Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 03:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Digitalt tv - Boks eller DVB-C tuner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej.

Når det analoge signal bliver slukket, har min antenneforening lavet en aftale med Yousee om levering af tv-pakker. Jeg vil gerne have den store pakke og modtage den digitalt. Jeg er lidt i tvivl om hvilke ting man skal have?

Kan jeg købe et fladskærmstv med indbygget DVB-C tuner og modtage kanalerne på den måde? Hvis ja, skal der så abonneres på noget ekstra fra yousee for at få det, eller er det nok bare at have den store pakke gennem antenneforeningen?

Kan jeg leje/købe en boks hos Yousee? Og i så fald, skal jeg abonnere på noget ekstra, eller er det nok for at få digitalt tv?

Hvis jeg vælger boksen, skal man så have en kort hvor der er kortafgift 2 x om året?

Mvh Christian

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Krabbefar

For rigtig længe siden gik nogen over til sende signaler Digitalt, og samtlige antenneforeninger fortsatte somóm intet var sket. DVS. man omsatte digitale til analoge signaler, hvordan skulle Vi ellers modtage samme?

Selvom ens Tv er med indbygget DVB-C tuner kan man vel ikke undgå YouSee's Kortafgit, men da jeg har Stofa og kun Basispakke analogt, må andre ud af starthullerne. 

YouSee og den store pakke digitalt er intet problem teknisk, hvordan det stiller sig Økonomisk ja se det er . . . !

krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Okay så kan jeg lige prøve at spørge på en anden måde.

Hvad er bedst?

En boks evt. HD

eller tuner i tv'et?

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Boksen giver dig nogle muligheder som f.eks. at leje film direkte v.h.a fjernbetjeningen, og andre specielle services som kun boksen understøtter.

Tv'et gør betjeningen nemmere (hvis ikke man investere i en universal fjernbetjening).

Billede kvaliteten på de to er jeg ret sikker på er ens (dog uden at vide det).

Jeg har det selv via ekstern boks, men ville i dag nok gå efter et TV med indbygget DVB-C.

krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Ok så jeg skal gå efter et tv med indbygget DVB-C tuner.

Nogen der har et godt forslag til et tv, kender ikke helt prislejet, men hvis man kan få et for 5.000 kr. ville det være fint.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Prøv at tage et kig på denne http://www.fladskærmsshoppen.dk/product.asp?product=815. Der har du både DVB-T (boxer) og DVB-C (yousee) samt mpeg4 understøttelse (fremtidig standard)

Kortafgift vil være det samme om du bruger TV'ets tuner eller yousee's plastikkasse. De ekstra funktioner du får med fra deres plastikkasse tror jeg ikke vil opveje fordelen ved at have alt på samme fjernbetjening.

Ved de fleste fjernsyn kan du ikke sætte kortet direkte i uden først at anskaffe et cam modul. De koster ikke alverden, mellem 100-200 alt efter hvor du køber det. Jeg mener TDC butikkerne har en udgave til 199, cam modulerne er ens til alle fjernsyn men altså forskellige alt efter hvilke kort/abonnementer du vælger.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes