Har dette surround anlæg med 2x jamo sub 200 subwoofer
Surround reciveren er en billig fra sony som elgiganten tidligere på året eller sidste år (kan ikke huske det) solgte for under halv pris
til 999kr, surround reciveren sætter fronterne til large og lidt lav delefrekvens for centerhøjtaleren,
mener det er 120hz men de er opgivet til 150hz som nedre grænse som subwooferne også spiller op til,
reciveren sætter også niveauet ret højt for subwooferne (derfor har jeg dæmpet subwooferne nogen få db)
Når jeg spiller højt så er bassen meget kraftig,rund og blød, men også lidt fast (er som nævnt dæmpet i forhold til hvordan den justeres med
mikrofonen), fuld gas med noget musik fra youtube så imponeres jeg af den lave forvrængning og behalige top fra fronterne,
men bassen, trods det jeg har 2x 8" og de er opgivet til 200 watt pr stk, så buldre og forvrænger lyden (høj lydstyrke), kan godt være jeg ikke
har et rum med perfekt akustik og at jeg spillede højt da jeg lige skulle teste anlægget, men skal bassen være så kraftig i forhold til fronterne
(selv om bassen er dæmpet) er jeg lidt overrasket over subwooferne gi op før fronterne (upræcis buldre bass med forvrængning).
Har aldrig rigtig testet lydstyrken efter jeg igen har 2 subwoofere til mit surround anlæg, men havde forventet at 2x jamo sub 200
kan følge med op til den lydstyrke hvor fronterne forvrænger,når sin grænse, men oplever at subwooferne gir først op.
Kan det virkeligt være rigtig jeg skal op i f.eks en stor 12" subwoofer der har mere power end mine 2x jamo sub 200 for at få en dyb,stram ren
og præcis bas der ikke gir op før fronterne?