| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Komprimeret lyd – genskabt! ...
Funktionen Advanced Sound Retriever forbedrer drastisk
lydgengivelsen af iPhone, iPod og andre bærbare medie afspillere ved at
genskabe den originale klang som forsvinder fra de komprimerede
lydfiler. Volumen niveauer kan variere fra musiknummer til musiknummer,
(f.eks. på MP3 og iPod), mellem forskellige indgange og også lyden fra
TV når der f.eks. kommer reklamer. Pioneers Auto Level Control udligner
volumen niveauet for alle signal kilder og formater, så man får en
sammenhængende lytteoplevelse, uden pludselige niveau spring." Nej nej nej... endnu én af disse "vi kan ikke holde hvad vi lover" producenter. Jeg havde forventet mere af Pioneer. Desværre minder de mere og mere om f.eks. Sony der rykker hen på budget-markedet, hvor løgn og latin åbenbart er nødvendigt __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim
Har du rent faktisk hørt Advanced Sound Retriever? Hvis ikke så vil jeg anbefale dig at gøre det. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke lige se det af beskrivelsen, men har de pre-out til fronterne ?
Lars
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Nej, der skal du op i LX modellerne, f.eks. VSX-LX51 og opefter __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Kim
Har du rent faktisk hørt Advanced Sound Retriever? Hvis ikke så vil jeg anbefale dig at gøre det. |
|
|
Der står den kan genskabe den ORIGINALE klang. Dette er jo lodret forkert. Metoden kan i bedste fald være en "ok" interpolation, men denne optræder jo i forvejen i dekodningen af den komprimerede fil. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved komprimeret lyd er informationer tabt for evigt og ligegyldigt hvad man gør, kommer det tabte ikke tilbage. Det svarer til at skabe et original billede ud fra en fotokopi, og den går heller ikke. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
| Ved komprimeret lyd er informationer tabt for evigt og ligegyldigt hvad man gør, kommer det tabte ikke tilbage. |
|
|
Det tror jeg at alle er klar over. Men hvorfor nøjes med en flad udynamisk lyd, hvis man kan 'peppe' det lidt op med en dynamisk equalising. Nummer 1 er selvfølgelig den originale ukomprimerede CD lyd, men mange mennesker lytter også ( - eller udelukkende!) til komprimeret lyd. Dem vil vi gerne hjælpe til en lidt mere medrivende musik gengivelse. Derfor har vi lavet Advanced Sound Retriever. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
flpdk skrev:
| Ved komprimeret lyd er informationer tabt for evigt og ligegyldigt hvad man gør, kommer det tabte ikke tilbage. |
|
|
Det tror jeg at alle er klar over. Men hvorfor nøjes med en flad udynamisk lyd, hvis man kan 'peppe' det lidt op med en dynamisk equalising. Nummer 1 er selvfølgelig den originale ukomprimerede CD lyd, men mange mennesker lytter også ( - eller udelukkende!) til komprimeret lyd. Dem vil vi gerne hjælpe til en lidt mere medrivende musik gengivelse. Derfor har vi lavet Advanced Sound Retriever. |
|
|
MIN pointe er at den slags markedsføring hvor et firma påstår noget der er direkte forkert, burde trækkes tilbage med en kæmpe undskyldning! Så hellere skrive præcist hvad den nye feature gør i stedet for den anden gang løgn/salgsgas. Så kan man selv tage stilling og som entusiast, helt undgå den slags produkter, eller blot slå den feature fra. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
Kaspertg Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er VSX-819 på 4 eller 8 ohm?
Jeg står og skal til at købe en receiver i denne uge, og jeg har kigget meget på denne Yamaha.
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=7655
Men Pioneer har jo et lidt mere interessant design. Kan bare ikke finde den på sparshop.dk, som skulle være online forhandler.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke sige at den er enten 4 eller 8 ohm. Du skal se på effekten opgivet ved forskellig ohm-load. Så vidt jeg husker plejer Pioneer at opgive ved 6 ohm. Det betyder ikke, at man ikke kan koble 8-ohms højttalere på, men effektopgivelserne vil være anderledes.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperTG: Det er målt i 6 ohm
http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/VSX-819H-K/specs .html
Læg mærke til at der også er forskel på features som iPod tilslutning og kalibreringssystemet. Virkemåden af kalibreringssystemet er ret forskelligt mellem de forskellige mærker, og Pioneers MCACC får ros i mange anmeldelser.
Læg også mærke til at Pioneers forstærker kredsløb er lavet med diskrete komponenter. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Kaspertg Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
| Du kan ikke sige at den er enten 4 eller 8 ohm. Du skal se på effekten opgivet ved forskellig ohm-load. Så vidt jeg husker plejer Pioneer at opgive ved 6 ohm. Det betyder ikke, at man ikke kan koble 8-ohms højttalere på, men effektopgivelserne vil være anderledes.
|
|
|
Okay. Jeg har ikke helt kunne gennemskue, hvordan ohm-begrebet fungerede. Så blev man også lidt klogere i dag. Endda med tømmermænd! ;) Det eneste jeg ved er, at de højtalere jeg har kigget er 4 ohms højtalere. http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&produkt=66
|
| Til top |
|
| |