Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 23:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sub mangler power (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 09 November 2015 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Har dette surround anlæg med 2x jamo sub 200 subwoofer

Surround reciveren er en billig fra sony som elgiganten tidligere på året eller sidste år (kan ikke huske det) solgte for under halv pris
til 999kr, surround reciveren sætter fronterne til large og lidt lav delefrekvens for centerhøjtaleren,
mener det er 120hz men de er opgivet til 150hz som nedre grænse som subwooferne også spiller op til,
reciveren sætter også niveauet ret højt for subwooferne (derfor har jeg dæmpet subwooferne nogen få db)

Når jeg spiller højt så er bassen meget kraftig,rund og blød, men også lidt fast (er som nævnt dæmpet i forhold til hvordan den justeres med
mikrofonen), fuld gas med noget musik fra youtube så imponeres jeg af den lave forvrængning og behalige top fra fronterne,
men bassen, trods det jeg har 2x 8" og de er opgivet til 200 watt pr stk, så buldre og forvrænger lyden (høj lydstyrke), kan godt være jeg ikke
har et rum med perfekt akustik og at jeg spillede højt da jeg lige skulle teste anlægget, men skal bassen være så kraftig i forhold til fronterne
(selv om bassen er dæmpet) er jeg lidt overrasket over subwooferne gi op før fronterne (upræcis buldre bass med forvrængning).

Har aldrig rigtig testet lydstyrken efter jeg igen har 2 subwoofere til mit surround anlæg, men havde forventet at 2x jamo sub 200
kan følge med op til den lydstyrke hvor fronterne forvrænger,når sin grænse, men oplever at subwooferne gir først op.

Kan det virkeligt være rigtig jeg skal op i f.eks en stor 12" subwoofer der har mere power end mine 2x jamo sub 200 for at få en dyb,stram ren
og præcis bas der ikke gir op før fronterne?
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 November 2015 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Du skriver receiveren sætter dine fronter til large, det går jeg ud fra at du har ændret.
Det lyder til at du bruger noget rumkorrektion fra din receiver til at kalibrere, men hvis receiveren skal sætte niveauet højere på
dine subs, så løber de også hurtigt tør for saft.

Måske skal de overkompensere for en dårlig placering.
For en gratis forhøjelse af lydniveauet på ens subwoofere kan man smide dem i hjørnet, det fungerer nogen gange ok.
Prøv evt. at gøre det og kør en ny kalibrering.

Hvor stort er dit rum?
Måske er forvetningerne for store, et par subs i den billige ende som skal spille et for stort lokale op, hvor de er malplaceret, og
iøvrigt skal spille op til 150 hz. sætter nogle store krav til subbens kvalitet.
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2015 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Har ændret delfrekvensen til 150hz og størrelsen til small

1 subwoofer burde jo være nok, gætter på 25-30kvm

Har selv dæmpet lydstyrken fra subwooferne fordi de virker for kraftige i lydstyrken (sidder tæt på en væg,
det kan også forstærke lyden når den reflekteres).

Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 November 2015 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Det lyder ikke til at det er nok ved høj volumen, hvis du har prøvet at smide dem over i et hjørne for at kompensere og de stadig
forvrænger.

Det er en del bass at skulle trække, alt under 150 hz.

Har du ikke en ven med en lidt kraftigere sub du kunne prøve at låne og smide ind i rummet og se?
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2015 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

kender ikke nogen med en kraftigere subwoofer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes