Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Konkurrence (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Spørgsmålet: Er jeg den eneste der er spændt på, hvad det røde banner gemmer?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
26 [20,47%]
28 [22,05%]
73 [57,48%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Nævn 3 hifi mærker som hører til Harman familien:

Er jeg så abolut den eneste der ikke kan finde svar på dette spørgsmål, eller har jeg misforstået det?

Det kunne jo være de havde nogle "søskende"-firma som producerer hifi som er en del af Harmon Kardon (du må vist have gang i google så)

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Ok det prøver jeg så......synes dog at 15 min på et enkelt spørgsmål er lang tid, men hvis det er det der skal til for at vinde sååå.......

Så finder man ud af at PSAudio´s hjemmeside er "under construcion". Fedt nok....det er da fed reklame (man må gå ud fra at det er derfor der bliver doneret gaver)!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

musica skrev:

Administrator skrev:
Konkurrencerne går fint igennem, det er kun sammentællingen der kikser - I kan være helt sikre på at jeres svar er nået frem.

Er det helt generelt? Det bliver overhovedet ikke registreret, at jeg har deltaget i nogle af konkurrencerne. Når jeg trykker "deltag", så bliver jeg sendt til forsiden af konkurrencen. Betyder det, at svaret er sendt selvom, der bliver med at stå, at jeg har deltaget i 0 konkurrencer på trods af, at jeg har svaret på 3-4 stykker?

Dit svar registreres kun een gang pr. dag - årsagen til at du ikke får "du har deltaget" vist, er at du ikke accpeterer den cookie, som serveren forsøger at skrive til din maskine.

Den har ingen anden funktion, andet end at gøre opmærksom på hvor mange, og hvilke konkurrencer du har deltaget i....
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Jaco skrev:

Synes spørgsmålene er lidt svære må vi skrive alle de rigtige svar her  ?

Så andre kan få glæde af det

Nope, desværre!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Er jeg så abolut den eneste der ikke kan finde svar på dette spørgsmål, eller har jeg misforstået det?

Jamen, så skal du da få et hint:
http://www.harman.com/

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
musashi skrev:

Kommer der nye spørgsmål hver dag?

Nej, ikke hver dag, ej heller har vi fastsat nogen bestemt skæringsdato for nye spørgsmål, men de vil komme!

Hmm, Kommer der ikke snart nogle nye spørgsmål. Vi har jo snart lært svarene udenad . Lad os få lidt udfordringer igen  Vi vil jo så gerne ind og klikke nye steder på sponsorenes hjemmesider ik...

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
[QUOTE=DonJensen]

Jamen, så skal du da få et hint:
http://www.harman.com/[/QUOTE]

tja - så faldt 5 øren vist endelig  

- har vist skrevet forkert alle dage indtil nu på dette spørgsmål

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

er der en maskine der står og kigger om du skriver et eller andet den er programeret til, eller er det en person der sidder og kigger om det er rigtigt? der er jo blandt andet i det tredje spørgsmål hos vassago MANGE forskellige svar....

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

kan admin ikke besvare mit spørgsmål? ikke for at være provo, kunne bare godt tænke mig et svar..
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
kan admin ikke besvare mit spørgsmål? ikke for at være provo, kunne bare godt tænke mig et svar..

Så send ham en PM, det er jo ikke sikkert han holder øje med denne tråd.

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at huske at sidst der var konkurrence blev vinderen / vinderne fundet ved at sige feks den 29/ 1 kl: 2050 for konkurrence nr. feks 8. og den har svaret på dette tidspunkt ( eller den nærmeste der på ) er vinderen

- dermed er der kun en´for hver konkurrence der skal kontrolleres om svarene er rigtige

- er de forkerte finder man bare et andet tidspunkt eller den næst nærmeste på det første tidspunkt.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Jeg mener at huske at sidst der var konkurrence blev vinderen / vinderne fundet ved at sige feks den 29/ 1 kl: 2050 for konkurrence nr. feks 8. og den har svaret på dette tidspunkt ( eller den nærmeste der på ) er vinderen

- dermed er der kun en´for hver konkurrence der skal kontrolleres om svarene er rigtige

- er de forkerte finder man bare et andet tidspunkt eller den næst nærmeste på det første tidspunkt.

Retfærdig lodtrækning er såre simpelt med databaser, da der er en funktion der hedder RND (random) som kan vælge en tilfældig post fra et resultatsæt.

Du udfører så 15 forespørgsler, hvor konkurrenceID er for hver konkurrence.

Den med at vælge et klokkeslet er ikke retfærdig på nogen måde, da man så fravælger alle dem der ikke er tæt på det klokkeslet. Alle skal have mulighed for at vinde, og endda vinde flere præmier, hvis tilfældet gør det.

EDIT: Jeg har selv brugt koden ORDER BY Rand() i en forespørgsel i forbindelse med konkurrencer på nettet, hvor den første der har svaret korrekt er vinderen. Denne funktion er fra MySql, og hedder muligvis noget andet i MS-SQLserver.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
tub61 skrev:

Retfærdig lodtrækning er såre simpelt med databaser, da der er en funktion der hedder RND (random) som kan vælge en tilfældig post fra et resultatsæt.

Den med at vælge et klokkeslet er ikke retfærdig på nogen måde, da man så fravælger alle dem der ikke er tæt på det klokkeslet. Alle skal have mulighed for at vinde, og endda vinde flere præmier, hvis tilfældet gør det.

Hej Spenser

Jeg ved ikke om det er retfærdigt eller ej

- jeg mener bare at huske at der var en eller anden, der havde med det at gøre, der fortalte at det var dato og klokkeslet de gik efter dengang ( jeg fik det fortalt lige inden eller lige efter konkurrencen dengang var slut ) 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:
Spencer skrev:
tub61 skrev:

Hej Spenser

Jeg ved ikke om det er retfærdigt eller ej

- jeg mener bare at huske at der var en eller anden, der havde med det at gøre, der fortalte at det var dato og klokkeslet de gik efter dengang ( jeg fik det fortalt lige inden eller lige efter konkurrencen dengang var slut ) 

Ja, jeg kan fortælle at jeg har indtastet på stort set samme klokkeslet hver dag.
Bruger man forskellige klokkeslet til at udtrække vinderen, så afskæres jeg jo fra at vinde flere præmier, og så er det hverken tilfældig udtrækning, eller retfærdigt.

Det skal gøres af en tilfældighedsfunktion på maskinen, og ikke en fiks ide om hvad der er tilfældigt.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Det man typisk gør, er at man ved svar muligheder som der er i dette tilfælde, gennemgår dem manuelt, og alt efter om der er korrekt svar på de 3 spg. ryger man i en pulje - og denne pulje trækkes der så fra -  det kan ikke gøres automatisk på den måde som det er lavet her, så skal man have valgbare muligheder, med afgrænset antal svar - det har man så ikke her - så en script ført igennem svarene er ikke gyldig - så manuel sortering - og smide de rigtige svar over i en pulje, som der så laves en random udvælgelse i, er den rigtige måde.

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Det man typisk gør, er at man ved svar muligheder som der er i dette tilfælde, gennemgår dem manuelt, og alt efter om der er korrekt svar på de 3 spg. ryger man i en pulje - og denne pulje trækkes der så fra -  det kan ikke gøres automatisk på den måde som det er lavet her, så skal man have valgbare muligheder, med afgrænset antal svar - det har man så ikke her - så en script ført igennem svarene er ikke gyldig - så manuel sortering - og smide de rigtige svar over i en pulje, som der så laves en random udvælgelse i, er den rigtige måde.

Hej Guldkysten

jeg tror ikke at de gør det på den måde du omtaler , fordi det vil tage alt for lang tid med alle de svar der er kommet ind .

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

Nej, det er ikke specielt snedigt.

Meget bedre er det at printe et ark ud fra hver konkurrence, med 10 - 20 svar på (fra en masse personer), og så vælge den første der har svaret korrekt.

På den måde vælger du manuelt de forkerte svar fra.

Forhåbentlig er der færre forkerte svar, og dermed stor chance for at finde en vinder lynhurtigt.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Guldkysten skrev:

Hej Guldkysten

jeg tror ikke at de gør det på den måde du omtaler , fordi det vil tage alt for lang tid med alle de svar der er kommet ind .

Det er de da nød til, da der ikke er tale om multible choice sprøgsmål - det er skrevne svar - og dem kan man ikke lave scripts, således at alle svar fanges, nogle taster måske 1,0 hvor der retbeset skulle være 1.0, men svaret er stadig korrekt - så med mindre at admin er et virkeligt orakel inden for algoritme programmering, så vil jeg mene at automatisk uvælgelse er ret umulig eller meget svær at lave
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
tub61 skrev:

Guldkysten skrev:

Hej Guldkysten

Det er de da nød til, da der ikke er tale om multible choice sprøgsmål - det er skrevne svar - og dem kan man ikke lave scripts, således at alle svar fanges, nogle taster måske 1,0 hvor der retbeset skulle være 1.0, men svaret er stadig korrekt - så med mindre at admin er et virkeligt orakel inden for algoritme programmering, så vil jeg mene at automatisk uvælgelse er ret umulig eller meget svær at lave

Hvis du manuelt skal læse alle svar igennem, og alle de 400 personer der somme tider er på, har deltaget, så er der 400x15x30 poster der skal læses igennem manuelt, altså 180.000 poster.

Glem alt om at sortere alle forkerte svar fra før lodtrækningen.
Man trækker lod imellem alle, og sorterer forkerte svar fra, hvis de er der, og finder en ny vinder der har svaret korrekt. 

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

Nu skal jeg ikke sidde og gøre mig klog på alt muligt, men jeg kan ikke rigtig se det problem, som du kan?

De kører sådan en RND-kommando, som Spencer taler om --> Den finder et tilfældigt svar --> Admin tjekker om det er korrekt. Hvis ikke, så kører de bare kommandoen igen?
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes