| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
|
Hej Sigma
Ang dit Mit Oracle kabel. Send det ned til Søren Bertram (Bertram kabler). Han er ikke så vissen, og laver et fantastisk arbejde til en rimelig pris.
Og vend så tilbage med hvordan de passer til dine Focus´er.
Mvh Dts
|
|
|
Det vil jeg prøve!
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser superflot ud!  Har du prøvet at sammenligne Flac med Wav? Med en maskine som Klmax'en bør der ikke være
nogen forskel. Men et er teori og forventninger, noget andet er virkelighed
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de pæne ord Encore
Jeg er ikke nogen Pc nørd, og har ikke leget meget med de forskellige lyd format´er.
Alt mit musik er lagt ind som flac filer, som Linn anbefaler. Om der er nogen forskel på de to lydformater, har jeg til gode at finde ud af.
Men selv de gode gamle mp3 filer i 320 kbs, bliver løftet nogle trin op at lydstigen. Men der er stadig, kæmpemæssigt lydforskel i flac iforhold til mp3.
Mvh Dts __________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækker, når linn bliver paret men den rette højtaler (ikke deres egen) så kan de lyde helt fantastisk, musikalitet til finger spidserne  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan
Linn højtalere, har heller ikke rigtigt ramt mig endnu. Men et sæt aktive komri´er burde spille godt, har tilgode at høre sådan et sæt!.
Ellers tak for hilsnen, kan se du også er ret godt kørende .
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige et par billeder mere:

Mvh Dts
__________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
|
Hej Dan
Linn højtalere, har heller ikke rigtigt ramt mig endnu. Men et sæt aktive komri´er burde spille godt, har tilgode at høre sådan et sæt!.
Ellers tak for hilsnen, kan se du også er ret godt kørende .
Mvh Dts |
|
|
Der har du dog en oplevelse, jeg hørte dem aktiv med hele klimax setup'et og den nyeste top LP12'er , jo det spiller pi..e godt, men det har altså en pris hvor man kan få meget andet godt hos andre fabrikater, deres mindre modeller fra akurate 242 og ned syntes jeg der er mange bedere alternetiver på market. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan
Jeg kunne have hørt dem i århus, men det glippede. Men de var desværre skilt ad i atomer, pga opdatering da jeg var forbi butikken. Og valgte ikke, at blive budt ind til et senere prøve lyt....
Man kunne jo blive fristet over evne......
Så det endte med Focus, og det har jeg bestemt ikke fortrudt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
DTSSOUND skrev:
|
Hej Sigma
Ang dit Mit Oracle kabel. Send det ned til Søren Bertram (Bertram kabler). Han er ikke så vissen, og laver et fantastisk arbejde til en rimelig pris.
Og vend så tilbage med hvordan de passer til dine Focus´er.
Mvh Dts
|
|
|
Det vil jeg prøve!
|
|
|
Det ville han desværre ikke binde an med :-(
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sigma
Hva fanden . Nå håber du finder en anden. Tror du har fundet et godt kabel i dit Oracle.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
|
Hej Sigma
Hva fanden . Nå håber du finder en anden. Tror du har fundet et godt kabel i dit Oracle.
Mvh Dts
|
|
|
En ting er sikkert....med den behandling jeg har fået fra MIT....de har ikke gidet at svare tilbage på flere mails, og den måde den danske importør har været på, gør at jeg aldrig nogensinde vil anbefale andre at købe MIT. Uanset om det er købt online eller hvad det er, så er det et kabel til mange 1000 kr. Sådan ville man aldrig blive behandlet hvis det ikke havde været hifi! Ikke noget at sige til den ene butik efter den anden lukker!
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sigma
Træls du ikke har fået en fair behandling. Det er deværre ikke første gang jeg har hørt den historie.
Ikke om Mit, men om andre kendte mærker.
Held og lykke med det. Det skal nok være en, som vil lode det kabel.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
DTSSOUND skrev:
|
Hej Sigma
Mvh Dts
|
|
|
En ting er sikkert....med den behandling jeg har fået fra MIT....de har ikke gidet at svare tilbage på flere mails, og den måde den danske importør har været på, gør at jeg aldrig nogensinde vil anbefale andre at købe MIT. Uanset om det er købt online eller hvad det er, så er det et kabel til mange 1000 kr. Sådan ville man aldrig blive behandlet hvis det ikke havde været hifi! Ikke noget at sige til den ene butik efter den anden lukker!
|
|
|
Jøsses.... Jeg har altid oplevet det stikmodsatte 
Du må gerne smide mig en mail på kennethjensen@audioheaven.dk så skal jeg tage fat i dem. Kender nogen MIT medarbejdere og importøren privat. det umenneskelig dårlig service fra deres side af. Og det skal der slet ikke være plads til med kabler i den prisklasse.
Hvad er det du skal have omtermineret til!? Hvis det højtalerkablerne, så det lige til og gøre det selv. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
|
Siden Sidst, anno April 2010

Efter en længere pause her på sitet, ligger jeg lige lidt nyt ud.
Har fået anskaffet mig sådan en nymodens Linn Ds afspiller. Den er nu helt oppe at køre, og gennem testet med alverdens diverse Cd´er som er lagt ind på "nassen" i flac format.
Og efter at have haft mange forskellige afspillere lige fra Krell Kps25sc, Accuphase Dp78, Meridian 808I Sig edtion. Wadia 581SI Gnsc. osv....
Startede forsøg på indtræde i den digitale streaming, med en Logitech og senere en Sono´s.
Specielt Sono´s er bare ren lækkeriér ang ibrugtagning, og betjening. Men lydmæssigt manglede der lige som en smule, for at komme op på det niveau hvor det helst skal være.
Jeg har bestemt ikke været Linn "fan" før. Men med deres Ds afspillere, bliver der altså sat nogle søm i væggen. Den spiller helt adeles fremragende,dynamik & rum gengivelse, opløsningen, musikaliteten er på et for mig uhørt niveau.
Ingen tvivl for mig at cd´en har ikke mange leveår tilbage.
Flere billeder kommer til, jeg skal lige igang..... Jeg overvejer at prøve nye kabler, kan de Nordost Valhalla signal/højtaler kabler stadig være med idag?. Eller skal jeg kigge efter noget andet?.
Kører Pt med mit højtelskede Heavens Gate Audio singel wire højtalerkabel. Men vil gerne prøve noget tilsvarende med Bi-wire. Da mine nuværdende højtalere er til Bi-wire..
Mvh Dts

|
|
|
Du kunne også tage et kig på Analysis Plus kablerne.... Grotesk god kvalitet til menneskepenge. Silver plus Oval kan jeg på det varmeste anbefale. Lysår bedre end Valhalla  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
|
Hej Sigma
Det er Master 3´eren. Efter lang tids system tilpasning, og specielt opstilling af disse kæmper. Levere de nu et kæmpe holigrafisk, og ganske præcis lydbilled. Med masser og masser af dynamik. Jeg er/ bliver stadig mere og mere tilfreds med dem.
Som sagt, skal det næste skridt være et bi-wire til dem. Men jeg synes det er svært, for der er ikke mange låne muligheder inden for kabler i den klasse, som disse højtaler kræver.
Mvh Dts
|
|
|
Få lige fat i dynamax som forhandler analysis plus kabler. Passer suverænt godt til dine fine højtalere og Linn.. Du får meget mere hul igennem og finesse og ikke mindst mere musik igennem  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja NORDOST har jo med at tage overpris for deres kabel, har skam hørt om kabel der koster under en tredjedel og som har kunne slå Valhalla
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Jeg bruger noget Synegestic research med aktiv skærm. Jeg har noget MIT Oracle ver. 3.1 jeg skal ha' prøvet. Desværre skal jeg ha' dem omtermineret, og ingen af de danske latterlige forretninger vil gøre det, da jeg er 3. ejer og ikke kan skaffe bevis for de er købt i danmark  |
|
|
Det skal lige siges, at hvis det et signal kable. Så kan det IKKE omtermineres fra RCA til XLR! Det kablerne slet ikke bygget til! Ej heller boksen! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
sigma6 skrev:
Jeg bruger noget Synegestic research med aktiv skærm. Jeg har noget MIT Oracle ver. 3.1 jeg skal ha' prøvet. Desværre skal jeg ha' dem omtermineret, og ingen af de danske latterlige forretninger vil gøre det, da jeg er 3. ejer og ikke kan skaffe bevis for de er købt i danmark  |
|
|
Det skal lige siges, at hvis det et signal kable. Så kan det IKKE omtermineres fra RCA til XLR! Det kablerne slet ikke bygget til! Ej heller boksen!
|
|
|
Mange tak for tilbuddet :-)
Jeg har sendt en mail.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ja NORDOST har jo med at tage overpris for deres kabel, har skam hørt om kabel der koster under en tredjedel og som har kunne slå Valhalla  |
|
|
Har du et link så man kan se dit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de forskellige svar tilbage.
Jeg prøve at undersøge de Silver plus Oval kabler Kenneth, om nogle har prøvet noget forskelligt så må det være dig Kenneth.
Håber du kan hælpe Sigma ligeså.
Jeg er i vildrede, men er der nogle som kender Tara-Labs The One højtalerkable?
|
| Til top |
|
| |