Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 07:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor og vand?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 December 2012 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Her til morgen måtte jeg konstatere at vi havde fået fygesne på loftet. Deværre havde vejrguderne i løbet af natten sørget for tøvejr, så sneen var tøet, og begyndt at trænge ned gennem loftet. Her sad min nymonterede projektor så. Jeg har tømt en god sjat vand ud af den, åbnet den og sat den til tørre ved radiatoren. Er der meget andet jeg kan gøre nu?

Jeg ved at den stod standby, så jeg er bange for at den har taget skade. Håber selvfølgelig at den kan reddes. Er der nogen der har erfaringer med redningsaktioner som denne?

Håber på en go jul trods alt.

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 24 December 2012 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Ved det meste elektronik, er metoden at holde apparatet slukket, og vaske indmanden af med sprit, og vente et par dage til at
apparatet er helt tørt, før man sætter strøm til igen.

Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 December 2012 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Ja, lad den tørre. Men det kan altså tage laaaaang tid... Har prøvet flere gange med mobiler, at de skulle ligge over 14 dage...

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 24 December 2012 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Ja, der er nok ikke andet for end at lade den stå op ad radiatoren i et stykke tid.
Det med sprit lyder også som en god plan. Men skal den ikke tørre helt først?

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 December 2012 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Prøv forsigtig med en hårtørrer... men som sagt, forsigtigt!
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006
Sendt: 25 December 2012 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvis jeg var dig ville jeg ikke gøre noget før jeg hade snakket med din forsikring.

En ting er at du måske kan tørre den nu og her, og den vil måske også spille fint lige nu, men hvad har den eventuelt fået af
skader der vil komme senere, som så ikke er dækket af forsikringen eller garantien da produktet har fået fugt som ikke kan
ses når tid kommer, eller som forsikrigen så kan sige at det havde du ikke gjort opmærksom på m.m.

Jeg har været med til at et hus havde et varm vands rør der sprang, således der havde været damp i flere rum, men kunne
ikke konstatere hvor meget fugt elektronikken havde fået, så man valgte at skifte ALT for man kunne ikke garantere om
udstyret ville virke, kortslutte og der kunne opstå brand, at udstyret ikke på et givent tidspuknt kunne give en bruger stød,
så alt i alt kunne man ikke garantere for følgende virkning af elektronikken så det blev skiftet, samt garantere at denne ville
virke fremover uden defekter eller fare for tidligere nævnte problem stillinger.

Så hvis jeg var dig ville jeg dokumentere ALT, og lade det ligge til du har snakket med forsikringen, og jeg ville nok selv
forlange nyt elektronik, jeg ville ALDRIG selv bære den fremtidigige risiko ved at skulle betale for eventuel defekter.

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 December 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Mulan skrev:
Så hvis jeg var dig ville jeg dokumentere ALT, og lade det ligge til du har snakket med forsikringen, og jeg ville nok selv
forlange nyt elektronik, jeg ville ALDRIG selv bære den fremtidigige risiko ved at skulle betale for eventuel defekter.

Jeg tror det vil være mere end bare svært at finde en forsikring der dækker fygesne på loftet

Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006
Sendt: 25 December 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Mulan skrev:
Så hvis jeg var dig ville jeg dokumentere ALT, og lade det ligge til du har snakket med forsikringen, og jeg
ville nok selv forlange nyt elektronik, jeg ville ALDRIG selv bære den fremtidigige risiko ved at skulle betale for eventuel defekter.

Jeg tror det vil være mere end bare svært at finde en forsikring der dækker fygesne på loftet

Korreke det er de færreste forsikringsselskaber, der dækker vandskader på grund af fygesne på loftet. Hvis du er i tvivl, om din forsikring dækker, kan
du kontakte dit forsikringsselskab og høre nærmere, nogle gør det.

Og vi ved jo ikke om dette kunne være tilfældet.

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan

mtj83
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2012
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 December 2012 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

hvis du har en elektronik forsikring i forbindelse med din indbo dækker den alt. har den nemlig selv, også uheld hvis du fx
taber den på gulvet ved montering osv.
Til top Vis mtj83's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtj83

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes