Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Søger Lyngdorf erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har i en tidligere tråd tudet over en defekt SDAI 2175, hvorom alting er så blev den byttet. Prima service alle er glade.

Den har så spillet nogen uger til fuld tilfredshed. Sætter den i standby i aftes, går til køjs og ved første lyd af fuglekvidder smutter jeg ned for at lytte lidt musik.... No show, ingen lyd overhovedet.

Går fejlsøgningen igennem, skifter kabler, højttalere, signalmedier osv. ingen lyd.

Nogen der har prøvet det? Bor på bornholm så jeg kan ikke bare smutte til klubben med flækøksen. Har naturligvis kontaktet dem, men der er ingen i service, hvilket jeg naturligvis har forståelse for.

Er Lyngdorf virkelig så ringe et produkt at det i snit holder 14 dage? (let ironisk).

Skulle nogen have noget spændende input er jeg idel øre.

God week-end.

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv eget en SDAI 2175. Tror jeg havde den i 1år +/-

Det var så tilbage i 2007.

Oplevede aldrig problemer med den. Heller ikke brum/støj.

Du har helt sikkert været uheldig, men at have to nye modeller hjemme, som mere eller mindre har været ubrugelige, er ikke i orden. Jeg skal ikke kunne sige hvad fejlen er. Det kunne tyde på en dårlig produktions-batch, eller så har Lyngdorf bare slækket på kvaliteten for at holde omkostningerne nede i denne krisetid?

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Kun provet af braende en op amps af i en TacT millinium mk2.Ellers har jeg haft Cd1,2175 eff/2175 int samt 2200 med og uden room cor.Alle spillede fint.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at jeg indtil videre trækker mig.

Har fået lyd på, men kun en gang i mellem - skiftede stikkontakt og så var der leben igen. Jeg er helt i mørket, men nu ser vi hvad der sker. HAr ellers i dag talt med en del personer der ikke har oplevet strømproblemer med Lyngdorf/tact produkter.

Det skal lige siges at jeg ikke har nogen indsigelser overfor servicen jeg modtager fra klubben, det er top notch.

Tak for feed-back
Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Og så var lyden væk igen.

Slukkede for strømmen og tændte igen . no show - fatter not.
Morten

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at sætte andre apparater til i samme stikkontakt? Eller prøvet andre stikkontakter i de forskellige i værelser/rum?

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Har prøvet alle kombinationer, der er ingen symtomatik.

Underligt
Morten

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hvad f..... betyder "symtomatik" ? er det et bornholmsk/tysk kodeord for strømsvigt

Som AM-E er inde på...... er der problemer med hus-installationen ? - "hifi-elektronik" er tit noget mere følsom overfor strøm-udsving end feks. køkken-maskiner, lyspærer etc.......  

At futte to apparater af inden for 14 dage virker noge udsøgt ? i hvert fald er det ikke excellent (top notch)

Bond

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2011 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, der er ingen ensartethed i hvornår der kan tændes og hvornår der ikke kan. PT - er der ingen lyd.

Det skal siges at forstærkeren tænder og alt ser fint ud - bare ingen lyd som om der er et relæ eller sligt der er kogt.

Jeg er svært skummel, fan'me' ikke meget sjovt i at høre toner på pc-speakers.

MVH
Morten

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Q-branch failure .....

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2011 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Prøv at trække strømmen med en forlængerledning fra en stikkontakt som sidder på en gruppe der er "tom" for andre apparater.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2011 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Har trukket fra alle mulige kontakter nogen gangen virker det, andre gangen ikke på de samme kontakter vel og mærke. Huset ligner en slangeforretning i østafrika.

Men der kom musik hertil morgen (det er lidt ligesom at være barn igen og vente på sne). Nu er det bare at mute i stedet for at standbye.

Men når den spiller er lyden fin, alt som det skal være, hvor den første jeg havde lød som bæ, og var klart defekt. Har dog fra mange lyngdorf ejere fået at vide at der ikke skulle være indstrålingsproblemer på styreelektronik, hvilket jeg troede det var i starten (og kapslede den i granit - hjalp ikke).

Nu får den lov til at spille så ser vi når vi ligger kablerne på plads igen om der er hul igennem.

Tak for interessen og råd.
Morten

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 08 Maj 2011 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Hejsa
Har trukket fra alle mulige kontakter nogen gangen virker det, andre gangen ikke på de samme kontakter vel og mærke. Huset ligner en slangeforretning i østafrika.

Men der kom musik hertil morgen (det er lidt ligesom at være barn igen og vente på sne). Nu er det bare at mute i stedet for at standbye.

Men når den spiller er lyden fin, alt som det skal være, hvor den første jeg havde lød som bæ, og var klart defekt. Har dog fra mange lyngdorf ejere fået at vide at der ikke skulle være indstrålingsproblemer på styreelektronik, hvilket jeg troede det var i starten (og kapslede den i granit - hjalp ikke).

Nu får den lov til at spille så ser vi når vi ligger kablerne på plads igen om der er hul igennem.

Tak for interessen og råd.
Morten

Kan du ikke prøve at tilslutte apparatet hos en anden - i en anden bolig? (Så du kan blive 100% sikker på at det ikke er specielle forhold hos dig, der er skyld i det mærkelige fænomen).

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2011 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Konklusion på weekwnden:

Den virker sådan cirka hver 50. gang, give and take.

Har trukket strøm fra naboen. Samme resultat. Har desværre ikke nogen måleinstrument for at se om der skulle være for store udsving, men jeg har haft 50 forskellige forstærkere på før uden problemer...

Jeg har kastet håndklædet i ringen og må tilstå at uanset hvad der sker med Lyngdorf så skal der ikke flere inden for mine vægge. Det er for sart.

Magter det ikke.

Tak for interessen;
Morten

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Hey!

Hvad er din netspænding?

For lav spænding kan i teorien godt få den til at klippe ud.

Mvh Martin
Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2011 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Har desværre ikke noget multimeter hjemme p.t.

Mener at sidst jeg målte lå den på 228-229v, hem el fyren der var med hjemme sagde at det kunne lige så godt være afvigelse på mulitmeteret.

Hvis den klipper ud, ville der så ikke være en fysisk tilkendegivelse på forstærkeren? Den tænder jo fint, alt er som det skal være, der er bare ingen lyd. Ingen klip eller lignende lyde, ingen blinken i display (protect) bare igen lyd.

Manualen anføre at den kan spille på 200-240v, så der burde vel være fair margin.

MVH
Morten

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en fin margin!

Gælder det alle indgange bag på? både rca og xlr at du oplever problemer, og er problemet helt det samme? jeg synes kun at kunne se at det kan være processoren, netspændingen eller ved tilslutningerne

Men hvis man som forbruger har gjort alt for at få hul igennem via de metoder man kan komme op med, er der nok kun en vej, og et svar -produktet er i stykker

Mvh
Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2011 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet alle kombinationer. Eneste jeg ikke har skiftet er forstærkeren, fik desværre solgt den gamle i sidste uge.

Jo du har da ret at der er kun så meget man kan gøre - man bliver bare så sa.... indebrændt.

Det pussige er jo netop at der denne gang ikke skulle være nogen slask, så jeg køber nyt. Der blev jeg lige klogere.

Mit problem er jo bare at den nogen gange spiller, ville jo være nederen at komme til klubben med sagen under armen, og så spiller møget. Men så'n er det bare.

MVH
Morten

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Jeg har prøvet alle kombinationer. Eneste jeg ikke har skiftet er forstærkeren, fik desværre solgt den gamle i sidste uge.

Jo du har da ret at der er kun så meget man kan gøre - man bliver bare så sa.... indebrændt.

Det pussige er jo netop at der denne gang ikke skulle være nogen slask, så jeg køber nyt. Der blev jeg lige klogere.

Mit problem er jo bare at den nogen gange spiller, ville jo være nederen at komme til klubben med sagen under armen, og så spiller møget. Men så'n er det bare.

MVH
Morten

Du kunne jo evt. videofilme dit problem som dokumentation overfor HI-FI klubben. Bare en ide.

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2011 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Glimrende ide.

MVH
Morten

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes