Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 20:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 5.1 Surround til en fornuftig pris. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Explicit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hej.

Der er jo nu til dags så meget at vælge imellem, at man uden et større kendskab til hifi hurtigt kan komme til at gøre sig et dårligt køb.

Derfor har jeg valgt at lave denne her tråd, i håb om at jer derude som har forstand på lyd, kan komme med nogle fornuftige forslag til hvad man
burde overveje at anskaffe sig hvis budgettet ikke rækker til det helt store surround system.

Prismæssigt ligger vi et sted fra nogle få tusinde til maks. 10-12 tusinde kr.

__________________
//Explicit
Til top Vis Explicit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Explicit
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Vil du have alle de nye formater eller vil du bare have "old school" dolby digital i god kvalitet?

Vil du have gulvhøjttalere, eller standerhøjttalere?

Hvor stort er rummet de skal spille i?

Kom med så mange oplysninger du kan, ellers er det sgu svært



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej. Velkommen til.

Hvem er "man"? Er det dig? I så fald kan du måske skrive lidt om dit behov, udstyr osv. Starter du fra scratch?


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hvor stort er rummet? Uden den oplysning kan man ikke sige noget om højtalere.

Der er en på KSB der har en Rotel RSX 1056 til salg, den bliver du ikke ked af.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Explicit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hej begge.

Først og fremmest tak for hurtig respons.

Mit behov er at jeg skal have et velspillende surround system der kan arbejde godt sammen med min nye mac mini og projektor (Sanyo Z700).

Der er dog også lidt krav til surround systemet´s ydre i og med at det skal stå i stuen og derfor gerne må være forholdsvis pænt at se på og ikke
for klodset.

Har umiddelbart forestilt mig at få 2 gode fronthøjttaler og en god dyb sub. Baghøjtalerne og center må gerne være noget der kan monteres på
væggen, dog ikke noget must.




__________________
//Explicit
Til top Vis Explicit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Explicit
 
Explicit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Hej Hurin.

Stuen er cirka 20-25 m2.

Den ser godt nok lækker ud Rotel RSX 1056, men desværre også meget dyr.

Har hørt at Onkyo skulle lave nogle gode og prisbillige receivers?




__________________
//Explicit
Til top Vis Explicit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Explicit
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Dyr? Det er et kanon tilbud, og nej jeg har ingen forbindelse til ham der sælger den

Det er en misforståelse, at man kan spare penge ved at købe en billig reciever. De opgir fup watt, og lyder af . Så blir man træt af dem, og taber penge når man skal af med dem igen. Til sidst ender man alligeved med at købe kvalitet, hvilket det havde været billigere, hvis man havde gjort fra starten af. Taler af erfaring.

Jeg ville nok gå efter nogle Vienna Waltz Grand, de fylder ingenting, kan bruges hele vejen rundt og lyder godt. Start med at købe 2 og så køb flere med tiden.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil altså gerne give Onkyo et godt ord med på vejen fra og med TX-SR 805 og op til 905 og så fra og med TX-SR876 op til 906. De mindre kender jeg ikke noget til. De mellemste modelmmer (875/876) fåes i DK til omkring 10-12K og en del billigere hvis man gider handle i udlandet.

EDIT: Går ud fra at de 10-12K også skal være incl højtalere? Hvis du kan undvære de nyeste formater (DTS HD og Dolby True HD og HDMI indgange osv) så vill ejeg nok kigge på brugtmarkedet efter en større ældre reciver.


__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Explicit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Kan sagtens undvære de nye formater. Kommer jo nok helller ikke til at kunne udnytte det med mit budget.

Har fundet et demo sæt af kef kht20052s højttaler til 4000 kr. Er der nogen der har forstand på disse og vil det være et godt køb?

__________________
//Explicit
Til top Vis Explicit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Explicit
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes