Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 04:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Brok (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 December 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Hej brok...

Tak for igår, fy for en hovedpine! Jeg stoppede med at tælle efter den 7. balje papvin.

Klientellet var igen halvsløjt, men i det mindste blev Søren og Ditte hjemme

p***efedt at det lykkedes at få de TNT'er til at brække sig! Og så ved noget der minder om 85 dB. Jeg vidste de var slatne, men ikke at det var så galt Jeg tror dog jeg har fundet ud af hvorfor. Loudness var slået til (billede fra i går):

det er humor på højt plan

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hehehe, sejt du fik taget et billede af monofiduserne
Vin blev der, efter vægten af posen da jeg bar efterladenskaberne bort lørdag, indtaget rigelige mængder af, og da særligt i lyset af at vi vist ikke var mere end 3... selvom antallet af mennekser steg, efterhånden som aftenen skred frem... eller så det bare sådan ud?

Jep, jeg tror vi er ude i noget med en rumresonans, et sæt slatne højttalere og lidt for meget loudness, som tilsammen fik enhederne til at give op og efter, allerede ved pænt lav volumen. Det var lidt det samme der skete, engang i Riddersalen hvor et sæt Respons højttalere opførte sig på akkurat samme måde.... iøvrigt bestykket med samme enheder, blot lidt færre af dem.
At det ikke udelukkende handler om manglende strøm, som nogen ville antage, blev bekræftet da vi smed Lectron røreffekten på istedet. Den KAN slet ikke levere strøm af betydning, men opkastningsfænomenet var klart aftaget, ift. når EC-dimserne blev anvendt. At rørforstærkeren så ikke tilnærmelsesvist kan spytte signal ud under 30-40 Hz, hjælper nok også i den henseende. Men skægt var det sgu. Og skægt at det altid er med det samme Trentemøller nummer, vi kan få ellers fornuftigt konstruerede højtråbere til at knække sig

Tak for deltagelse, lad os gøre det igen snart.

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 December 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Nu er det ikke lige dét nummer, men skæring 10, som med tilpas strøm bag kan få mine stærekasser til at fragive decideret vindstøj fra basporten 

Hvad pokker var det i øvrigt at det album du hev frem til sidst hed? Jeg ævlede vist noget om at jeg synes det var fedt, og at den måtte jeg have, men jeg kan selvfølgelig ikke huske navnet. Coveret var hvidt, med et logo på så hvidt jeg husker. Genren kan jeg heller ikke lige erindre igennem rødvinstågerne

Tak for skiverne i øvrigt

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Det sidste album var Cowboy Junkies, Early 21st century Blues. Anbefales

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Året går på hæld, og I Casa Brok er julefreden, med en vis forsinkelse, ved at indfinde sig.

Matriklen lagde juleaften rum og gulvbrædder til en mindre hær på fjorten håbefulde og gavebelæssede mennesker, heriblandt en masse søde børn og lettere forædte næsten-voksne

En fantastisk aften, som blandt andet for undertegnede inkluderede modtagelse af ikke mindre end 2(!) Trangia sæt. Den indviede vil vide, at dette aggregat er fortræffeligt til madlavning og snesmeltning i vildmarken, i bjerge og andre skægge steder. Lidt musik blev det også til, heriblandt Them Crooked Vultures på 180g vinyl. Uha, det er godt.

Stuen er nu endeligt på plads. Der er monteret en sofa med plads til både musikalske indtag samt middagslur. Kan man forlange mere? Akustisk er der ikke så meget at udsætte, omend et manglende centimetertykt gardin foran det ene vinduesparti medsamt et ligeledes ikke eksisterende antal resonatorer sikkert for feinschmeckeren medfører en direkte diskvalifikation. Jeg er pænt ligeglad, for det fungerer sgu næsten hæderligt, for nu at sige det sådan.

En slags status på året der gik, i grej-termer:

• Et rack blev skiftet til et andet,
  • Et sæt Holfi Sonair Elegance blev skiftet til et sæt TNT S7,
  • En stue med tilhørende gemakker blev langt om længe indtaget med manér,
  • Et nyt skud på stamtavlen er på vej, og ligger og bager i ovnen. 

Planer for 2010 er der ikke mange af. Det skulle da lige være noget køkkenanlæg, noget netværksafspilning og formentligt også lidt grej på besøg til en anmeldelse eller 2. Og som altid ses der frem til hyggeligt besøg af diverse t**ser, som heldigvis er begyndt selv at medbringe egen druesaft! Det har været et dyrt år på den konto...

Et billede er muligvis på vej...

Godt nytår til alle, store som små, nye som gamle

Hygge,
Brok

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 30 December 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Det lyder sgu som en hyggelig jul brok.. Godt at i har fået stuen på plads også, så man både kan få middagslur og høre musik samtidig Mht. resonatorerne så kommer de nok med tiden, bare rolig..

Vi ser frem til hifi-året 2010, forhåbentlig akkompagneret af noget god rødvin

Har i øvrigt igår modtaget Benni Chawes, og den er sateme god, dejlig musik...

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 30 December 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Halløjsa brok!

Glædelig pul, og tak for året der gak! Det var naturligvis, og vanen tro, aldeles hæsligt.

Jeg er glad for at høre at du har folk i din familie, der har forstået at du har brug for at komme ud og blive luftet.

Endvidere varmer det om hjertet at læse, at du er begyndt at overveje andre akustiske tiltag, end Amarone! Resonatorer må komme den dag du også er begyndt at kunne opfange signaler fra det ydre rum. Måske du skal søge svaret gennem brug af den tinfoil hat, Erla har anbefalet dig.

brok skrev:
Planer for 2010 er der ikke mange af. Det skulle da lige være noget køkkenanlæg, noget netværksafspilning og formentligt også lidt grej på besøg til en anmeldelse eller 2. Og som altid ses der frem til hyggeligt besøg af diverse t**ser, som heldigvis er begyndt selv at medbringe egen druesaft! Det har været et dyrt år på den konto...

Somom [dot] com!

Køkkenanlæg (??!?), og netværksafspilning (?!?) - alt sammen bandeord... Hvis ikke TNT'erne har selvdestrueret inden 2011 er vi flere der bliver overraskede (og endnu flere der gerne vil hjælpe dem på vej).

Rigtig godt nytår!

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 December 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Rigtig godt nytår her fra det Vestslællandske, måske en art besøg kunne komme på tale i 2010, kunne være hyggeligt.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Roon og Phlåuw:

Vi gentager succesen

Mht. resonatorer, er jeg ved at finpudse nogle eksperimentelle ideer. De involverer blandt andet nogle af de store Super Toscanere, böhmisk krystalglas og cigarer, og ikke mindst 4 dusin aflagte fe-trusser. Stay tuned...

Hygge,
Brok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Rigtig godt nytår her fra det Vestslællandske, måske en art besøg kunne komme på tale i 2010, kunne være hyggeligt.

Busk

Tak og i lige måsen.

Besøg er altid en mulighed

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 30 December 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Godt Nytår 

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Året går på hæld, og I Casa Brok er julefreden, med en vis forsinkelse, ved at indfinde sig.

En fantastisk aften, som blandt andet for undertegnede inkluderede modtagelse af ikke mindre end 2(!) Trangia sæt. Den indviede vil vide, at dette aggregat er fortræffeligt til madlavning og snesmeltning i vildmarken, i bjerge og andre skægge steder. Lidt musik blev det også til, heriblandt Them Crooked Vultures på 180g vinyl. Uha, det er godt.

Det er det jeg siger. Med en PD 277 når du nirvanske højder

• Et rack blev skiftet til et andet, (sq også på tide)
  • Et sæt Holfi Sonair Elegance blev skiftet til et sæt TNT S7. Som om det vil hjælpe på den i forvejen ultra elendige lyd 
  • En stue med tilhørende gemakker blev langt om længe indtaget med manér. Kan ikke have været en ordentlig indtagelse. Der stod ikkke noget om det i pressen ej heller noget i tv...hmmm
  • Et nyt skud på stamtavlen er på vej, og ligger og bager i ovnen. Ved 220 grader og langtidshævning????

Planer for 2010 er der ikke mange af. Det skulle da lige være noget køkkenanlæg, noget netværksafspilning og formentligt også lidt grej på besøg til en anmeldelse eller 2. Og som altid ses der frem til hyggeligt besøg af diverse t**ser, som heldigvis er begyndt selv at medbringe egen druesaft! Det har været et dyrt år på den konto...  Øhhhh, ok!! Smager sq også bedre end det du disker op med

Et billede er muligvis på vej... Kan vi ikke blive fri for de rene elendigheder?

Hygge,
Brok

Godt nytår, "knægt". Vi tager revanche i det nye år når jeg har fået styr på diverse udfordringer og du så forhåbentligt har dumpet de der EC i Nordsøen eller Roskilde fjord.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeps - godt nytår herfra også!

Jeg frygter for hvornår dagen oprinder, hvor jeg skal pines af dit forfærdelige og frygt-indgydende toturredskab af et anlæg.

Det må vel blive snart!

Pas på fingrene - de få du nu har tilbage.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 30 December 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
(bla bla bla) ... Akustisk er der ikke så meget at udsætte, omend et manglende centimetertykt gardin foran det ene vinduesparti medsamt et ligeledes ikke eksisterende antal resonatorer sikkert for feinschmeckeren medfører en direkte diskvalifikation.

- mon ikke det snart giver sig selv, jvnf. nedenstående, i form af diverse væske- og det-der-er-værre-opsamlende-til-lejligheden-sammenssatte tøj- og -skumfiduser i størrelse absolut mindst, men oplagret i stort antal på iht. akustikken passende positioner i habitatet, medsamt medfølgende og i voksende flok, et rigt udvalg af tøjdyr, bamser, puttedyner og sutteklude, passende spredt ud over gulvarealet for optimal dæmping af akustisk tilbagekobling?

brok skrev:

• .. bla bla bla...
  • Et nyt skud på stamtavlen er på vej, og ligger og bager i ovnen. 

Hygge,
Brok

I lige linie og stort tillykke til vores allesammens ridder af første grad (og sidste(!)) medsamt Fruen 

KH, Erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 December 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Godt nytår gamle dreng!

Og tillykke med det du har smidt i ovnen... godt gået!!!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Søren, Scatcat, Vildstil, Sjoenne og Erla-buddy:

Mon ikke det er på høje tid at lade de 4 Hovedløse og et par weannabes stikke de manglende fjæs sammen?

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 30 December 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Søren, Scatcat, Vildstil, Sjoenne og Erla-buddy:

Mon ikke det er på høje tid at lade de 4 Hovedløse og et par weannabes stikke de manglende fjæs sammen?

Du mener, inden det ikke bare er dårlig lyd fra dit anlæg, men også den helt specielle sure odeur som kun små børn kan afgive, til gengæld i ufattelige mængder, vi skal trækkes med ?

Tjoh... det må vi vist se at få i stand mens tid er!

.. og nej nej... jeg synes bestemt ikke rønnebærene er sure!

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 31 December 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hørt!
Det er bestemt på højetid, vi grønskollinger bliver taget under, jer ædle ridderes trygge og alt-vidende vinger og behørigt fulgt igennem hifi-verdenens lumske men stadig utroligt fascinerende afkroge.
Uhhhhhhh.. Vi glæder os

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Den er flot, Wildstyle. Hvilken en lavede du først, den til din kat eller den til dig selv?

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes