Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: HD/HDD boks - YouSee (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Sendt: 28 August 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

YouSee er mildest talt ikke informative på deres hjemmeside.....

Jeg har idag Canal Digital via parabol, og det virker fint med Sagem HD boksen med 250Gb harddisk. Jeg overvejer for nemhedens skyld at skifte til YouSee (for at få såvel analoge som digitale kanaler til alle husets TV) - min i stuen vil jeg gerne fortsat have HD-kanaler og mulighed for at optage - gerne flere kanaler parallelt (idag kan jeg optage 2 kanaler og se en 3. samtidig). 

Hvilke bokse findes, som kan bruges til YouSee - og hvad kan de?

Hvor stor HDD sidder der i YouSees boks - og kan den købes istedet for at man lejer den?

Hvordan er kvaliteten ifht. CD? Jeg hører fra en kollega, at Viasats kvalitet (stadig) er elendig - selv på HD-kanalerne (han har både CD og Viasat) - hvordan er YouSee i sammenligning?

Er boks og kort låst sammen - eller kan jeg købe CAM til soveværelsesfjernsynet og bruge programkortet fra stuen heri (selvfølgelig ikke samtidig)? (TV'et har DVB-C + plads til CAM)

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 August 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Hvilke bokse findes, som kan bruges til YouSee - og hvad kan de?

Der findes tredjepartsbokse, men jeg har ingen erfaring med dem.

kaso skrev:

Hvor stor HDD sidder der i YouSees boks - og kan den købes istedet for at man lejer den?

Der er 160GB. Den kan også købes (fremgår af deres prisliste), men ved ikke om det er tilfældet efter 15/9.

kaso skrev:

Hvordan er kvaliteten ifht. CD? Jeg hører fra en kollega, at Viasats kvalitet (stadig) er elendig - selv på HD-kanalerne (han har både CD og Viasat) - hvordan er YouSee i sammenligning?

YouSee sender generelt det de modtager, så kanalerne fra henholdsvis Canal Digital og Viasat er i samme kvalitet som hos de respektive udbydere.

kaso skrev:

Er boks og kort låst sammen - eller kan jeg købe CAM til soveværelsesfjernsynet og bruge programkortet fra stuen heri (selvfølgelig ikke samtidig)? (TV'et har DVB-C + plads til CAM)

Ja, det kan du godt. Efter 15/9 bliver det "digitale spejl" endda gjort frit, så de kanaler der er i den analoge pakke du abonnerer på kan ses uden CAM i dit tv med DVB-C tuner.

Digitale kanaler du abonnerer på derudover kræver kortet.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

lunddal: Tak for svarene - det var rart med lidt info!

Jeg har brugt satellit i mange år, så jeg har ikke fulgt med på kabelfronten.

160Gb er ikke alverden - specielt ikke, hvis man optager HD, men det må man jo leve med (eller skifte disken).

Jeg synes ikke, at det fremgår klart af YouSee's hjemmeside, om man kan købe boksen - det fremstår, som om de har en boks med Harddisk, der kan købes - og en anden, med HD og harddisk, som kan lejes.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 August 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu det fremgår meget tydeligt her

Begge bokse kan enten købes eller lejes.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Jeg synes nu det fremgår meget tydeligt her

Begge bokse kan enten købes eller lejes.

Mjah - der står reelt intet om, at boksen med harddisk også er HD - og et andet sted på siden stod en pris på 79kr/måned på en boks med HD og harddisk - men den er nu rettet til 59,-  - og jeg har nu fundet en side med data på boksen, hvoraf det fremgår, at den er HD, så du har fuldstændigt ret. Det er tilsyneladende en kombination af en lille fejl på siden og min manglende evne til at læse indenad

Tak for hjælpen!

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Skønne spildte kræfter!

Jeg chekkede lige hjemmesiden igen: "Vi kan desværre ikke levere vores produkter på din adresse, vi beklager ulejligheden"

Dette til trods for at husene ved siden af har fine grå bokse med teksten "TV" stående ude foran (og har haft det før byggeriet startede for ca. 14 år siden)......

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes