Emne: Ryd sofabordet ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Hvilken info har man brug for at se under selve filmen? Du sidder vel ikke og kigger på fjernbetjening mens du se film?
Jeg har DVB-T tuner og EPG fungere meget hurtigt.
|
|
|
tja, vaner er vel forskellige, men alm. DVD info, forstærker status, lydniveau og dvd covers, hvis man lige hurtigt skal finde ud af hvem en pågældende skuespiller er. Det er heller ikke under film det har sin pimære berettigelse, men mere til alm. tv. Hvis tøsen sidder og ser et eller andet der for mig er uinteressant er det meget rart at kunne bruge guiden uden at forstyrre hende. Tekst tv ville være super godt, men det har jeg ikke lige luret hvordan jeg skal få ud af boksen. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er programmeringen med i prisen eller kommer det oveni? Er det muligt at få lov at programmere den selv .. hvad hvis jeg for nye produkter skal jeg så betale for at få en installatør til at komme og programmere igen? Mht prisen vil jeg nok sige at jeg hellere vil have en ny center højttalere og en logitech remote som kan det samme på nær rs232 porten. Forstå mig ret lækker ser den da ud, og den retfærdiggøre da at være lidt dyrere end lignende produkter, men mig for de nok ikke med på den vogn, heller ikke selvom jeg har råd til den.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Jeg kan da gøre det samme på min remote med touch screen til 300 kr. |
|
|
Nej du kan ej. Lad være med at brokke dig over et produkt du ikke forstår.
Kjeldsen skrev:
| Jeg styrer DVD, TV og DVB-T tuner fra samme skærmbillede. Jeg er derfor i målgruppen, jeg vil blot ikke betaler flere tusinde kroner for noget jeg kan få væsentligt billigere. |
|
|
Du er ikke i målgruppen. Du er i målgruppen for remotes med touch screen til 300,-.
Kjeldsen skrev:
| Jeg tvivler ikke på Nevo kan meget mere og har end mere luksuriøs fremtoning, men det vil jeg ikke betale 5000 kroner for. |
|
|
Først siger du at din remote kan det samme, så siger du at Nevo'en kan meget mere - hvad MENER du egentlig?
Du har ikke brug for de ting Nevo'en kan ekstra, derfor er den ikke 5000,- mere værd _for dig_. Derfor kan den jo godt være det for dem der HAR brug for de ting den kan ekstra. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| nu har jeg ikke det største kendskab til nevo'en, men kan du også få afspilningsinfo fra din DVD, hente indstillinger fra dit tv, skrue op til et bestemt niveau med et tryk, se receiver status (volume, input og lydformat) |
|
|
Delvist. Der er to-vejs kommunikation, men ikke online. Du kan sende en forespørgsel til et RS-232 produkt og få et svar retur, som du kan lave if-then løkker på. "ægte" online 2-vejs kommunikation fungerer kun på de systemer Nevo specifikt har forberedt systemet til. Det er hér Pronto bliver mere fleksibel, og det er så dét man betaler ekstra for på den i forhold til Nevo'en.
brasch skrev:
| og se tv guiden på remoten? |
|
|
Der er en browser, jeg har ikke prøvet at bruge disse funktioner på hverken Pronto eller Nevo i praksis, men jeg skulle mene at denne funktionalitet er den samme på de to i praksis. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
| Er programmeringen med i prisen eller kommer det oveni? |
|
|
Oveni (det gør det også på alle andre systemer).
MonoTovarisj skrev:
| Er det muligt at få lov at programmere den selv .. |
|
|
Mere eller mindre, ja - men hvis du vil dét, så er spørgsmålet om du er i målgruppen. Nevo er specifikt designet til at blive installeret af en installatør, vil man ikke dét, så er det ikke sikkert det er dette produkt man skal købe. Hverken jeg eller importøren forsøger at bilde folk ind at ingen kan leve uden dette produkt - det er et lækkert luksus-produkt til dem der er interesserede i den slags.
MonoTovarisj skrev:
| hvad hvis jeg for nye produkter skal jeg så betale for at få en installatør til at komme og programmere igen? |
|
|
Hele pointen med dette system ER at have en installatør til at komme og gøre tingene for én, så man slipper selv. Og ja, det koster penge. Det er derfor jeg bliver lidt irritabel når folk beklager sig over at det binder én til installatøren, for det er præcist dét kundegruppen til denne type produkter ønsker: At kunne være komplet ligeglad med teknikken, trykke på en knap når der skal ses TV, og ringe til én der kan fixe det hvis det ikke virker, og installere nyt udstyr når det er nødvendigt.
De fleste af jer har tydeligvis ganske enkelt meget vanskeligt ved at sætte jer ind i tankegangen hos de kunder der køber disse systemer, så jeg prøver med B&O sammenligningen igen: Når du køber et 40" B&O tv med tilhørende anlæg og højttalere for måske 150.000,-, så betaler du rigtigt mange penge for at få et system hvor du ikke skal tænke på teknik, men bare kunne trykke på TV når der skal ses TV, og CD når der skal høres CD. Nevo - og lignende systemer - drejer sig om at give folk den samme mulighed, men uden at låse dem til B&O udstyr, så folk kan købe nogle bedre komponenter, dvs. bedre lyd og bedre billede, men samme betjeningsform. Det er dét I misforstår når I siger at 8500,- for en fjernbetjening er 8500,- mindre til bedre lyd. For målgruppen er det netop de 8500,- (plus programmering og det løse) der gør at de kan fravælge B&O og købe noget ordentligt grej - for alternativet er at de køber en stak vældigt fint udstyr, som de ikke kan finde ud af at bruge. Jeg tror mange af jer undervurderer hvor meget lækkert grej der står rundt omkring i de danske stuer og bliver udnyttet 25%, fordi køberne ikke kan finde ud af at bruge det. Så lad mig vende det hele lidt rundt: Hvis en person er komplet blank mht. teknik, og står foran valget mellem en B&O løsning, en "hifi" løsning han ikke kan finde ud af at bruge, og en "hifi" løsning inkl. en seriøs betjeningsløsning, hvilken løsning vil _I_ så anbefale?
(og lad være med at svare at han skal sætte sig ind i tingene, det er udenomssnak og bevis på at man ikke fatter pointen).
Det er dérfor jeg siger at disse remotes IKKE er for gadget-nørder, NETOP tværtimod, det er for dem der netop ikke gider pille i gadgets, men alligevel gerne vil have god lyd og godt billede. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
| nu har jeg ikke det største kendskab til nevo'en, men kan du også få afspilningsinfo fra din DVD, hente indstillinger fra dit tv, skrue op til et bestemt niveau med et tryk, se receiver status (volume, input og lydformat) |
|
|
Delvist. Der er to-vejs kommunikation, men ikke online. Du kan sende en forespørgsel til et RS-232 produkt og få et svar retur, som du kan lave if-then løkker på. "ægte" online 2-vejs kommunikation fungerer kun på de systemer Nevo specifikt har forberedt systemet til. Det er hér Pronto bliver mere fleksibel, og det er så dét man betaler ekstra for på den i forhold til Nevo'en.
brasch skrev:
| og se tv guiden på remoten? |
|
|
Der er en browser, jeg har ikke prøvet at bruge disse funktioner på hverken Pronto eller Nevo i praksis, men jeg skulle mene at denne funktionalitet er den samme på de to i praksis.
|
|
|
nja, det er en lille smule bøvlet at få guiden på, det skal downloades via en pc og konverteres til XML før det virker. Hvis bare man kunne finde en boks hvor det var muligt at trække det ud via RS-232.
Anyway, jeg skal ikke bestemme hvad der er rigtigt og forkert for alle andre, men personligt synes jeg en af de helt store fordele ved RS-232 er at det fungerer meget bedre end IR. Mht. programmeringen, så kunne jeg ikke drømme om at få nogen til at programmere min remote om fordi jeg får et nyt stykke udstyr, med mindre jeg har et eller andet specielt avanceret ønske med det. Det der tager klart længst er at lave standard konfigurationen med layout'et og de avancerede funktioner, der er ikke nogen der siger at hver gang man sender en RS-232 kode SKAL man også inkludere et svar på det. Hvad kontrasten på mit tv er lige nu kunne jeg ikke være ret meget mere ligeglad med når det nu engang er indstillet. Det tager vel 4 klik med musen og 3 tryk på et keyboard at tilføje en ekstra kanal eller ændre placeringen. Det bliver hurtigt gjort langt mere besværligt end det egentlig er, men man skal dels kende sin begrænsning i hvad der er muligt for en selv at gøre og dels lade være med at overprogrammere. Specielt det sidste kan være meget svært, idet der findes alskens underlige moduler til pronto, f.eks. nyheder der kører henover bunden af skærmen som på tv2 news eller diverse vejrudsigter. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Online Indlæg: 9423
|
| Sendt: 13 Maj 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Kjeldsen skrev:
| Jeg kan da gøre det samme på min remote med touch screen til 300 kr. |
|
|
Nej du kan ej. Lad være med at brokke dig over et produkt du ikke forstår.
Kjeldsen skrev:
| Jeg styrer DVD, TV og DVB-T tuner fra samme skærmbillede. Jeg er derfor i målgruppen, jeg vil blot ikke betaler flere tusinde kroner for noget jeg kan få væsentligt billigere. |
|
|
Du er ikke i målgruppen. Du er i målgruppen for remotes med touch screen til 300,-.
Kjeldsen skrev:
| Jeg tvivler ikke på Nevo kan meget mere og har end mere luksuriøs fremtoning, men det vil jeg ikke betale 5000 kroner for. |
|
|
Først siger du at din remote kan det samme, så siger du at Nevo'en kan meget mere - hvad MENER du egentlig?
Du har ikke brug for de ting Nevo'en kan ekstra, derfor er den ikke 5000,- mere værd _for dig_. Derfor kan den jo godt være det for dem der HAR brug for de ting den kan ekstra.
|
|
|
Otto du tager det jeg siger ud af en sammenhæng. og derfor har jeg svært ved at tage dig seriøst. Det ligner dig ikke at svare på denne måde. Jeg svarede på nogle helt specifikke spørgsmål, og disse svar tager du ud af sammenhængen og manipulerer disse.
Jeg er i den målgruppe der gerne vil have det let at bruge fj. betj i dagligdagen. Jeg gider ikke skulle trykke på alle mulige knapper for se en film. På min remote kan jeg trykke på DVD og så starter DVD og TV på samme tid, med et enkelt tryk. På samme skærm kan vælge at skrue op og ned for lyden eller starte filmen, eller spole, skippe scene mv. Og det er det eksempel du mere eller mindre giver og det er det jeg svarer på.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Otto du tager det jeg siger ud af en sammenhæng. og derfor har jeg svært ved at tage dig seriøst. Det ligner dig ikke at svare på denne måde. Jeg svarede på nogle helt specifikke spørgsmål, og disse svar tager du ud af sammenhængen og manipulerer disse. |
|
|
Jeg vil påstå at det er dig der obskurer sammenhængen. Det er rigtigt at DU kan gøre det der omtales med din remote, men det siger noget om hvordan dit anlæg er skruet sammen, ikke noget om hvad fjernbetjeningen kan og hvorvidt den er pengene værd. Dén sammenhæng dine kommentarer kommer i, er at du starter med at kritisere det specifikke produkt for at være for dyrt. Jeg er netop nu i gang med at installere et system hvor en række centralt placerede produkter (to tv-modtagere, to forstærkere, PS3, BD-afspiller, musik-server med mere) skal kunne betjenes problemfrit fra tre forskellige rum (samtidig), hvor man f.eks. skal kunne spille PS3 i dét rum man har lyst, kunne betjene musikserveren med playliste på fjernbetjeningen osv. Jeg vil gerne se dig lave dét setup med din 300,-s fjernbetjening. Eller med en hvilken som helst anden løsning der er billigere end Nevo, for den sags skyld. Det er dét det her drejer sig om, det er fløjtende ligegyldigt om produktet er overkill til dit behov eller ej - hvis det er dét, så lad være med at købe det. Men det er ikke ensbetydende med at produktet er for dyrt i forhold til hvad det leverer.
Jeg kan derfor ikke læse din kritik som andet end at du ikke har behov for produktet, men hvorfor gør dét produktet for dyrt? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Jeg er i den målgruppe der gerne vil have det let at bruge fj. betj i dagligdagen. Jeg gider ikke skulle trykke på alle mulige knapper for se en film. På min remote kan jeg trykke på DVD og så starter DVD og TV på samme tid, med et enkelt tryk. På samme skærm kan vælge at skrue op og ned for lyden eller starte filmen, eller spole, skippe scene mv. Og det er det eksempel du mere eller mindre giver og det er det jeg svarer på. |
|
|
Dem der vil have en fjernbetjening der kan betjene et simpelt stue-setup med tre apparater, er ikke i målgruppen for en Nevo. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|