Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: B&O - En OMMER! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MrBakmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Jeg får jævnligt forespørgsler på reparation af B&O produkter. Senest spurgte en af mine kolleger, om jeg kunne reparere hans kære gamle Beomaster 2400.

For at komme godt igang, skulle jeg bruge en service manual. Jeg greb telefonen og ringede til B&O med en forventning om, at man da selvfølgelig ville og kunne levere en sådan - men jeg skulle blive meget klogere og skuffet. Medarbejderen virkede både fraværende og uengagegeret, og vidste først ikke om han havde en sådan manual på lager. Han spurgte så efter et forhandlernr.! Forhandler nummer?? Jeg forklarede at jeg ikke var forhandler, men privatperson. Jeg fik så st vide, at B&O så sandelig ikke ydede support til private og henviste derfor til en forhandler. Nu var det slut med min imødekommenhed, så jeg sagde, at hvis ikke han ville eller kunne sælge mig en manual, så krævede det blot 3 museklik og vupti - så havde jeg downloadet en manual. Gratis endda!! Det gjorde ikke indtryk på ham, og han blev ved med at ævle om forhandlere.

Et par dage efter, blev jeg ringet op af et analyse institut, som gerne ville høre om min oplevelse af B&O og deres medarbejder - så jeg kom af med noget af min frustration og skuffelse

Nu har jeg set flere tråde herinde, hvor det påstås at B&O stiller store krav til forhandlere, påklædning og præsentation. Ja, selv folks seksualitet tages der stilling til  Hmmmm, men det gælder åbenbart ikke B&O's egne ansatte jvf. ovennævte. DET ER EN OMMER!!!!!!!!!!!!

Istedetfor alt det spytslikkeri overfor forhandlerne, burde B&O interessere sig langt mere for slutkunderne - for det er dem de skal leve af! Enhver henvendelse burde være vigtig - uanset hvad henvendelsen drejer sig om.

B&O skulle tage et langt og grundigt kig indad, og derefter kigge på, hvordan Deres tyske kollegaer hos Loewe gør; Dér bliver man taget seriøst, uanset hvem man er - og De er behjælpelige med salg af reservedele, manualer samt tekniske spørgsmål - se mit indlæg "LOEWE - Service i topklasse"

B&O kunne VIRKELIG lære noget af Loewe med hensyn til at yde en god og professionel service og optræden overfor sine kunder.

Er der nogle branchefolk, der har nogle kommentarer til dette - for jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide, hvad der får B&O til at tro, at de kan tillade sig at behandle folk på den måde???

Til top Vis MrBakmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrBakmann

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk meget normalt at man skal betale for en service manual, det er ikke bare hos B&O

Mht påklædning osv, så er B&O jo livsstilsprodukter og meget anderledes end alt andet, så hvorfor ikke sælgere osv

I hifiklubben går de da heller ikke bare i deres eget tøj - Selv punkt 1 har nogle sjove dragter

Men hvorfor bruge så meget tid på at ringe til B&O, skrive din oplevelse her og bruge tid på at besvare deres analyse, når 3 klik
på en mus og vupti,
kunne ha ordnet det hele
Til top Vis bantan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bantan

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

MrBakmann

Hvad tjener Bang & Olufsen på at du laver en reparation på en Beomaster 2400.
De har jo selv værksteder hos deres forhandler som gerne skulle overleve.

Så min holdning er helt i tråd med bantan.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Bantan har absolut fat i noget af det rigtige. Jeg er dog ligesom dig uforstående for B&O's holdning til private købere fremfor
forhandlere, samt selvfølgelig tilsyneladende dybt inkompetente medarbejdere.

I min verden er B&O en virksomhed der graver sin egen grav. Det eneste de har at byde på er design og et navn på
produkterne der viser kunders venner/bekendte at kunden har alt for mange penge at putte i skraldespanden (no offense
Peter Pan, dette er blot min holdning).

B&O's holdning grunder i deres deciderede målgruppe. Beklager Bakmann, men du er ikke deres målgruppe. Deres
målgruppe er folk med for mange penge der blot køber nyt B&O hvis deres gamle B&O siger op. (Igen, min opfattelse)

Nu har jeg ikke selv haft fat i Loewe, men jeg må nok lige til slut sige at jeg er 100% enig i din holdning Bakmann. Var jeg
selv køber af et B&O produkt havde jeg så sandelig ikke forventet så ringe en behandling, selvom det er rigtigt nok at
service manualer generelt koster et par håndøre.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 05:55 | IP-adresse registreret  

Det er helt normalt at man skal betale for servicemanualer. Og det er også helt normalt at private ikke kan handle direkte hos leverandøren, men skal gennem en forhandler. Det er ikke noget B&O har fundet på, det gælder vist de fleste steder.

At kalde deres medarbejdere "tilsyneladende dybt inkompetente" af den grund synes jeg er lidt groft.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

En fjer har det med at blive til fem høns...

Så tråden lukkes, inden der går medløberi og mudderkastning i den. Et enkelt fuldstændig uvedkommende indlæg er slettet...

Hifi4all er ikke en offentlig gabestok!!!

Hvis B&O ønsker at ytre sig i sagen, så vil tråden blive åbnet for dette. 

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes