Hej!
Jeg er ved at opsætte nogle højtalere, og har desværre ikke vildt meget forstand på det, hvilket gør det lidt udfordrende. Håber
nogle har tålmodighed til at dele et godt råd. Man skal jo starte et sted
Jeg har følgende til rådighed:
2x Bowers & Wilkins 685
(Frequency response: 42Hz - 50KHz, Crossover type: 2-way, Sensitivity: 88dB, RMS Output power: 100W, Impedance 8 Ohm)
2x Bowers & Wilkins 686
(Frequency response: 50Hz - 2KHz, Crossover type: 2-way, Impedence: 8 Ohm)
1x Bowers & Wilkins ASW610 Sub
(Frequency response 27Hz - 140Hz, Output power: 200W, Impedence: 33 Kilo Ohm, driver type: 254mm)
1x Pioneer VSX-D710S forstærker
(Power output: 100W per channel into 8 Ohm, Surround output: 100W, Frequency response: 5Hz - 100Khz, Total harmonic
distortion: 0,2%, Input sensitivity: 200mV(line), Signal to noise ratio: 96dB(line), Output 200mV(line), Speaker load impedance
8Ohm to 16Ohm, Digital inputs: coaxial, optical)
Jeg har indtil videre blot forbundet højtalerne til hvert sit input i forstærkeren, og sub-wooferen er forbundet fra "Line In" i sub-
wooferen til "Sub w. pre-out" i forstærkeren. Derudover har jeg samlet det røde og hvide stik til et AUX stik, så der kan spilles fra
en mobil eller MacBook. Forstærker og TV er forbundet med optisk kabel til film osv.
PROBLEMET ER.. Jeg er ikke helt tilfreds, og jeg ved ikke om det er forstærkeren eller hvad det er, men jeg kan ikke få
baghøjtalerne til at spille. Jeg har trykket lidt på DTS-knappen, DSP-knappen og RCV knappen på fjernbetjeningen, og hvis den står
på "Theater mode", "Hall mode" eller "Expanded" kommer der en lille svag brummen ud af baghøjtalerne.
Jeg kan se der er 2 sæt indgange bag hver af højtalerne(bruger kun 1 sæt) og der er rigtig mange stik bag sub-wooferen der ikke
bliver brugt.
Har jeg gjort noget forkert eller hvad skal der til for at få mest muligt ud af anlægget? Vil meget gerne have mulighed for at spille
musik fra alle højtalerne, samt få en mere biograflignende lyd når der ses film.
Håber i vil hjælpe, på forhånd tak!