| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Ja, det bliver da spændende og høre hvad du syntes om den 
Tror du bliver letter overrasket. Det gjorde jeg ihvertfald 
|
|
|
Til din fornøjelse, er der her en spændende lille tråd, hvor nogen har mailet med TdP og fået afklaret at ECC88'erne sidder i serie i signalvejen (og ikke parallelt som jeg ville tro), hvorfor man kan mixe med forskellige ECC88/PCC88 ækvivalenter...
http://www.audioasylum.com/audio/tubes/messages/20/205553.ht ml
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Milu skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
Medlem skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
Hvaaa er du også ved at ryge på dCS vognen 
|
|
|
Nope, og det kommer jeg heller ikke, så længe jeg har Avalon 
|
|
|
Mener du ikke ad dCS og Avalon er et godt match?
Hvilken spillekasse er du ude efter, skal den stadigvæk være SACD?
|
|
|
Nu kan jeg selvfølgelig ikke svare på Medlems vegne...
Men den kombination kan hurtig ende det forkerte sted. 
Mvh.
|
|
|
Hej Milu, hehe, du kom mig i forkøbet. Hvis du med "Men den kombination kan hurtigt ende det forkerte sted", mener det jeg er lidt inde på?
|
|
|
Yes sir!
Jeg vil dog ikke kalde den lys, men uhyre åben og det er der jo ikke alt kildematriale eller samarbejdspartnere der kan holde til. Personligt lever jeg livet lige på kanten - kanten af det analytiske! Hvis jeg tog anlægget og pladserede det, f.eks., i din stue - så er jeg ikke sikker på jeg ville ha' anlægget. Ej heller kunne jeg forestille mig f.eks. en Pass Labs XP20 forforstærker ville være sagen.
Er det Acute du skal prøve? Jeg har selv haft kig på den - skulle være meget musikalsk. Jeg droppede den dog lyn hurtigt, da jeg opdage den kørte på ecc88 rør. Jeg har lovet mig selv, aldrig udstyr med ecc88 igen.
Mvh.
|
|
|
He He. Hvad der lige galt med ECC88? 
|
|
|
Ja! Milu, nu har du vist rodet dig ud i noget Hvad er der liiige galt med ECC88 (PCC88 som i min gode gamle EAR Yoshino 861'er) 
|
|
|
PCC88 er ikke lig ECC88.
Mvh.
|
|
|
Nææe, det er jo også derfor de hedder noget forskelligt
PCC88 kan køre med højere spænding (7 V). PCC88 erstatter fint ECC88 (6,3 V), men omvendt skal man jo så lige sikre sig, at der ikke køres med mere end de 6,3 V. PCC88 har 7,0 V glød hvor ECC88 har 6,3 V ellers er de identiske.
EAR har valgt PCC88 som driver til 861'eren, fordi de er billigere (og måske mere robuste som driver?) end ECC88/E88CC. Hvor E88CC er en bedre udgave af ECC88.
|
|
|
Det er jeg helt med på.
Jeg vil godt lige sige, at det ikke var for at nedgøre jer eller jeres produkter. Men I har vel også nogle ting I udelukker, hvis I har dårlige erfaringer med det?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Medlem skrev:
Milu skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
Medlem skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Hej Milu, hehe, du kom mig i forkøbet. Hvis du med "Men den kombination kan hurtigt ende det forkerte sted", mener det jeg er lidt inde på?
|
|
|
Yes sir!
Jeg vil dog ikke kalde den lys, men uhyre åben og det er der jo ikke alt kildematriale eller samarbejdspartnere der kan holde til. Personligt lever jeg livet lige på kanten - kanten af det analytiske! Hvis jeg tog anlægget og pladserede det, f.eks., i din stue - så er jeg ikke sikker på jeg ville ha' anlægget. Ej heller kunne jeg forestille mig f.eks. en Pass Labs XP20 forforstærker ville være sagen.
Er det Acute du skal prøve? Jeg har selv haft kig på den - skulle være meget musikalsk. Jeg droppede den dog lyn hurtigt, da jeg opdage den kørte på ecc88 rør. Jeg har lovet mig selv, aldrig udstyr med ecc88 igen.
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Ja! Milu, nu har du vist rodet dig ud i noget Hvad er der liiige galt med ECC88 (PCC88 som i min gode gamle EAR Yoshino 861'er) 
|
|
|
PCC88 er ikke lig ECC88.
Mvh.
|
|
|
Nææe, det er jo også derfor de hedder noget forskelligt
PCC88 kan køre med højere spænding (7 V). PCC88 erstatter fint ECC88 (6,3 V), men omvendt skal man jo så lige sikre sig, at der ikke køres med mere end de 6,3 V. PCC88 har 7,0 V glød hvor ECC88 har 6,3 V ellers er de identiske.
EAR har valgt PCC88 som driver til 861'eren, fordi de er billigere (og måske mere robuste som driver?) end ECC88/E88CC. Hvor E88CC er en bedre udgave af ECC88.
|
|
|
Det er jeg helt med på.
Jeg vil godt lige sige, at det ikke var for at nedgøre jer eller jeres produkter. Men I har vel også nogle ting I udelukker, hvis I har dårlige erfaringer med det?
Mvh.
|
|
|
Ok, og jeg tror da heller ikke at det skyldes andet, end at du har nogen dårlige erfaringer med det. Jeg kan sagtens følge det, det svarer lidt til mine egne dårlige erfaringer med Pass Labs XA60.5, som nok har gjort at jeg ikke har prøvet 30.5 endnu Men ja, sådan er der så meget. Men det er heldigvis ikke så tit at man skal sige "aldrig mere..."
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
Ja, det bliver da spændende og høre hvad du syntes om den 
Tror du bliver letter overrasket. Det gjorde jeg ihvertfald 
|
|
|
Til din fornøjelse, er der her en spændende lille tråd, hvor nogen har mailet med TdP og fået afklaret at ECC88'erne sidder i serie i signalvejen (og ikke parallelt som jeg ville tro), hvorfor man kan mixe med forskellige ECC88/PCC88 ækvivalenter...
http://www.audioasylum.com/audio/tubes/messages/20/205553.ht ml
|
|
|
Det vidste jeg godt Der 2 forstærkertrin pr kanal.
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
Medlem skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Yes sir!
Mvh.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PCC88 er ikke lig ECC88.
Mvh.
|
|
|
Pcc 88 og ecc 88 er det samme rør på nær glødespænning og glødestrøm, ellers helt det samme.
E og Pcc 88 er en højfrekvens framegrid dobbelt triode, med en langt bedre frekvensgang end noget som helst ecc 82 eller ecc 83 og 81...... 88 er udviklet specielt til højfrekvens, og absolut velegnet til audio forstærkere...... det skal bare være en ordentlig konstruktion.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Milu skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
Medlem skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Yes sir!
Mvh.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PCC88 er ikke lig ECC88.
Mvh.
|
|
|
Pcc 88 og ecc 88 er det samme rør på nær glødespænning og glødestrøm, ellers helt det samme.
E og Pcc 88 er en højfrekvens framegrid dobbelt triode, med en langt bedre frekvensgang end noget som helst ecc 82 eller ecc 83 og 81...... 88 er udviklet specielt til højfrekvens, og absolut velegnet til audio forstærkere...... det skal bare være en ordentlig konstruktion.
|
|
|
Så må jeg hellere få lyttet til det igen, en dag jeg falder over muligheden.  Det seneste var forøvrigt Conrad Johnson - om det betyder noget.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
leffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for at låne en DCS Puccini, bør du prøve den. Havde AA Prestige SE før, og Puccini er klart bedre på alle punkter i mit setup.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Encore skrev:
| Hva' pokker, har du ikke din CD-spille til salg? Hvad går du med af planer? |
|
|
Uha-uha, det er ikke småting Muligvis beholder jeg kun højttalere og kabler, men nu må vi se...
Hvis Audio Aero'en ryger til en fornuftig pris, så har jeg bare en udfordring mere CD/Pre skift er kun for at prøve noget andet. Nu har jeg haft Audio Aero i 4 år..
Nye forstærkere skal afprøves, da jeg ikke er helt i mål med NuForce, selv om de har deres (mange) gode dyder. Jeg har lagt billet ind på noget, men det skal først produceres (US), så hvem ved hvornår det kommer 
|
|
|
hvad er "noget" ??? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Encore skrev:
| Hva' pokker, har du ikke din CD-spille til salg? Hvad går du med af planer? |
|
|
Uha-uha, det er ikke småting Muligvis beholder jeg kun højttalere og kabler, men nu må vi se...
Hvis Audio Aero'en ryger til en fornuftig pris, så har jeg bare en udfordring mere CD/Pre skift er kun for at prøve noget andet. Nu har jeg haft Audio Aero i 4 år..
Nye forstærkere skal afprøves, da jeg ikke er helt i mål med NuForce, selv om de har deres (mange) gode dyder. Jeg har lagt billet ind på noget, men det skal først produceres (US), så hvem ved hvornår det kommer 
|
|
|
hvad er "noget" ??? 
|
|
|
Tjaae, ved måske ikke rigtig, da leveringstiden nok er for lang til min tålmodighed...
http://www.soundstage.com/revequip/atmasphere_m60mkiii.htm
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlen, jeg mindes noget om at du gav afkald på dine Rouge pga for mange rør og deres varme udslip.......... Men den mono amp du linker til er vist ikke meget bedre __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Medlen, jeg mindes noget om at du gav afkald på dine Rouge pga for mange rør og deres varme udslip.......... Men den mono amp du linker til er vist ikke meget bedre |
|
|
Det er sikker også derfor pass ikke dur, de bliver også for varme  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
Medlen, jeg mindes noget om at du gav afkald på dine Rouge pga for mange rør og deres varme udslip.......... Men den mono amp du linker til er vist ikke meget bedre |
|
|
Det er sikker også derfor pass ikke dur, de bliver også for varme  |
|
|
Den er ihvertfald skyld i at jeg lige nu sidder og sveder som et svin  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
|
Næææe Jeg tror heller ikke at jeg slipper for at acceptere lidt mere varme, end der kommer fra NuForce, hvis jeg skal helt i mål!
Men varme var nu ikke den eneste grund til at jeg slap Rouge M-150'erne.
Men det kan jo være at jeg bare skal finde noget med ½ så mange rør 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juni 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
Det er sikker også derfor pass ikke dur, de bliver også for varme  |
|
|
XA60.5'ere bliver nu ikke så varme som Rogue M-150'ere. Men derfor duer de ikke alligevel 
En XA30.5 måske, meeen, det er jo stadigvæk transistor, og det er der ikke noget kredsløb der kan ændre på...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tomt tomt tomt tomt tomt tomt tomt...
Ingen musik. Min suveræne CD/Pre er solgt 

Men hvad mon der så skal stå der i stedet   
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Tomt tomt tomt tomt tomt tomt tomt...
Ingen musik. Min suveræne CD/Pre er solgt 

Men hvad mon der så skal stå der i stedet   
|
|
|
Tjaaa, nu har jeg set at at jensen har et par 2nd-hand AA sacd afspiller, så du har nok lavet en bytte handel der, måske der er en Wadia 581i eller 381, blot et gæt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ-næ-næ, dan a. Så ville jeg ikke have fået samme gode pris for den. Jeg fik omtrent det samme som han sælger for 
Wadia, hmmm. Helt sikkert ikke 781 eller 581, men måske den nye 381. Jungletrommerne siger at den skulle være god (hvis så bare de trommer ikke er jensens egne )
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal ovenstående forståes sådan at du ikke ved hvilken afspiller der skal stå på hylden ?
jensen har en demo 581 til 45000 kr. så der er jo ikke så meget mere en du har fået for din AA, det var entlig der for jeg nævnte den. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
Skal ovenstående forståes sådan at du ikke ved hvilken afspiller der skal stå på hylden ?
jensen har en demo 581 til 45000 kr. så der er jo ikke så meget mere en du har fået for din AA, det var entlig der for jeg nævnte den.
|
|
|
Jeps, jeg er åben for forslag Men jeg skal lige prøve EAR Yoshino Acute.
Men jeg ved ikke hvad det ender med, og det er jo dejligt 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|