommer hjem med deres dyre indkøbte MIT kabler. Men det vender efter noget tid. Lidt som med din Music Reference. Det åbner først rigtig seriøst op efter noget tid.
Så vent med og bedøm til efter et godt stykke tid....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et tip... Prøv og spil på MIT kablet i et par uger. Også sæt dit VDH på
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
|
|
|
MIT lyder af røv den første uge... Det har du vel også fået af vide der hvor det lånt? 
MIT har altid en lang tilspilningsperiode. Så lad det side i og VENT!!!!! Mange bliver dybt skuffet når de kommer hjem med deres dyre indkøbte MIT kabler. Men det vender efter noget tid. Lidt som med din Music Reference. Det åbner først rigtig seriøst op efter noget tid.
Så vent med og bedøm til efter et godt stykke tid....
|
|
|
Jeg mener ikke det er nyt, det er et "udlånskabel". Men det er da muligt at det er nyt 
Jeg tror ikke på det med tilspilning af netkabler, sorry 
Men for din skyld skal jeg gerne lade det køre i en uge, og teste igen.
Her er forresten et link til en tråd om emnet "Tilspilning af netkabler", som kørte for 3 år siden. Den er på 44 (!) sider, og måtte lukkes til sidst 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38263&K W=tilspilning+netkabler&PN=0&TPN=1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det meget stor indspilning på MIT pga opbygningen. Og selvfølgelig er der tilspilning af kabler. Hvorfor skulle der ikke være det? Giver ikke så meget for hvad folk debatter, for de fleste har sjældent anlæg der godt nok til og kunne give forskellen som diverse kabler kan give.
Jeg kender MIT ret godt. Og alle deres kabler skal køre mindst 14 dage før de bare yder 75%. Det pga matrialet de bruger og konstruktionen...
Bare lad det side, så kommer der hul igennem. Efter 2-3 dage kommer toppen og dynamikken. Efter 6-7 dage kommer der mere luft i bunden og den synes række dybere. Efter to ugers tid, kan du slet ikke kende kablet.
Selv MIT som er brugt, men ikke har været tilsluttet noget tid, skal have en indkøring 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Det meget stor indspilning på MIT pga opbygningen. Og selvfølgelig er der tilspilning af kabler. Hvorfor skulle der ikke være det? Giver ikke så meget for hvad folk debatter, for de fleste har sjældent anlæg der godt nok til og kunne give forskellen som diverse kabler kan give.
Jeg kender MIT ret godt. Og alle deres kabler skal køre mindst 14 dage før de bare yder 75%. Det pga matrialet de bruger og konstruktionen...
Bare lad det side, så kommer der hul igennem. Efter 2-3 dage kommer toppen og dynamikken. Efter 6-7 dage kommer der mere luft i bunden og den synes række dybere. Efter to ugers tid, kan du slet ikke kende kablet.
Selv MIT som er brugt, men ikke har været tilsluttet noget tid, skal have en indkøring 
|
|
|
Ja, jeg kan (måske) forstå det/være med til det, for så vidt angår signal- og højttalerkabler. Men netkabler 
MIT bruger selv reglen 2/2; 75% ydelse på 2 dage/100% på 2 uger På deres interfaces (alle typer signalkabler), og nævner faktisk ikke noget om deres AC cords i deres dokumentation 
Hmmm. Så de mener altså at deres signal- og højttalerkabler skal spilles til, men ikke deres netkabler.
Jeg prøver det nu alligevel, så har jeg fået den erfaring med også 
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid en sund skeptiker, Medlem. Godt at se at du holder fanen højt  Men også godt at du giver det en chance  Jeg må
nu sige at min erfaring med netkabler er at man gerne bliver opmærksom på forbedringen i løbet af en dags tid, hvad enten det
så skyldes tilspilning eller at man selv får sig skudt ind på forskellen. Men det har ikke været MIT ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på hvad du mener med små forskelle  Mindst lige så store forskelle som på HT- og signalkabler ... Jeg vil
vurdere at mine samlede skift på strømsiden frem til og med fordeler-boksen (Oyaide-stik vs. alm. Silvanstik, DH-Labs vs. inst.-
kabel, Furutech fordeler-boks vs. Silvan-fordeler) har givet mindst lige så meget som at gå fra en til to Classic One-
forstærkere. Men til en væsentlig lavere pris end nyprisen på en Classic One!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Det kommer an på hvad du mener med små forskelle Mindst lige så store forskelle som på HT- og signalkabler ... Jeg vil vurdere at mine samlede skift på strømsiden frem til og med fordeler-boksen (Oyaide-stik vs. alm. Silvanstik, DH-Labs vs. inst.- kabel, Furutech fordeler-boks vs. Silvan-fordeler) har givet mindst lige så meget som at gå fra en til to Classic One- forstærkere. Men til en væsentlig lavere pris end nyprisen på en Classic One! |
|
|
Hehehe, så er det lige før at jeg ikke vil fortælle dig, at jeg bruger alm. trebenede hvide stikpropper fra Harald Nyborg til 15,- stykket 
|
| Til top |
|
| |
minime Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har spillet lidt over en uge på mine MIT Oracle ZIII og de har forandret sig en hel del, så jeg ville give den lidt tid endnu.
Det kan så altid diskuteres om de er pengene værd... __________________ Mvh. Minime
|
| Til top |
|
| |