Emne: Hjælp til ny forstærker og CD-afspiller ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen!
Jeg vil gerne have jeres hjælp/vejledning, da jeg skal have skiftet mit nuværende surroundanlæg til stereo (forstærker og CD-afspiller), da jeg skal flytte til en mindre lejlighed når jeg skal læse videre til sommer.
Jeg har i forvejen et sæt B&W DM602 S3 som jeg vil beholde.
Jeg har følgende krav (ja, krav skal der jo til! Så bliver det også nemmere for jer...! ):
Forstærkeren: Den skal være strømstærk, dva. 40 A. og op vil klart været at fortrække! Den må meget gerne være klasse A, evt. lidt ligesom f.eks. Marantz's PM7200 hvor der er mulighed for at skifte mellem udelukkende/"ren" klasse A og klasse A/B. Det behøves ikke være en integreret, må også gerne være som et for- og effektforstærker sæt. Bi-wiring vil klart være at fortrække (bi-amping ville være super lækkert, men er ikke et must...) Højtalerterminaler som tager spader (helst de store) er næsten et must, og klart at fortrække fremfor bananer!
CD-afspilleren: SACD-afspilning vil være rigtig lækkert, men ikke et must (DVD-A er ikke noget plus for mig.)
Fælleskrav for forstærkeren og CD-afspilleren: Et "no-nonsens" design, så vel inde som ude, er næsten et must! Balanceret tilslutning ville være lækkert, men er absolut ikke et must. Der skal være tale om samme mærke og design. Det udvendige design skal helst være simpelt og "rent", ligesom f.eks. Primare. Farven sort er min ynglingsfarve til anlæg, men kan godt overtales til guld/champagné... Budgettet for 10-12000 samlet. Om det er nyt eller brugt er fuldstændig ligemeget!
Musikgenremæssigt set, så er min smag MEGET bred! Hører f.eks. Opeth, Slipknot, Mnemic, Reel Big Fish, Pink Floyd, Dave Matthews Band, Lampshade, Joss Stone, Jamie Cullum, St. Germain, Fransk Sinatra, Tchaikovsky osv., osv., osv.!
Det hele skulle gerne ende med at stå på et Audio Magic Hepta bord med ISP hylder, og højtalerene på et sæt Audio Magic Genta standere. Altsammen i sort. Kablerne er jeg endnu ikke nået til, men vender sikkert tilbage til den tid... 
På forhånd mange tak!
Med venlig hilsen Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ryster på hovedet......
Er det postordre-generationen som hærger hifi4all eller kan man idag læse sig til god lyd?
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
ryster på hovedet......
Er det postordre-generationen som hærger hifi4all eller kan man idag læse sig til god lyd?
|
|
|
Hvad fa***n skal dét sige?! 
Det er hvad jeg er på udkig efter, og mangler noget inspiration. Lad dog være med at få mig til at lyde som en lallende idiot! Postordre-generationen?! Det er jo ikke et Denver-anlæg (eller lign.) der står til udskiftning, men et surroundanlæg bl.a. bestående af 2 Denon POA-6600A'ere, 5 Denon POA-6600'ere og en Denon AVR-2106!
Ergo: har du ikke noget at bedrage med, så lad være med at kommentere. Tak!
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Howdi Daniel,
Mit bidrag er da ganske klart, gå ud og lyt, tag ind til Odense City og gå amok i klubben og KT. Man kan kun få supersubjektive input når man spørger som du gør, pointen er at ingen kan fortælle dig hvad godt er for dig.
Hvordan lyder en 35 ampere forstærker i forhold til en 65 forstærker?
Havde engang selv en der kunne levere 90 A, lød elendigt i mit setup, men på papiret og efter "gode råd". Nej bliv du bare gal i skralden, men brug neergien i en aktiv jagt, alle vil gerne høre hvordan du selv synes din kommende kombo lyder, men det du præsterer her synes jeg er for tyndt, men desværre meget udbredt.
Hovedparten af klubbens kunder er stadig postordrekunder som sidder med næsen bregravet i de nyeste katalog og drømmer, husker godt hvordan det var som teenager, men det er den dårligste vej til et anlæg som spiller musik.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Howdi Daniel,
Mit bidrag er da ganske klart, gå ud og lyt, tag ind til Odense City og gå amok i klubben og KT. Man kan kun få supersubjektive input når man spørger som du gør, pointen er at ingen kan fortælle dig hvad godt er for dig.
Hvordan lyder en 35 ampere forstærker i forhold til en 65 forstærker?
Havde engang selv en der kunne levere 90 A, lød elendigt i mit setup, men på papiret og efter "gode råd". Nej bliv du bare gal i skralden, men brug neergien i en aktiv jagt, alle vil gerne høre hvordan du selv synes din kommende kombo lyder, men det du præsterer her synes jeg er for tyndt, men desværre meget udbredt.
Hovedparten af klubbens kunder er stadig postordrekunder som sidder med næsen bregravet i de nyeste katalog og drømmer, husker godt hvordan det var som teenager, men det er den dårligste vej til et anlæg som spiller musik.
|
|
|
Se! Dét kunne du ha' skrevet i første omgang! Dét kunne bruges til noget mere! Nu er der tale om et reelt råd! 
Du har jo misforstået mig så! Jeg ville bare gerne ha' nogle forslag til hvad jeg skal give mig til at lytte på!  Og hvad ang. mit "ampere-flip", så er det fordi min erfaring siger mig at det strømstærke forstærkere som lyder godt (i mine øre)...! Men sagde samtidig ikke noget om at det var et must, vel...? 
Med venlig hilsen Daniel... (Som ikke er teenager længere, om jeg må be...! )
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|

Synd der ikke findes forretninger som Hifi-Centrum i Odense, ellers er der jo vist stadigvæk Tape-connection i Kerteminde og der går jo en meget kompetent mand rundt og driver Audio-kompagniet, ligger et par km nord for Odense, kan varmt anbefales.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|

Synd der ikke findes forretninger som Hifi-Centrum i Odense, ellers er der jo vist stadigvæk Tape-connection i Kerteminde og der går jo en meget kompetent mand rundt og driver Audio-kompagniet, ligger et par km nord for Odense, kan varmt anbefales.
|
|
|
Nej, Hi-Fi Centrum findes vist ikke længere...  Tape-Connection ligger kun i Karrebæksminde på Sjælland og Århus. Men skal da helt sikkert et smut forbi Audio-Kompagniet! 
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette forum er blevet låst af Administrator.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|