Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 12:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Indbygget DVB-C og Yousee (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

God aften de herrer og damer

Mine forældre har netop erhvervet sig et Panasonic TX-P50V10, der jo har intern DVD-C tuner.

De har i forvejen den store kabel TV pakke fra Yousee og vil nu opdatere til digital TV. I stedet for at købe den digitale boks fra Yousee, vil de i stedet anvende TV'ets indbyggede DVD-C tuner. De har derfor købt kortlæser gennem Yousee og tillige lejet kort derfra.

De har dog nogle problemer med at se alle deres fuldpakke kanaler via DVB-C tuneren. Jeg går ud fra, at alle de kanaler, der før var omfattet af den analoge fuldpakke nu kan ses via DVB-C tuneren, eller er det kun de kanaler der rent faktisk er digitale, der vises via DVB-C tuneren?

De kan bl.a. ikke se TV 3 og 3+. Disse kanaler vises som krypteret.

Er der nogen, som har en ide om, hvad der kan være galt?

Skal der foretages nogen former for registrering af kortlæser og kort i TV'et, således TV'et ved, hvad den har med at gøre?

Er der nogen der har erfaring med indbygget DVD-C tuner og Yousee?

Mvh.

Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ingen, der kører med digital TV fra Yousee via en indbygget DVD-C tuner i TV'et?

/Henrik

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

3 og 3+ skal virke hvis de har fuldpakken, ud over diverse udlejningskanaler og en TDC shop er der ingen forskel på hvad der kan ses med indbygget tuner frem for TDC's egen plastikkasse. Og med undtagelse af lokal TV er alle kanaler tilgængelige digitalt - enda et par stykker ekstra i forhold til analog. 

Har de indtastet korrekt by kode under opsætning? Kan ikke huske om man kan betale sig til HD udgaver af 3 og 3+ endnu, hvis de er kommet kan de måske have lagt dem ind på programpladserne i stedet for? Er cam modulet opsat til at erstatte tjenester? Slå dette fra hvis det er tilfældet og lav en ny programopsætning igen.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

3 og 3+ skal virke hvis de har fuldpakken, ud over diverse udlejningskanaler og en TDC shop er der ingen forskel på hvad der kan ses med indbygget tuner frem for TDC's egen plastikkasse. Og med undtagelse af lokal TV er alle kanaler tilgængelige digitalt - enda et par stykker ekstra i forhold til analog. 

Har de indtastet korrekt by kode under opsætning? Kan ikke huske om man kan betale sig til HD udgaver af 3 og 3+ endnu, hvis de er kommet kan de måske have lagt dem ind på programpladserne i stedet for?

Det er vist der hunden ligger begravet (by kode indtastning). De har kontaktet Yousee og fik at vide, at de havde indtatset en kort by kode. De har nu fået den rigtige oplyst.

Nu er problemet bare, at de ikke kan få lov til at ændre koden inde i TV opsætningen.

Der er ingen, der siger, det skal være let det her

Mine forældre vil derfor lige give Panasonic et ring i dag for at høre, hvordan man får lov til at ændre by koden.

/Henrik

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Bykoden burde være meget nem at ændre. Det er ved at være år og dag siden jeg rodede med digital opsætning på Panasonic, men jeg mener at kunne huske det ligger under samme undermenu som cam modul opsætning og hedder netværk, netværkopsætning eller noget tæt derpå.

Der ligger også en liste over bykoder på yousee's hjemmeside http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=12459

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Tak for linket.

Der er nu endelig ved at være styr på sagerne

Den rigtige kode var vist indtastet fra starten men det lader nu til, at Yousee har lidt problemer med, at nogle af kanalerne falder ud. Det tod dog lige et par opringninger, før den besked blev givet

Nu er der dog atter husfred i de gamles hus  især efter, at der blev skiftet over til Discovery i HD. Nu glæder jeg mig til at komme forbi en dag for selv at se på varerne

/Henrik

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Tak for linket.

Der er nu endelig ved at være styr på sagerne

Den rigtige kode var vist indtastet fra starten men det lader nu til, at Yousee har lidt problemer med, at nogle af kanalerne falder ud. Det tog dog lige et par opringninger, før den besked blev givet

Nu er der dog atter husfred i de gamles hus  især efter, at der blev skiftet over til Discovery i HD. Nu glæder jeg mig til at komme forbi en dag for selv at se på varerne

/Henrik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes