Forfatter |
|
maxim27 Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 17 Juli 2015 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Jeg står og skal have ny receiver og valget står mellem disse 2 efter flere anbefalinger :
Marantz SR-7009 eller en Onkyo TX-NR 1030.
Grunden til de er disse 2 er pga prisen og begge har hvad jeg søger. Men jeg er i tvivl pga jeg ikke kender så meget til Marantz og Onkyo har et lidt plaget ry pga defekte receivere.
Hvad synes folket herinde jeg skal tage.
|
Til top |
|
|
dichael Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
Sendt: 17 Juli 2015 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft to Onkyo, der begge endte med afbrændte HDMI-boards.....
__________________ Mvh. Michael B.
|
Til top |
|
|
Wega Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 475
|
Sendt: 17 Juli 2015 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja min Onkyo har også haft afbrændt HDMI board, men det er også en ældre 606'er, så jeg håber da det er noget de har fixet. Men det kunne godt
få mig til at kigge efter andet end Onkyo næste gang, og jeg synes Marantz er spændende. Dog skal Onkyo have at jeg aldrig tror jeg har haft så let
en RMA sag som ved dem, deres service er total i top.
Men har du lyttet til de 2 forstærkere? Det kunne måske gøre valget lettere for dig?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 17 Juli 2015 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellem de to var jeg også hoppet på Marantz - og det af samme årsag som de ovenstående.
Onkyo har simpelthen haft alt for mange kvalitetsproblemer med en del modeller til at jeg ville eje en.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
maxim27 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2015 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja jeg haft samme problemer med Onkyo med afbrændte HDMI/Lan paneler x 2 men synes bare de lyder F...ing godt og har ikke mulighed for at høre Marantz'en.
Det at jeg lige har haft en sag med dem med endnu en defekt Onkyo med panelerne på forstærkeren, der får jeg så en sprit ny tx-nr1030 med 2year warrenty. Og har et par interesserede allerede, så ville gerne høre om hvad folk selv ville vælge 1030 vs sr7009, men det er svært at finde noget konkret om den, jeg ved at på papiret er det bedre rumkorrection og flere kanaler med fuld styrke.
Jeg vil give Wega ret i at Onkyo faktisk yder super service selvom de i mit tilfælde er møg besværlige at få fat i og behandlingstiden er meget meget lang. Så det er et plus selvom jeg er ultra skeptisk med Onkyo fremover pga de paneler.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 17 Juli 2015 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da at du skulle teste Marantzen hjemme hos dig selv :
Marantz
Du har 30 dages returret hvis du ikke synes om lyden.
|
Til top |
|
|
maxim27 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2015 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well said Stanley :-).
Sidste spørgsmål :
Onkyoen har HDCP 2,2 og det skulle Marantz'en ikke have. Har det nogen betydning og konsekvenser på film, popcornhour osv. Og er det noget man skal have i sine overvejelser, for jeg har ikke så meget styr over dette område ?
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 18 Juli 2015 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes kun et brand der laver komplet lyd (som det nu kan blive) i det segment... Det er onkyo... Har haft stort set alle mærker i under 10.000kr
klassen - og vil til enhver tid tage onkyo igen... Også selcom de har haft hdmi fejl... De fungerer og spiller bare p***e godt i forhold til prisniveauet.
Servicen er i top, så skulle der opstå fejl, så sørger de for det... Men mon ikke den nye serie der er kommet er forbedret på hdmi delen...
Har haft 6 onkyo blandt venner og familie samt mig selv, kun min 3010 stod af med hdmi fejl... Min 809 gjorde ikke, ligeledes de andre kører også
derud af...
Yamaha er også værd at kigge på, men lyden er knap så god/de lidt mere strømsvage... Men i min verden er det nok "næst bedst" trods alt... ;-)
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3365
|
Sendt: 18 Juli 2015 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
RXA serien fra Yamaha er den positive undtagelse i din beskrivelse af deres produkter. Komponentvalget og konstruktionen af forstærkerne afviger positivt fra resten i deres program. De har af samme årsag vist sig overraskende strømstærke, har jeg erfaret.
|
Til top |
|
|
Bofa Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 August 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 18 Juli 2015 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld men der findes ikke strømstærke reciver...... Alle ink. Onkyo har allerhøjest kapacitet til at trække 1 (en) kanal.
|
Til top |
|
|
maxim27 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2015 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input.
Wamba, har du hørt Marantz sr7009 og kunne sammeligne ?
Denne test :
http://www.lydogbillede.dk/test/marantz-sr7009/
Der siger de at den rimelig klart vinder over konkurrenterne hvor den ene var denne 1030's storebror 3030 og der er flere andre der roser den til skyerne. Marantz'en har også mere effekt da alle kanaler er 200watt og Onkyo'en hvad jeg kan se er et sted mellem 135-185watt de praler i hvert fald ikke tydeligt med det.
Men jo jeg kan købe den og teste, men som sagt har Onkyo et dårligt ry mht til bygnings kvalitet, men Marantz kender jeg ikke indtil jeg bliv gjort opmærksom på den.
mht til HDCP 2,2 er det noget der er godt eller dårligt mht til man bruger popcorn hour eller bare generelt, jeg ved det er har noget sikkerhed og beskyttelse, men ellers er jeg lidt blank :-).
Men jeg er også fristet til at beholde Onkyoen men hvis man kan få en betydelig på papiret og test bedre forstærker i Marantz SR7009 er jeg sgu i tvivl.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2015 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv hørt den pågældende marantz, så den vil jeg ikke udtale mig om... Men lad mig sige det sådan, at de tidligere marantz/denon
produkter jeg har haft, har ikke været særlig strømstærke, ikke noget prangende... Men dermed ikke sagt de ikke er nok til dig?
Min stærkeste har til enhvertid været onkyo 3010 og pioneer lx 83... De var virkelig powerfulde... Men altså alt er relativt ;-)...
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 21 Juli 2015 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha er mere strømstærk end Marantz/Denon.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2015 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også min oplevelse ja...
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1110
|
Sendt: 21 Juli 2015 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Jeg synes da at du skulle teste Marantzen hjemme hos dig selv :
Marantz
Du har 30 dages returret hvis du ikke synes om lyden. |
|
|
Det er sgu da lidt af et ok tilbud......
|
Til top |
|
|
Vejrup Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 21 Juli 2015 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maxim27
Du skal være velkommen til at komme og lytte på min Marantz SR7009 hvis du er interesseret?
Bor i København
Vh Vejrup
|
Til top |
|
|
Apexx512 Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 10 September 2015 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kigger på Onkyo ikke brillierer med noget på markedet p.t., og at Marantz oftest set er knald eller kys - Hvis du skal have bedre end det
må du gå Yamaha, da de har noget helt fantastisk surround med rx receiverne i den prisklasse.
|
Til top |
|
|
johnny k Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 15 September 2015 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige skiftet til min 3. Yamaha i streg.
Rx-v440 til ex-v765 og nu til rx-a1050
Ingen af dem har fejlet indtil videre og den nye Aventage serie lyder virkelig godt.
Selv forhandleren der også havde onkyo på hylderne fremhævede Aventage serien som mere solidt bygget.
Jeg har dog læst mig til at fra rx-a850 og ned kan man lige så godt tage en rx-v779.
Der er kræset mere i 1050-2050 og 3050.
Vh
Johnny
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 15 September 2015 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun haft gode erfaringer med mit ældre Onkyo PR-SC5507 Surround Processor. (med tilkoblede eksterne 1kW PA forstærkere)
Den er ved at ryge for alderdomsgrænsen, da Atmos og Auro 3D ikke var opfundet dengang..
Er også i et lille dilemma. Skal jeg vente til Onkyo lancerer deres processor med Atmos og Auro 3D understøttelse og HDCP 2,2 standard.
Yamaha's nye CX-A5100 virker interessant, meen om YPAO lydrum korrektion er lig eller bedre end Audyssey systemet.  må stå hen i det
uvisse. da Yamaha'en forst kommer ud om nogle måneder. __________________ Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 15 September 2015 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min tidligere ONKYO PR-SC5507 fik så defekt HDMI-board!
De nye ONKYO-receivere har ikke Audyssey, men noget ONKYO skrammel.
M.v.h.
|
Til top |
|
|