Forfatter |
|
Iversen Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg Står og gerne vil ha projektor i stuen. Jeg ser idag film på mit 60" pioneer kuro, men min stue er stor nok til et lærred.. Spørgsmålet er bare hvilken skal jeg vælge, uden at blive helt ruineret.. Kvalitet og pris hænger selvfølgelig sammen, men hvis jeg nu har 5-6000 til en projektor, hvad kan i så anbefale...
Har kigget lidt på denne, den findes også brugt på dba..
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/opto ma_hd-23_video-projektor.htm
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iversen skrev:
Jeg Står og gerne vil ha projektor i stuen.Jeg ser idag film på mit 60" pioneer kuro, men min stue er stor
nok til et lærred..Spørgsmålet er bare hvilken skal jeg vælge, uden at blive helt ruineret..Kvalitet og pris hænger selvfølgelig
sammen, men hvis jeg nu har 5-6000 til en projektor, hvad kan i så anbefale...Har kigget lidt på denne, den findes også brugt
på dba.. http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/opto ma_hd-23_video-projektor.htm
|
|
|
Du vil få væsentligt ringere billedkvalitet med en projektor end du har i dag med dit fjernsyn, hvis ikke du har et totalt mørklagt
(alm. mørklægningsgardiner er slet ikke nok - de skal løbe i skinner og være specielt tilpasset vinduerne) rum med mørke
vægge. Du kommer heller ikke udenom et lærred, som ikke er billigt, og ikke mindst et lydsystem, som slet ikke er billigt.
|
Til top |
|
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det passer ikke helt..
Du kan sagtens få en lysstærk projektor med høj kontrast, der kan fungere rigtig fint med lidt baggrundslys, men det kræver trådstarter kigger i en
anden prisklasse end de 6000,-
Min JVC hd350 leverer et super billede uden komplet mørklægning og det er på et Multibracket lærred til 4000,-
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
Iversen skrev:
Jeg Står og gerne vil ha projektor i stuen.Jeg ser idag film på mit 60" pioneer kuro, men min stue er stor
nok til et lærred..Spørgsmålet er bare hvilken skal jeg vælge, uden at blive helt ruineret..Kvalitet og pris hænger selvfølgelig
sammen, men hvis jeg nu har 5-6000 til en projektor, hvad kan i så anbefale...Har kigget lidt på denne, den findes også brugt
på dba.. http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/opto ma_hd-23_video-projektor.htm
|
|
|
Du vil få væsentligt ringere billedkvalitet med en projektor end du har i dag med dit fjernsyn, hvis ikke du har et totalt mørklagt
(alm. mørklægningsgardiner er slet ikke nok - de skal løbe i skinner og være specielt tilpasset vinduerne) rum med mørke
vægge. Du kommer heller ikke udenom et lærred, som ikke er billigt, og ikke mindst et lydsystem, som slet ikke er billigt. |
|
|
Det er så løgn ja ;-) Prøv lige at tage et kig på youtube og søg efter DNP screen ;-) Så kommer du på andre tanker..
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du kan sagtens få det til at fungere. Det der kommer tættest på dit budget jeg ville anbefale er Epsons TW3200 projektor,
den klare sig fint selv om der ikke er mørkelagt totalt, larmer meget lidt og har lens shift, den koster dog 7000 - 8000
fra ny. Her til skal du så anskaffe et lærred, et lydanlæg, en tunner hvis du vil se tv, lidt kabler og skjuler samt evt. et
loftbeslag til projektoren.
|
Til top |
|
|
Iversen Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valget faldt på en Optoma HD82, og må indrømme det er bare fantastik at se film eller spille PS3 på. Selvfølgelig skal der være mørkt i stuen, men vi er jo gået ind i den mørke tid, så det hjælper en hel del.. Lyd delen syntes jeg, jeg har helt godt fat i. Denon AVC-A1HD. Dali mentor 8 front og ellers mentor hele vejen rundt.. :o)
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da helt sikkert at med det anlæg kan du ikke undvære en projektor
|
Til top |
|
|
Ole N 84 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Hvor har du købt din prøjektor.
|
Til top |
|
|
Iversen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har købt den brugt på dba til 7000, pæren har kørt 700timer, så tror det var det bedste køb. Har fundet pære til omkring 1100 på nettet, når engang den tid kommer. Jeg har købt et Elite screen 125" motoriseret lærred, ikke noget overdrevet dyrt lærred. ( Kan jo altid opgradere) Det passer lige med det kan køre ned mellem højtalerne.. Må indrømme Gran turismo 5 på ps3, er godt nok sjovt igen
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2012 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
Det passer ikke helt..
Du kan sagtens få en lysstærk projektor med høj kontrast, der kan fungere rigtig fint med lidt baggrundslys, men det kræver
trådstarter kigger i en
anden prisklasse end de 6000,-
Min JVC hd350 leverer et super billede uden komplet mørklægning og det er på et Multibracket lærred til 4000,-
|
|
|
Sort bliver gråt, hvis der kommer lys ind, uanset hvor høj kontrast projektoren kan lave. I lyse scener vil generne være til at
leve med (men naturligvis stadig mindske kontrasten betragteligt), men i mørke scener vil billedet blive fladt og gråt - det
kan selv den dyreste projektor ikke ændre på. DNP-skærme kan naturligvis hjælpe lidt, men så skulle man også give
dobbelt så meget for lærredet alene som trådstarter ville give for projektoren, så det er et tåbeligt råd. I den mørke tid går
det nok, så kommer mørklægningen af sig selv, men når det bliver sommer vil man ønske sig rigtig mørklægning.
|
Til top |
|
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 01 November 2012 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev ikke billedet bliver perfekt, men man kan sagtens få en fed oplevelse selvom der ikke er totalt mørke.
Du er velkommen en tur forbi Amager og selv bedømme
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2012 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
Jeg skrev ikke billedet bliver perfekt, men man kan sagtens få en fed oplevelse selvom der ikke er totalt
mørke.
Du er velkommen en tur forbi Amager og selv bedømme  |
|
|
Jeg har selv projektor, og hvis der kommer bare en lille smule lys ind er billedet ødelagt i mørke scener. Det behøver jeg ikke
tage til Amager for at bekræfte - det er simpel logik. Hiv lærredet ned, og se hvordan det ser ud uden billede på - er det sort,
når der kommer lidt lys ind? :) Det afhænger jo nok af hvor kræsen man er - og jeg er kræsen. :)
|
Til top |
|
|