Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 03:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: CA modul (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peterfk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa.
Jeg har et Sony 40w3000, hvor der er indbygget dvb-c dekoder.
Jeg har også en yousee-boks med hd, som jeg har tænkt mig at erstatte med et ca-modul. Derfor købte jeg et Dilog 99025. Bagpå æsken står der at det er mpeg-2. Men jeg har set et eller andet sted at det helst skulle være mpeg-4.
Jeg har haft mit yousee-kort i tv'et og der er billede på hd-kanalerne. Er det ensbetydende med at alting er som det skal være.

På forhånd tak!

PS. vær venlig at droppe de hånlige og "det er da indlysende at..." kommentarer :-)
Til top Vis peterfk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterfk

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 April 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at det helst skal være mpeg-4 for at kunne se HD kanalerne, hvor ved mpeg-2 er det bare digitalt tv men ikke HD signal, sådan mener jeg at det hænger sammen.

Men jeg mener også at om et lille års tid, så kan man ikke bruge CA modullet mere, da det bliver erstattet med noget som hedder CI+, dette er et system som vil øge sikkerhed ved at kunne se Hd signal, da Hollywood har fundet ud af at sikkerheden i DK ikke er særlig god, for man kan på den en eller anden måde, kopiere de film som skulle blive sendt i HD kvalitit og det vil Hollywood ikke være med til. Så derfor menes jeg at have hørt at Sonys helt nye modeller af TV (som ikke er kommet på markedet endnu), at de ikke har CA modul indbygget, men istedet har dette nye CI+ modul. Men hvornår helt præcist at det skulle komme, ved jeg ikke. Har bare hørt at det skulle komme til efteråret eller starten af 2010.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

dieseldk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Når du har mpeg4 i dit tv er det ligemeget hvad der står på dit ca- modul 
De fleste af de ca- moduler der står mpeg4 på er bare blevet testet med et mpeg4 signal ellers det samme modul på nær et klistermærke.

Der findes nogle moduler som skulle gøre mpeg2 tv i standtil at vise mpeg4 signal, men de skulle ikke virke til den danske version af mpeg4.
Til top Vis dieseldk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dieseldk

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

dieseldk skrev:
Når du har mpeg4 i dit tv er det ligemeget hvad der står på dit ca- modul 
De fleste af de ca- moduler der står mpeg4 på er bare blevet testet med et mpeg4 signal ellers det samme modul på nær et klistermærke.

Der findes nogle moduler som skulle gøre mpeg2 tv i standtil at vise mpeg4 signal, men de skulle ikke virke til den danske version af mpeg4.

Ja det er rigtigt det modul som findes, virker ikke til Boxers system, det er lydsystemet som ikke understøttes med dette modul, så billede ja men ikke nogen lyd. Og der er desværre ingen planer om at der kommer et modul der virker i DK.

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes