Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Music Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 79
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Ja, han har selv haft Ascendant. Både i butikken og hjemme. Samt indra

Jaja, det ved jeg skam godt  Jeg husker godt det show med jensen og Allan som skulle sælge Avalon

Jeg fik et af de første sæt i DK...

... og så må du ikke glemme at han ikke sælger Avalon mere   hahaha...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Synes Avalon blev jeg extrem hurtigt træt af. Lidt for koldt til mig. Men igen, nu hifi jo en smagssag og smag kan ikke diskuteres

Mon ikke du hurtig bliver træt af Fidelio også  Så køber jeg dem af dig om et ½ års tid, hehehe...

Passer nok meget godt med ½ års tid.. Så skal jeg nemlig have Sarastro

Men beholder nok mine fidelio til soveværelset.

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser

Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma

Måske kan man heller ikke regne med Avalons

Det svært at vide. højtalere opføre sig jo vidt forskelligt fra rum til rum...

Tror iøvrigt at RM200 er et rigtig godt match til dine Avalon. Det giver dem sgu lidt liv og fylde ik?

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Synes Avalon blev jeg extrem hurtigt træt af. Lidt for koldt til mig. Men igen, nu hifi jo en smagssag og smag kan ikke diskuteres

Mon ikke du hurtig bliver træt af Fidelio også  Så køber jeg dem af dig om et ½ års tid, hehehe...

Passer nok meget godt med ½ års tid.. Så skal jeg nemlig have Sarastro

Men beholder nok mine fidelio til soveværelset.

SVIN!   

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Ja, han har selv haft Ascendant. Både i butikken og hjemme. Samt indra

Jaja, det ved jeg skam godt  Jeg husker godt det show med jensen og Allan som skulle sælge Avalon

Jeg fik et af de første sæt i DK...

... og så må du ikke glemme at han ikke sælger Avalon mere   hahaha...

Mine intryk af Avalon er helt ud fra mine egne oplevelser

Ascendant er helt klart deres bedste ( i mine øre ) Har selv haft et sæt... Men kunne ikke leve med dem. De var liiiiiiiiige kolde nok i det. Også manglet der fylde og dynamik ( spillet med ML333-380S-390S. Samt diverse rør bomber )

Ja kan godt huske der var noget fnidder, men sådan noget blander jeg mig aldrig i. Er ret ligeglad hvad de tosset forhandlere render og laver

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser

Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma

Måske kan man heller ikke regne med Avalons

Tror iøvrigt at RM200 er et rigtig godt match til dine Avalon. Det giver dem sgu lidt liv og fylde ik?

Konge match, har aldrig været så heldig før, med nogen kombinationer...

På "papiret" kunne man måske tro at RM-200 ville være for "stram", meeen NAM!

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Synes Avalon blev jeg extrem hurtigt træt af. Lidt for koldt til mig. Men igen, nu hifi jo en smagssag og smag kan ikke diskuteres

Mon ikke du hurtig bliver træt af Fidelio også  Så køber jeg dem af dig om et ½ års tid, hehehe...

Passer nok meget godt med ½ års tid.. Så skal jeg nemlig have Sarastro

Men beholder nok mine fidelio til soveværelset.

SVIN!   

Havde købt sarastro nu, hvis de altså kunne spille i min stue  Så det må vente. Men så har jeg det og glæde mig til.. øf øf

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser

Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma

Måske kan man heller ikke regne med Avalons

Tror iøvrigt at RM200 er et rigtig godt match til dine Avalon. Det giver dem sgu lidt liv og fylde ik?

Konge match, har aldrig været så heldig før, med nogen kombinationer...

På "papiret" kunne man måske tro at RM-200 ville være for "stram", meeen NAM!

Yes, tænkte det nok. Kender jo produkterne

Allan har reserveret en RM200 til mig. Bliver spændende og høre om MKII er så markant bedre end MKI. Det siger de kloge jo

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser

Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma

Måske kan man heller ikke regne med Avalons

Tror iøvrigt at RM200 er et rigtig godt match til dine Avalon. Det giver dem sgu lidt liv og fylde ik?

Konge match, har aldrig været så heldig før, med nogen kombinationer...

På "papiret" kunne man måske tro at RM-200 ville være for "stram", meeen NAM!

Yes, tænkte det nok. Kender jo produkterne

Allan har reserveret en RM200 til mig. Bliver spændende og høre om MKII er så markant bedre end MKI. Det siger de kloge jo

Fedt, skal du ikke have en demo (tilspillet) på besøg først?

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Næææ, spiller den selv til
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Næææ, spiller den selv til

For den flække mand hvor er der også sket noget med den, siden jeg fik den  

Havde ikke regnet med at det var SÅ meget, men super-super fedt...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

kennethjensen skrev:
Næææ, spiller den selv til

For den flække mand hvor er der også sket noget med den, siden jeg fik den  

Havde ikke regnet med at det var SÅ meget, men super-super fedt...

Hvad sagde jeg??????

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

kennethjensen skrev:
Næææ, spiller den selv til

For den flække mand hvor er der også sket noget med den, siden jeg fik den  

Havde ikke regnet med at det var SÅ meget, men super-super fedt...

Hvad sagde jeg??????

Det er helt i orden

Men kan man nu også regne med det hver gang du siger noget

  

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 07 August 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

kennethjensen skrev:
Næææ, spiller den selv til

For den flække mand hvor er der også sket noget med den, siden jeg fik den  

Havde ikke regnet med at det var SÅ meget, men super-super fedt...

Hvad sagde jeg??????

Det er helt i orden

Men kan man nu også regne med det hver gang du siger noget

  

Absolut

Jeg tager sjædent fejl. Og når jeg gør, så nægter jeg det

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 07 August 2009 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser

Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma

Måske kan man heller ikke regne med Avalons

målinger er en ting ... og lyd i et givent rum er en anden ting ... sådan er det

fine målinger og specs kan give et fingerpeg men er ikke ligmed god lyd

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:

Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.

Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.

Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...

Spørgsmålet er om han har hørt den  

Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser

Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma

Måske kan man heller ikke regne med Avalons

målinger er en ting ... og lyd i et givent rum er en anden ting ... sådan er det

fine målinger og specs kan give et fingerpeg men er ikke ligmed god lyd

Helt klart.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 07 August 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

ja se bare Mahler. De måler som en russisk/polsk festivals tosse sprit stiv på æblesnaps. Men de spiller sgu godt  især den varme behagelige mellemtone og den lækre top kan jeg godt lide....
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

De rigtig seriøse mærker, som f.eks. Verity, Avalon og Vienna, plejer nu at være ret præcise med deres opgivelser (på nær følsomhed, der måler de altid 3 dB under spec. i tests ). Det kan man da se når det bliver tjekket i tests. De får jo også slag hvis det ikke passer

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Nyt

 

Så er sommerens sidste større investering ført ud i livet

Efter en længere test af den med guldknapper, faldt valget på kromknapper  Klart bedre lyd...

  

 

 

 

 

 

 

 

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 07 August 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Der er sgu flot
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 

<< Forrige Side af 79 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes