| Forfatter |
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder rigtig spændende og alle tiders du kan have Focus 140 weekenden over. Det er noget nemmere at danne sig et indtryk når man har mulighed for at sidde og bringe lidt mere tid sammen med højttalere, hvilket naturligvis ligeledes gælder alt andet udstyr.
Jeg har ikke selv lagt øre til Focus 140 - og jeg ved det er noget af en nedgradering måske, men har lyttet til Excite x16 fra Dynaudio (godt nok et stykke tid siden) - og så vidt jeg husker var den fremragende mht. til toppen - og erindrer ikke, at den derudover manglede bass. Ved ikke om du har lyttet til denne? Jeg husker, at en kammerat og jeg var utrolig overrasket over Excite x16'en - en virkelig behagelig oplevelse.
Men kan sikkert ikke måle sig med Contour S 1.4 som du har fået lyttet til - har desværre til gode selv at få lyttet til denne.
Mvh
Krill
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. med en skumprop i refleksporten. Er højtalerne ordentlig tilspillede? Dynaudio skal have mange timer...
Når nu du kigger på standerhøjtaler, så har jeg tidligere ejet disse: http://flexaudio.dk/secondhand/secondhandproductview.php?sid =47
Super højtaler, især til prisen. Prøv at tage et lyt på dem hvis de iøvrigt passer til stuen. Jeg du kan få dem til låns Samtidig er det en 8 ohm højtaler, så den er mere rørvenlig... __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Esostar diskanten er ikke så sindssyg luftig som Focal's Beyrlium, eller Titanium diskanter kan være - dog er de så heller ikke så spidse som disse også kan have tendens til. Ud fra din beskrivelse af højtaleren so far, kunne det godt lyde som om at de ikke er helt tilspillede? Ved du hvor meget massage de har fået inden du fik dem indendørs? Mine fik en god del over 100 timer, før de for alvor viste sine karaktertræk. Og synes ikke at f.eks. detaljering i toppen decideret mangler, dog kan man sige at luftigheden i toppen kan være med til at gøre at det ikke virker så "frit" - jaja, det er svært at beskrive musik
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mbull, glemte helt at takke for linket. Det er din gamle højtaler ikke? Den ser ret lækker ud - desværre vil den aldrig kunne
integreres i min stue, her er der lidt WAF som ikke harmonerer. Det eneste krav konen har er at Det er en hvid højtaler, og
helst ikke stander - den sidste del ser jeg dog gennem fingrene med
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Rune|WildChild skrev:
Esostar diskanten er ikke så sindssyg luftig som Focal's Beyrlium, eller Titanium diskanter kan
være - dog er de så heller ikke så spidse som disse også kan have tendens til.Ud fra din beskrivelse af højtaleren so far,
kunne det godt lyde som om at de ikke er helt tilspillede? Ved du hvor meget massage de har fået inden du fik dem
indendørs?Mine fik en god del over 100 timer, før de for alvor viste sine karaktertræk. Og synes ikke at f.eks. detaljering i
toppen decideret mangler, dog kan man sige at luftigheden i toppen kan være med til at gøre at det ikke virker så "frit" -
jaja, det er svært at beskrive musik
|
|
|
Hej Rune!
Som jeg lige skrev ovenfor(vi skrev vidst oveni i hiananden...:) ), så tror jeg at de er til-spillet - de har stået i butikken i lang
tid, og tror faktisk de havde spillet inden de fik dem. Din måde at beskrive diskanten på passer nu meget godt med min
oplevelse af dem. Jeg synes bestemt ikke den lyder dårlig, tværtimod, så er det en behagelig højtaler.
Jeg kunne forestille mig at jeg er lidt biased af at have været på besøg hos NordicAudio, hvor vi hørte Virgo25. Den diskant
var simpelthen så velopløst og behagelig. Nu skal det retfærdigvis siges at det også er en højtaler der koster 3 gange så
meget.
Det er lidt af et dilemma :-D |
|
|
Man skal selvfølgelig heller ikke se sig blind for at folk har forskellige præferencer for hvad god lyd er. Så det kan jo sagtens vise sig at det simpelthen bare ikke er dig - noget man glemmer af og til hvis man er helt forgabt i et produkt  Jeg synes dog at man uden at sige for meget om 140'eren, skal lede meget længe for at finde noget der hænger så godt sammen som netop denne højtaler, i prisklassen, den er svær at finde direkte konkurrenter til  Håber under alle omstændigheder at du finder den højtaler der passer netop dig. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Rune|WildChild skrev:
Esostar diskanten er ikke så sindssyg luftig som Focal's Beyrlium, eller Titanium diskanter kan være - dog er de så heller ikke så spidse som disse også kan have tendens til.Ud fra din beskrivelse af højtaleren so far, kunne det godt lyde som om at de ikke er helt tilspillede? Ved du hvor meget massage de har fået inden du fik dem indendørs?Mine fik en god del over 100 timer, før de for alvor viste sine karaktertræk. Og synes ikke at f.eks. detaljering i toppen decideret mangler, dog kan man sige at luftigheden i toppen kan være med til at gøre at det ikke virker så "frit" - jaja, det er svært at beskrive musik
|
|
|
Hej Rune! Som jeg lige skrev ovenfor(vi skrev vidst oveni i hiananden...:) ), så tror jeg at de er til-spillet - de har stået i butikken i lang tid, og tror faktisk de havde spillet inden de fik dem. Din måde at beskrive diskanten på passer nu meget godt med min oplevelse af dem. Jeg synes bestemt ikke den lyder dårlig, tværtimod, så er det en behagelig højtaler.
Jeg kunne forestille mig at jeg er lidt biased af at have været på besøg hos NordicAudio, hvor vi hørte Virgo25. Den diskant var simpelthen så velopløst og behagelig. Nu skal det retfærdigvis siges at det også er en højtaler der koster 3 gange så meget.
Det er lidt af et dilemma :-D |
|
|
Den nye D3004 diskant fra SS er også meget velopløst og afslørende, uden at blive "ubehagelig".
Den lille 15WU bas-mellemtone formår at lave utrolig flot og klar mellemtonelyd, hvor overtoner, flygler og xylofoner "ringer" meget ægte. Og den lille 15 cm enhed formår alligevel at levere imponerende dyb bas, af så lille en enhed at være! Og den er meget fast! Der er virkelig punch i den! Tamtam'erne i trommesættet gengives med et utroligt smæk.
Gør nu dig selv den tjeneste, at fyre lidt brændstof på Touranen. Så tror jeg du er ude over dit dilemma! Dybt seriøst, Ronni!
Det værste der kan ske, er at du bruger lidt brændstof og de ikke er noget for dig. Men det nægter jeg at tro, til andet er bevist... 
God fornøjelse med Dyn'erne i weekenden! Husk den skal drejes med uret, den runde! 
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Gør nu dig selv den tjeneste, at fyre lidt brændstof på Touranen. Så tror jeg du er ude over dit dilemma!
Dybt seriøst, Ronni!
Det værste der kan ske, er at du bruger lidt brændstof og de ikke er noget for dig. Men det nægter jeg at tro, til andet er
bevist...
God fornøjelse med Dyn'erne i weekenden! Husk den skal drejes med uret, den runde!  |
|
|
He he de er skam skrevet i min bog over potentielle lyttebesøg - men skal lige være sikker på at jeg har afprøvet alle
muligheder i det nordjyske først :-) - for interresant det er den bestemt.
Jeg overvejer at tage ned og bytte Focus' ud med Contour S.14 og bruge resten af weekenden på den - men nu må vi se.
Sunaudio har også et sæt GamuT Phi5 stående som kunne være værd at overveje, så dem vil jeg også lige lytte til :-)
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de har denne hjemme, så prøv at give den et lyt også. Den har SS Revelator enheder og spiller også ret godt. Her er der brugt bedre enheder end i Phi serien.
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Hvis de har denne hjemme, så prøv
at give den et lyt også. Den har SS Revelator enheder og spiller også ret godt. Her er der brugt bedre enheder end i Phi
serien. |
|
|
Hej Finlytteren, og god fredag aften!
Tak for tippet. Jeg har igen droppet tanken om gamuT - den model de havde hos sunaudio kræver for meget plads, og har for
lav driftseffekt i forhold til min kugegril.
men men, jeg nåede lige ned og aflevere Focus 140, og nu er der 2 stk Contour S 1.4 i min stue, og indtil videre er det bare
super super fedt :-) de har samme grundlæggende sound som Focus, men bare meget mere defineret. Så nu skal den testes
weekenden over :-D
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej... FED rørslæde
Ved du ca. hvor længe de lånte contour'er har spillet i deres levetid? Det er min erfaring at de kræver 2-300 timer, før man
rigtig kan bedømme dem.
Held og lykke med jagten
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
lav driftseffekt i forhold til min kugegril.
men men, jeg nåede lige ned og aflevere Focus 140, og nu er der 2 stk Contour S 1.4 i min stue, og indtil videre er det bare
super super fedt :-) de har samme grundlæggende sound som Focus, men bare meget mere defineret. Så nu skal den testes
weekenden over :-D |
|
|
Super - det lyder jo til at blive en fantastisk weekend for dig. Og så er den jagt vel overstået - det er vel højttaleren for dig med mindre Audio Physics spøger i kulissen. Men rigtig god weekend med det lækre grej  Mvh Krill
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Hej mbull, glemte helt at takke for linket. Det er din gamle højtaler ikke? Den ser ret lækker ud - desværre vil den aldrig kunne integreres i min stue, her er der lidt WAF som ikke harmonerer. Det eneste krav konen har er at Det er en hvid højtaler, og helst ikke stander - den sidste del ser jeg dog gennem fingrene med  |
|
|
Yeps, det er det. Sjovt nok var min hustru meget lidt begejstret over at jeg udskiftede dem... så er det jo godt at manden i huset per definition den øverste myndighed.... Kan godt se at fineren på Tyler'ne ikke passer den sort/hvide stil. Der var ellers en besparelse af hente ift. Contour S1.4. I øvrigt også en super højtaler, har selv haft et par Dynaudio'er i tidens løb  __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på at det ikke var en fejl at du skiftede til en Rogue, det med manglende bid/anslag i mellemtonen syntes jeg selv har hørt på flere rørforstærkere, i mine øre er det gode kompromi en rør forforstærker og så en transistor effektforstærker, så kan man opnå det store soundstage som man tidt oplever ved rør kombineret med transistorenes hurtighed og power.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Er du sikker på at det ikke var en fejl at du skiftede til en Rogue, det med manglende bid/anslag i
mellemtonen syntes jeg selv har hørt på flere rørforstærkere, i mine øre er det gode kompromi en rør forforstærker og så en
transistor effektforstærker, så kan man opnå det store soundstage som man tidt oplever ved rør kombineret med
transistorenes hurtighed og power. |
|
|
Hej Dan!
Det kan man måske diskutere, men jeg er jo netop glad for den behagelige mellemtone og luftige diskant som min forstærker
leverer, jeg tror bare jeg skal droppe højtalere som vil have alt for meget effekt.
Mine gamle audiovector spillede jo bragende højt og med imponerende bas, så det er ikke forstærkerens skyld, men mere et
spørgsmål om at finde den rigtige højtaler :-).
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
dan a. skrev:
Er du sikker på at det ikke var en fejl at du skiftede til en Rogue, det med manglende bid/anslag i mellemtonen syntes jeg selv har hørt på flere rørforstærkere, i mine øre er det gode kompromi en rør forforstærker og så en transistor effektforstærker, så kan man opnå det store soundstage som man tidt oplever ved rør kombineret med transistorenes hurtighed og power. |
|
|
Hej Dan! Det kan man måske diskutere, men jeg er jo netop glad for den behagelige mellemtone og luftige diskant som min forstærker leverer, jeg tror bare jeg skal droppe højtalere som vil have alt for meget effekt.
Mine gamle audiovector spillede jo bragende højt og med imponerende bas, så det er ikke forstærkerens skyld, men mere et spørgsmål om at finde den rigtige højtaler :-). |
|
|
Det er klart at jo nemmer højtaleren er at styre, destro mere overskud vil din Rouge have, men pointen her handler om spille stil, de fleste af de int. rørforstærkere som jeg har hørt har alle manglet lidt bid/anslag i mellemtonen som man tydelig bemærker ved det lidt hårdt slående musik, men sætter man noget akustisk musik på, så spiller de yderst forførende og man har svært ved at forslille sig noget bedere til pengene. De mangler du selv har noteret tror jeg ikke vil blive rettet med en ande højtaler, men det er muligt at du kan presse noget mere driv ud af rougen via andre rør, men lige hvilke skal du ikke spørge mig op, der må du hendvende dig til de erfarne rørfolk som nok efterhånden skal kontaktes på andre forumer  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan!
Jeg forstår hvad du mener, men jeg er ikke helt enig
jeg synes netop mellemtonen er lækker og blød, det samme med diskanten, og jer sikker på at den kan sparke liv i de rigtige
højtalere, lige meget hvilken spillestil jeg har, det fik jeg bekræftet med mine vector, som bare var lidt for brummende nedadtil.
Nu skal vi heller ikke glemme at dynaudio er notorisk kendt for at ville have strøm i rå mængder, hvilket jeg aldrig kommer til
at kunne give dem.
Jeg har 90 Watt at gøre godt med, også må jeg bare finde den rigtige højtaler :-D
|
| Til top |
|
| |