Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 03:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Digital Antenne til lejligheden.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 August 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg bor ca. 7 km fra Rådhuspladsen i København, i Hvidovre.. Vi er efterhånden så trætte af den dårlige kvalitet af vores kabeltv, både billedmæssigt og indholdsmæssigt.. Vi overvejer derfor at skifte over til DVB-T som er den eneste mulighed for digital tv vi har udover TDC's ekstremt dyre DVB-C..
Jeg ville derfor høre om nogen har gode erfaringer med stueantenner til modtagelse af signal, og evt. gode råd til placering. Så vidt jeg forstår, bor vi meget godt i forhold til masterne, hvis jeg kigger inde på Boxers hjemmeside.. Vores stue vender mod syd med 3 store vinduer og vi bor i lejlighed, så eneste mulighed er en stueantenne.

1. Hvilken stueantenne ville passe til vores modtagerforhold? Gerne mærke/link..
  2. Hvordan skal den placeres i stuen -og kan det gøres diskret?
  3. Hvorhenne kan den købes?
Jeg ville helst at antenne kunne findes inden for et max budget af 500 kr, og at den enten kan gemmes væk, eller relativt nemt blendes ind i en moderne stue..

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 August 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Du kan få stueantenner der er designet som en fotoramme. Jeg bor i Randers i et hul (ikke byen, men ejendommen) og havde meget svært ved at få ordentligt signal med min aktive DVB-T antenne. Jeg har dog en gammel antennebog hvor jeg kunne beregne den helt rigtige antenne til netop den frekvens sendemasten benyttede. Det viste sig at dipolen fra min TV2 antenne var helt perfekt, så den pillede jeg af og placerede den i vinduet. Det er forholdsvist diskret, og med 100% signalstyrke.

Jeg skal have den sat lige uden for vinduet, så kan den ikke ses indefra.

En aktiv antenne koster ca. 250 kroner og skal bruge strøm fra tuneren eller fra separat adapter.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 August 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

her er måske noget du kan bruge

kan købes her http://www.antennelageret.dk/

DIGIALITY DIGITAL ANTENNE.
Varenr: 31223
Pris: kr. 398,00
Varegruppe: Antenner / UHF Antenner
Lille smart og praktisk antenne med indbygget forstærker. Antennen er fantastisk til at modtage de danske digitale kanaler.Denne antenne fungerer rigtig godt de fleste steder hvor man ikke ligger alt for langt fra senderen. DA-6000 fylder ganske lidt, og er samtidig pakket ind i plastik. Antennen er både beregnet til at sidde udendørs og indendørs. Beslag medfølger. Digiality DA 6000 High Quality, DVB-T/DAB aktiv udendørs antenne, incl. Beslag og 5 volt adp.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 07 August 2009 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

400 kroner er for meget, da man ofte kan klare sig med langt mindre. Som sagt bruge jeg blot en foldet dipol på ca. 20 cm. Det giver fuldt signal selv om min lejlighed ligger lavt ift. sendemast og ovenikøbet i stuen, med masser af træer og bygninger mellem sendemast og antenne. Sendemast ligger 20 km væk.

Da jeg havde lejlighed på en bakke og på 1. sal, var en stump kobberledning bag i antennestikket nok.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 August 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

400 kroner er for meget, da man ofte kan klare sig med langt mindre. Som sagt bruge jeg blot en foldet dipol på ca. 20 cm. Det giver fuldt signal selv om min lejlighed ligger lavt ift. sendemast og ovenikøbet i stuen, med masser af træer og bygninger mellem sendemast og antenne. Sendemast ligger 20 km væk.

Da jeg havde lejlighed på en bakke og på 1. sal, var en stump kobberledning bag i antennestikket nok.

Har du nogle forslag til hvilken specifik antenne det evt. kunne være?

Og mange tak for jeres hjælp so far..

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 07 August 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ville finde et sted, hvor du kan låne et par forskellige typer.

Den første i linket er billig, men kan sagtens være nok.

http://www.av-connection.dk/?ML=497

Jeg har haft nummer to (eller en der ligner), og var glimrende i min "høje" lejlighed.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes