Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Ukritiske anmeldelser på Hifi4all.dk?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 November 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Prisen skrues helt ubarmhjertigt i vejret, fordi ellers er der ingen af t**serne i butikkerne der tager det alvorligt.

Jamen så er det forbrugeren selv, der bestemmer at det skal koste meget - ellers vil han ikke købe det. Så har du faktisk svaret på spørgsmålet selv.

Du ved vel også at FDB's Regnbuebrød der koster det dobbelte af deres 'mørkt rugbrød' er én og samme vare som det mørke rugbrød, i forskellig indpakning ?
Det kom frem i et forbrugerprogram, hvor argumentet var at der var et større markedsføringsbudget på Regnbuebrødet, og derfor skulle det koste mere.

Helt korrekt....pointen i denn tråd er jo også at anmeldelser bør afdække disse forhold i stedet for at bidrage til bedraget.....altså til Accuphase eksemplet sige: God lyd, god finish, elendig value for money, all-show, ikke ret meget-go....

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Og hvorfor kan man ikke have en vurdering af produktet sammenlignet med umiddelbare konkurrenter og absolut i markedet....samtidig med en beskrivelse med nuancer?

Er argumentet for ikke at lave ratings at så folk bare udelukkende læser dem? Det svare jo til at mene at billeder med tekst under gør at folk ikke læser teksten. Elelr at overskrifter gør at man springer afsnit over....so what? Folk er forskellige.....

Jeg tror årsagen er modet til at tage konflikterne med branchen mangler. Og at en anmelder er ubetalt/fritidsarbejder gør tingene værre endnu.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 November 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

@Groove

Når nu det meget er importørerne selv der vælger om de vil have deres produkter anmeldt, vil de mon så vælge de dyre, som måske ikke er helt så gode som prisen antyder ?

Nej, de sender de billige produkter, der lyder som de dyre, selvfølgelig.
Så tror forbrugeren måske at det dyre er endnu bedre, men det er måske kun maginalt bedre.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Hvis jeg skal karaktere hvordan jeg opfatter anmeldelserne her på sitet, så har jeg den fornemmelse, at folk kun gider anmelde et produkt som de syntes godt om på forhånd, eller har positive forventninger til.

Der er for få afsløringer af direkte groft prisfuskeri, hvor et produkt er blæst op til noget det ikke er.

Meget enig her....og for få "prisbomber" hvor et lille billigt produkt (nutidens NAD3020) viser vej og banker de etablerede.....

Det er jo nærmest markedsstandard i highend at udseende skal udgøre broderparten af kosten og billeder af eksteriør og interiør sælger i de flotte hifimagasiner....men hvis disse produkter vedholdende blev holdt op på ren lydkvalitet og seperat på kvalitetsindtryk ville meget være anderledes.

Hifi nørder er jo hurtige til at dømme B&O som low-fi i dyr, men lækker indpakning.....jeg ser tildensen i højere grad i high-end segmentet. Se bare hvor meget Sonus Fabers og Gammuts højttaleres finish betyder (debattråde). Antal laklag, antal poleringer, etc....hvor mange ville være kunder til disse i sorte vinyllaminerede kabinetter med identisk lydkvalitet? Også selv om de hjemme står ved siden af tv bordet fra IKEA?

Her må anmelderne træde i karakter..." ..du får middel lydkvalitet i topfinish...." " ...du får unik lyd i luset design....", Du betaler x4 for løsningerne på grund af brand...."

Men når dagen er omme og debatten er slukket, kører det videre som altid...

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 November 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen igen!

Lad mig lige tilføje, at Accuphase tilfældigvis blev nævnt.
Det kan jeg desværre ikke omgøre, men det var altså den test jeg lige læste på HIFI4ALL og som jeg så havde læst set få dage forinden i HF - beklager Accuphase.

Af andre som gørnøjagtigt det samme er f.eks. Krell, Wadia, Mark Levinson, i den grad Linn, Jeff Rowland, men der er såmænd endnu flere. Denon var engang noget særligt i netop denne disciplin, men det er desværre slut nu. Sony gør det samme, men til en brøkdel af prisen.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Groove

Når nu det meget er importørerne selv der vælger om de vil have deres produkter anmeldt, vil de mon så vælge de dyre, som måske ikke er helt så gode som prisen antyder ?

Nej, de sender de billige produkter, der lyder som de dyre, selvfølgelig.
Så tror forbrugeren måske at det dyre er endnu bedre, men det er måske kun maginalt bedre.

Enig, derfor skal anmelderen være vores guide og finde guldet i rækken af blålys også inden for de enkelte mærker....

Det er yderst sjællent at samme mærke rammer balancen i det gode produkt på flere produkter i en generation....

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Det minder mig om at jeg fandt en violin og et maleri på loftet, som jeg så fik at vide var en Rembrandt og en Stradivarius.

Der blev jeg da glad, men måtte så skuffes igen, da jeg fik at vide at Rembrandt lavede nogle elendige violiner, og Stadivarius var en meget dårlig maler.

Nej - det er da den største masseillusion at tro at et firma der laver en god forstærker, automatisk også må være god til at lave CD-afspillere.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Meget enig her....og for få "prisbomber" hvor et lille billigt produkt (nutidens NAD3020) viser vej og banker de etablerede.....

Det er jo nærmest markedsstandard i highend at udseende skal udgøre broderparten af kosten og billeder af eksteriør og interiør sælger i de flotte hifimagasiner....men hvis disse produkter vedholdende blev holdt op på ren lydkvalitet og seperat på kvalitetsindtryk ville meget være anderledes.

Hifi nørder er jo hurtige til at dømme B&O som low-fi i dyr, men lækker indpakning.....jeg ser tildensen i højere grad i high-end segmentet. Se bare hvor meget Sonus Fabers og Gammuts højttaleres finish betyder (debattråde). Antal laklag, antal poleringer, etc....hvor mange ville være kunder til disse i sorte vinyllaminerede kabinetter med identisk lydkvalitet? Også selv om de hjemme står ved siden af tv bordet fra IKEA?

Her må anmelderne træde i karakter..." ..du får middel lydkvalitet i topfinish...." " ...du får unik lyd i luset design....", Du betaler x4 for løsningerne på grund af brand...."

Men når dagen er omme og debatten er slukket, kører det videre som altid...

Puhha den sad vist lige oppe i trekanten hr. Groove.

Hold da helt op om der kom reson i testresultaterne - av for da den.
Et par fødder plantet godt og grundigt i (helst) den jyske muld, og et hovede der ikke bare pr. automatik drejer sig efter den mest struttende barm i syne, ville bare gøre såååååååå gåååååååt.
Du milde hvor de fortjener det efterhånden.
Men nu skal det ikke forstås som kritik af sitets tests specifikt.
Jeg synes faktisk ikke de er de værste i verden, læs f.eks. testen af Eben X-ét eller andet BÅT!
Selv HF opdagede det!
Selv en blind hund finder en pølse i ny og næ.
Næh!
Jeg sigtre langt mere efter denneher uambitiøse og amatøragtige branche (den sved).
Der er bare for langt mellem snapsene her.
Nu interesserer jeg mig faktisk osse lidt for andre ting (tro det om du vil)
Men f.eks. hvis man lige checker op på www.morningstar.dk , så kan man se performance for alle investeringsforeninger, der markedsføres i DK.
Det er cool business, ingen får roser de ikke fortjener, såfremt duer blot gennemsnitligt begavet i din søgen efter vinderen.
Mange hundrede prøver, kun få er helt fremme, dog skal visse af resultaterne kombineres med lidt erfaring.
Men her kan man rose og her kan man skose.
Hvorfor kan man ikke det frit fra leveren i hifi?
Det ser ud til at være et problem.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Det minder mig om at jeg fandt en violin og et maleri på loftet, som jeg så fik at vide var en Rembrandt og en Stradivarius.

Der blev jeg da glad, men måtte så skuffes igen, da jeg fik at vide at Rembrandt lavede nogle elendige violiner, og Stadivarius var en meget dårlig maler.

Nej - det er da den største masseillusion at tro at et firma der laver en god forstærker, automatisk også må være god til at lave CD-afspillere.

Pas nu på med de violiner.
Jeg fandt f.eks. en violin i mit klædeskab, som jeg så sendte til en rimelig kendt violinbygger for at få vurderet. Han kendte den ikke, så han foreslog Sotheby´s.
Violin + 2 buer = kvart mille du
Efter skat og salærer forstås .

Så husk en ting!
Alt der er af træ kan ikke nødvendigvis gøres op i brændeværdi

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 30 November 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hvad handler det her om? Lyd eller økonomi?
Kan slet ikke følge kritikken af Accuphase - det er dyrt, ja, men fandme godt.
Har man ikke råd eller vil ikke betale, må man lade være - længere er den vel ikke.

Ideen med et pointsystem er: hvad? Da hifi&elektronik i sin tid havde det forvirrede det mere end det gavnede efter min mening. Folk troede seriøst at en NAD3020 var lige så god som et ML sæt - det er det der med at sammenligne æbler med pærer!

Sammenligninger af tilsvarende (prismæssigt) produkter er den ærlige måde at teste på, og det vil jeg da kun bifalde.

Sidst men ikke mindst, vil jeg rose redaktionen for ulønnet at teste produkter.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Hvad handler det her om? Lyd eller økonomi?
Kan slet ikke følge kritikken af Accuphase - det er dyrt, ja, men fandme godt.
Har man ikke råd eller vil ikke betale, må man lade være - længere er den vel ikke. Hvorfor egentlig betale dyrt for noget, der fås langt billigere?

Ideen med et pointsystem er: hvad? Da hifi&elektronik i sin tid havde det forvirrede det mere end det gavnede efter min mening. Folk troede seriøst at en NAD3020 var lige så god som et ML sæt - det er det der med at sammenligne æbler med pærer! Hvilket ML sæt kan hamle op med en 3020?

Sammenligninger af tilsvarende (prismæssigt) produkter er den ærlige måde at teste på, og det vil jeg da kun bifalde.

Sidst men ikke mindst, vil jeg rose redaktionen for ulønnet at teste produkter.
Hørt

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Sendt: 30 November 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hvor er 'Administrator-gruppen' og/eller 'Moderator-gruppen' blevet af i denne debat/tråd?
Til top Vis janelne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janelne

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 November 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Davs i tråden,

Kurt von Kubik skrev:
Så husk en ting!Alt der er af træ kan ikke nødvendigvis gøres op i brændeværdi

Båt, Hubraum, det er kun fordi de er hule indeni, sådden nogle fioler. Brændværdi hører strengt under gruppen af Herlighedsværdier, og kan derfor ikke måles i ussel mammon

Ellers vil jeg da sige, at det virker lidt som om nogle gerne vil ha', at en anmeldelse skal være en slags facitliste, som man så ukritisk kan gå ud og handle løs efter... er det ikke lidt at hoppe over, hvor gærdet er gravet ned

I så fald ville dette være et umuligt krav for anmelderne at honorere, da uanset hvor objektiv en anmelder forsøger at være, så vil der altid være andre, der mener noget andet. Sådan er vores verden nu engang skruet sammen.

Hvad nu, hvis anmelderen går ind for neutralitet, og køberen ikke gør. Her kunne en køber klandre den pågældende anmelder for at give det anmeldte emne en misvisende karakter, og vice versa.

Noget af det mest værdifulde i en anmeldelse er for mig ofte en beskrivelse af anmelderens egne præferencer, det anvendte lytterum, det øvrige anvendte grej etc. Så ved man på forhånd, hvad man bør tage forbehold for. De har jo ikke ens smag, anmelderne.

Tag derfor kun en anmeldelse som en ledetråd for grej, der måske er værd at lytte nærmere til, afhængigt af egne præferencer.

Det er også sjældent, at komplet håbløst grej bliver anmeldt, det ville hverken fabrikant eller udgiver have noget ud af.

Ofte er emner som lydkarakter/klangfarve, detaljeopløsning, dynamik, etc. rimelig godt beskrevet i en anmeldelse. I sig selv kan alene disse egenskaber være afgørende for, om det er noget, man gider starte sin rustne cykel for.

Et andet hint er det grej, som testemnet er testet sammen med. Er dette grej i den lave ende af kvalitetsskalaen, i den midterste, eller i den højeste? Det er immervæk yderst sjældent, at f.eks. et sæt Mahler højttalere bliver tetstet på et sammenbygget Denver anlæg fra Føjtex.

Pointen er herfra, at hvis en anmeldelse har gjort en nysgerrig, så er der kanske belæg for at pumpe cyklen og tage på visit hos forhandleren.

Lær specielt også at stole på egne ører, det er jo dig, der skal lytte til det!

Usikkerhed i forbindelse med køb kender vi allesammen, skal-skal-ikke, så det er der ikke noget unaturligt i. Og så ville det jo være bekvemt, hvis en anmeldelse kan foretage beslutningen for en, eller hur?

Her mener jeg klart NÆJ - der er ikke andre veje, man må ud af røret og selv tage en lytter - her duer det ikke at være sofavælger

Skulle jeg nævne noget, som jeg selv savner i anmeldelserne her på hifi4all, så ville det være den førnævnte beskrivelse af de personlige præferencer og de benyttede omgivelser. Det meste andet er der, og kvaliteten synes jeg også er vokset med tiden.

Med uanmeldt hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Tja, hvis alle anmeldere nu havde en "fakta" boks bagerst i bladet, eller på siden, hvor preferencer, favoritprodukter, musiksmag, yndlingsplader, etc var listet....altså en slags kortlægning af personen....ville vi være godt på vej.

Jeg tror de fleste er enige om at vi vil have subjektive anmeldelser, da det objektive er nærmest umuligt. Men med den nødvendige baggrund er det subjektive jo meget brugbart og væsentligt bedre en den tomgangssnak vi får nu.

Hvor tit er der ikke skrevet noget "udsædvanlig god bas fra de små enheder, hvem skulle have troet det"....det er ikke ret brugbart, da anmelderens forventninger har ofte må have været: Ingen bas. Så hellere "forvent ikke brugbart output under 60Hz, slet ikke fri af væg, men den har god WAF" Frem med sandheden; "flot med små emsambler" kan tit være en omskrivning af "uegnet til heftig rock". Hvorfor ikke skrive direkte? Ja hvorfor mon.......

Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 November 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

kig på siden hifi4all... fyldt med banere/ reklamer. Alle danske hifiblade/ sider har et så lille oplag/brugere at kritik af evt. sponsorer ville medføre at dette ophørte. Cayin er altid blevet skamrost til skyerne i high F. og her på siden og har intet at have det i. Blade og hjemmesider er så bange for at miste sponsorer som brødfødrer deres dårlige økonomi at de ikke tør sige noget dårligt. Konklusionerne er altid at hvis du er...... så er denne et kig værd. Sikke noget fis nej enten er det noget eller ej. Anmeldelser gennerelt er farlige idet anmelderen som regel får en gevindst eks. kabler ved test af disse og så videre.
Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jeg fandt f.eks. en violin i mit klædeskab...

Hmm... er du nu sikker på at du fandt den i dit eget klædeskab, og hvad lavede du så i det klædeskab ? Hørte du en lyd ?

Nææ... jeg fornemmer noget skummelt her.
Måske var du ved at efterprøve en tese om hvad der er bedst, osv. - hmm...

Nå, vi må vel ikke gætte så meget.

Måske du vil oprette en tråd om den DAC som er på vej, og så lade os andre AD1865-elskere lytte til den, og anmelde den ? Vi der kan lide lyden af glatte opamps og ML-grej kan vel godt se lyset i denne nye konstruktion ?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Jeg fandt f.eks. en violin i mit klædeskab...

Hmm... er du nu sikker på at du fandt den i dit eget klædeskab, og hvad lavede du så i det klædeskab ? Hørte du en lyd ?

Nææ... jeg fornemmer noget skummelt her.
Måske var du ved at efterprøve en tese om hvad der er bedst, osv. - hmm...

Nå, vi må vel ikke gætte så meget.

Måske du vil oprette en tråd om den DAC som er på vej, og så lade os andre AD1865-elskere lytte til den, og anmelde den ? Vi der kan lide lyden af glatte opamps og ML-grej kan vel godt se lyset i denne nye konstruktion ?

Hold da op!
Tror du jeg fiser rundti folks klædeskabe??
Nuller fido!
Det måvære din egenbeskidte vane.
Det var mit eget ogderlå enviolin iog den er solgt, fordi vinteren var mild.

Hvad vil du med vores DAC, når du nu er så vild med en gammel kønsløs attenbitter (ikke arnbitter). Som i øvrigt er efterfulgt af en stribe endnu mere kønsløse AD opamps.
Prøv evt. at proppeet fornuftigt netkabel på det gespenst der, så kan det da være, at der i detmindste kommer en ærlig hermafrodit ud af det.

OK! No joke.
Hurtig slaver for mig med layoutpå en topsecret DAC.
Men jeg er nu ikke den eneste der kigger på projektet. Vi har rimelig fornuftige folk omkring os,ligesom at Hurtig ikke gær alting bare for at være hurtig. Han kan ved enkeltelejligheder faktisk bruge hovedet. (Og det er jo heldigt, når man nu ikke selv kan).
Han layouter og stopper lidt ind hist og pist.

Til info er det en Crystal reciever, NPC eller BB filter (endnu ikke 100% fastlagt), BB 1704UK DAC,  snedig I/V, diskret, stabil og næsten ufiltreret analogdel med masser af hypper og 0 modkobling, hvor forstækningen er delt pænt ud over alle trinnene.
Real nice - PSU ligger ikke fast endnu helt da, men det bliver IKKE 78XX og 79XX + en lyt.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Spændende med en DAC ud over det sædvanlige, håber ikke den bliver alt for hemmelig....mon ikke der er basis for en seperat tråd med overvejelser og vurderinger, krydret med billeder og fremskridt?

For mig ville en kubik test langt overgå øvrige anmeldelser....du har om nogen lagt preferencerne på bordet

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@KvK

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at kende dine forventninger til et produkt som dette:

http://www.monarchyaudio.com/Model22c.html

Nu ved jeg at du selv har gang i en DIY-DAC, så du har nok en ide om hvordan den må lyde.
Man må naturligvis ikke lade forhåndsforventninger påvirke en bedømmelse af lyden, men kan man det, hvis man ved hvad der er inden i apparatet ?

Jeg har med vilje valgt et apparat uden at Analog Devices har stumper repræsenteret, da jeg allerede kender din holdning til deres 'sound'.

Hæ Hæ!
AD er ikke min livret - det er rigtigt, men jeg er ikke mere forudindtagwet end at de bare er absolut bandlyst.
Nej spøg til side - kande noget så kan de noget.
Jeghar ikke bias på den facon, jeg har dog hørt en del af dem uden det bedste resultat.
Den DAC duviser kan jeg kun se DACsenes ophav i, opampsene ligner opa2134 og opa637,am I right?
Mit hjerte siger glat lyd, glat som en ål eller Poul Nyrup, glat så det gør noget.
Det er for kedeligt i mine øjne, men det ser nydeligt ud.
Har du selv sådan én?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:

@KvK

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at kende dine forventninger til et produkt som dette:

http://www.monarchyaudio.com/Model22c.html

Nu ved jeg at du selv har gang i en DIY-DAC, så du har nok en ide om hvordan den må lyde.
Man må naturligvis ikke lade forhåndsforventninger påvirke en bedømmelse af lyden, men kan man det, hvis man ved hvad der er inden i apparatet ?

Jeg har med vilje valgt et apparat uden at Analog Devices har stumper repræsenteret, da jeg allerede kender din holdning til deres 'sound'.

Hæ Hæ!
AD er ikke min livret - det er rigtigt, men jeg er ikke mere forudindtagwet end at de bare er absolut bandlyst.
Nej spøg til side - kande noget så kan de noget.
Jeghar ikke bias på den facon, jeg har dog hørt en del af dem uden det bedste resultat.
Den DAC duviser kan jeg kun se DACsenes ophav i, opampsene ligner opa2134 og opa637,am I right?
Mit hjerte siger glat lyd, glat som en ål eller Poul Nyrup, glat så det gør noget.
Det er for kedeligt i mine øjne, men det ser nydeligt ud.
Har du selv sådan én?

Nej, jeg har ikke selv sådan én, men ville da lige have testet om et kig under låget giver forhåndsideer om hvordan den lyder. Det gjorde det så.

Men der sker faktisk mystiske ting når man sætter to chips oven på hinanden som dér.

Så sker der noget med sounden, der bliver mere analog, i nogles ører.
Mange bruger denne teknik til at dobble outputtet, så mindre forstærkning efterfølgende er nødvendigt. Ja, nogle sætter endda trafoer efter, men jeg må nok hellere lade være med at linke til et eksempel.  (Ups )

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes