| Forfatter |
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt med et par overall billeder. Det ser heftigt ud  Ang: Tara Labs The One så prøv at smide en PB til Ronin herinde. Mener han spiller med i hans setup...
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
NYT NOVEMBER 2010
Efter lang tids søgning/prøvning på, om der kunne hentets noget lydforbedning i strøm nettet. Je g har altid været skeptisk ang. tweaks med eksterne strøm kabler og så videre.
Jeg lånte og endte med at købe en PS Audio Power Plant. Jeg bor ikke langt fra en Transformator, og har nyere el installation i huset. Men det PS Audio kunne, var ikke til at overhøre.
Den forbedrer ikke umiddelbart lyden ikke med flere detajiler. Men i mit system, giver den en helt ny formidling af ro, og atter ro. Sort baggrund, er nu blevet kul sort.

Mine højtalere mangler mere power, ikke fordi min elskede Linn Klimax ikke kan trække dem, men skal jeg lige over normalt lydtryk. Kunne jeg godt bruge lidt flere krafter.

Jeg har overvejet, et sæt Linn Klimax Solo´s, men kunne godt være intresseret i andre´s mening om hvad der kunne være et godt forstærker valg på et sæt 800D´s
Mvh
Dts __________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|

B&W Nautilus 800D
Kunne nogle andre Klasse D forstærkere, eller evt. røreffekter være intressante? Er der nogle, som har nogle gode råd. Kunne være forstærker erfarninger fra 802D,801D 800D...
Mvh
Dts __________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu du bruger så mange penge alligevel... og hvis du tør. Ja så flå det passive filter ud af de sløve kasser og kør akitvt med Groundsound istedet. Så kan du få meget mere kontrol over hvad du ønsker af lyden. Desuden vil du nok være den første til at gøre det med 800-serien. Har indtil videre kun set en gøre det med et sæt Nautilus 804'ere:
http://www.groundsound.com/GalleryOleBS.php
Overvej eventuelt denne her:
http://www.groundsound.com/dcn28.php
Og så 3 stk af dem her:
http://www.groundsound.com/gallery8.php
Bliver måske lidt sværere at sælge dem eften operation, hvis du altså vil sælge dem herefter. Ja hvorfor ikke?? Jeg lader blot ideerne flyde 
Måske det også har noget at gøre med at jeg selv spiller på Groundsound og er yderst tilfreds med den frihed som det giver mig 
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thor
Den tanke havde ikke lige været igennem mig. Tror nu ikke at det er den vej jeg vil turde gå. Men tak for nævne den mulighed. Det ser ellers spændende ud.
Men hvordan lyder den ellers?
Mvh
DTS __________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ville hvis jeg var i dine sko klart overveje at se på mærket Chord . Nu ved jeg ikke noget om dit buget , men en stor effektforstærker spm serie tror jeg ville være lige i skabet
I øvrigt nogle dejlige 800d du har ... ville du være interesseret i at fortælle hvordan du oplever dem i forhold til Watt puppy?
mvh Simon
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simon
Chord kunne være spændende, kender dem ikke. Men det udelukker dem ikke. Hvem forhandler dem herhjemme?.
WP7 Og 800D kan ikke sammenlignes, 800D er en mere homogen & musikalsk højtaler, med den bedste diskant jeg har hørt pt. Men de kræver noget mere af din effektforstærker. WP7 er en lækker højtaler, dens største svaghed, er dens meget hidsige top. Som kræver meget system tilpasning, for at få den til at spille.
MVH
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at både Abbey road og George lucas bruger eller har brugt Chord til deres B&W udstyr/ i øvrigt sammen med MIT kabler), De skulle have usædvanlig meget power og være et "match made in heaven"
Hop nu ikke på Classe vognen( i min verden er det ikke et det bedste match).Du kan i hvetfald prøve at låne en Chord med hjem først
I øvrigt spændende du siger det med den lidt hidsige top på puppy , har jeg hørt flere sige
mvh
|
| Til top |
|
| |
Dunhill Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har selv lige været nede at lytte på B&W højttalere til mig selv og er meget tilfreds med det jeg hørte. Jeg tror de nye CM8 bliver min nye højttaler Jeg har selv en AARON N0.1.a og den har længe drevet mine Dynaudio uden problemer, så den skulle sagtens kunne klare en B&W også, men det skal prøves. Jeg hørte i sin tid, da jeg købte forstærker, et effekttrin fra samme firma, som hed sovereign glory, den var bare for vild men for dyr. Måske www.jehifi.dk har en stående til billige penge, da han ser ud til at have ophørsudsalg. Det er mit bud til at levere effekt til et par B&W
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DTS
Jeg har selv "kun" et sæt 3 vejs udgaver af Groundsound:
http://groundsound.com/chassis600.php
Men det er bestemt det bedste køb jeg har fortaget. Og bestemt det sjoveste at lege med 
Har eksperimenteret med selv ganske billige enheder tilsluttet. i mit kommende 4 vejs projekt. Og det har snildt bevist over for mig at et aktivt system kan det, som jeg aldrig vil nå med et passivt.
Det kræver at man måler, lytter og leger med tingene. Men resultatet er det her famøse "hul" igennem, hvor man pludselig hører hvordan en højttaler-enhed kan spille, når den bliver trukket direkte af sin helt egen dedikerede forstærker.
Men søg på Finlytteren herinde. han har prøvet Groundsound vs Ymer til sine VA Mahler.
Her er en tråd hvor han starter med at ville skifte enheder i højttaleren. Han får også nogle nye Illumintaor enheder i kasserne. Men ender på sidste side med at skrive at han nu ejer Groundsound.
Mulighederne er mange. Min oplevelse med GS er blot at jeg nu føler mig mere fri til at vælge lyden, som jeg vil have den. Og at jeg aldrig har tænkt SÅ lidt på hvilken forstærker jeg har, for den virker bare. Det er hvordan mine højttalere er bygget, valget af enhederne, indstillingen af det aktive filter, samt rummets akustik.
I mine øre er GS frihed. og alle de andre forstærker/højttaler-kombinationer, blot noget som jeg skulle igennem før jeg kunne tage mig sammen til at tage det sidste skridt og gå fuldt aktiv.
Men igen... det er fuldstændig dit valg. Dette er blot hvad der virker for mig
Du bor jo i Jylland så måske Finlytteren giver et lyt på hans GS system, før du hiver værktøjet frem 
Held og lykke med projektet 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Super speaker har en god ven der har de samme i signature.
De drives af Classés store mono blokke og det lyder   __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da efterligne Abbey road studiet og sætte Classe Cam-400 til.
Der er 2 til salg i tyskland lige nu til 50K.
Ser du billeder fra Abbey bruger de præcis den model __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
|
Du skal da efterligne Abbey road studiet og sætte til.
Ser du billeder fra Abbey bruger de præcis den model
|
|
|
Dem her

__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
AD
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
SuckyBoyfriends skrev:
|
Du skal da efterligne Abbey road studiet og sætte til.
Ser du billeder fra Abbey bruger de præcis den model
|
|
|
Dem her

|
|
|
Præcis.. Ved at B&W og Classe er samme firma. Hørte en B&W mand sige at man tester og optimere på B&W på classe og omvendt, så det må være det perfekte match?
Alternativt Classe Omega hvis det skal blive rigtig godt`;) __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det i øvrigt den nye 800D? __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop derfor ( at det er samme firma) vil de jo markedsføre dem som et supermatch. Jeg tror at Abbey road fik de classe sammen med B&W for at de netop skulle markedsføres sammen ... men brug ørene
Jeg holder stadigvæk på Chord
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simon
Jeg takker for tilbage meddelensen. Classé er nok heller ikke det mærke jeg vil vælge. De er gode, men andre producenter har lidt mere at byde på lydmæssigt.
Chord har jeg hørt meget godt om, så det vil jeg undersøge nærmere.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Syckyboy & Henrik
Mine 800D er ikke den sidste nye forkromede model.
800D, laves ikke i signature modellen. Så det må være den lidt ældre model, din kammerat har. Og ja den lyder, sikkert fantastisk med Classé på. Overbevidst om at Classé, på netop den model har en god top.
Men som sagt, er Classé ikke mit første valg.
Jeg kunne godt tænke mig noget Klasse D til hverdagen, hvor man ikke skal tænke på strømforbrug osv. Og de spiller efterhånden rigtig rigtig godt, de små D forstærkere.
Og evt en hygge (evt rør) effekt, til de sene timer i weekenden.
MVH
|
| Til top |
|
| |