| Forfatter |
|
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
mr highend skrev:
|
Hej DTSSOUND
En Wilson-forening eller hvad man skal kalde det! Den er jeg med på - bare det bliver med musikken i centrum. Det er jo trods alt det det hele drejer sig om!
Mine Wilson Watt Puppy 3/2 spiller med Mark Levinson udstyr - en rigtig god løsning synes jeg, men jeg tror man kan bruge meget forskelligt. Rør er også rigtig godt derpå. Jeg har selv en lille 13 watt rørforstærker jeg bruger en gang i mellem - super.
Jeg ved at Alex spiller på rør også, så måske kan han fortælle lidt om den løsning.
Så hvis en klub kom op at stå kunne vi let finde ud af noget a tale om.
|
|
|
Effekten til mine CUB's kommer fra 2 stk's monoblokke på 150 watt, det er Rouge Audio M150, de benytter 4 stk's 6550 EH pr. side, og der er rigelig effekt.
Jeg har også prøvet Bryston 4BSST og PS Audio HCA-2.
Bryston var ellers et godt match, men ikke så detaljeret, dog med masser af kræfter.
PS Audio HCA-2 blev afsløret af CUB, det blev aldrig rigtig levende, den stod kort sagt ikke mål med CUB.
Rouge Audio M150 kom på prøve i én tre ugers tid, og der faldt det på plads, CUB og Rouge virker meget harmoniske, helstøbt og som én enhed, det er ikke "typisk" rørlyd og ej heller transistorlyd, men en meget "rigtig" lyd som gør musikken levende og interessant at lytte til, der er mulighed for at lytte til audiofile optagelser og få det fulde udbytte, og der er ligeledes mulighed for at en dårlig optagelse bliver afsløret.
pt. er mit grej det som har givet mig mest fornøjelse ved at lytte til musik.
|
|
|
Hej Alex. Du har helt ret system tilpasning, er alt afgørende. Det er med at finde det som lige passer med med ens smag. I mine øje, kunne man jo fx starte med et sæt højtalere. Som jo er kædens vigtigste led, og derefter arbejde sig ned af!.
Ang. 6550 rør, ved jeg udemærket hvad de kan slæbe. Mit forhenværende ARC VT130 SE brugte netop disse rør!. Men som du nok ved, er der stor lydmæssigt forskel på fabrikaterne af rørene.
En lille historie: For en del år siden var jeg engang en tur i en jysk by:). Hvor manden spillede på quad esl 63, samt en gammel luxman cl34 forforst. Og som sluttrin havde han en Letron JH 50. Samt en eller anden pladespille jeg ikke kan huske navnet på. Den gang en brugtpris på ca 20000,- dkr. Det spillede simplet hen musik, vi sad og trappede i gulvet. Der manglede noget toppen og 63´ere kan jo ikke spille bund. Men hold da op. Pointen er, det behøves ikke være prisen på ens udstyr, men mere hvad man sætte sammen der har betydning. Jeg har hørt mange mega $ anlæg, som ikke spillede musik på samme måde som den kære jydes.
Som med dig Alex, skal man jo nyde og sætte en plade på!
MVH
DTS __________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dtssound og Alex
Jeg er helt enig - glæden ved det hele er ikke pengene, som man har kastet efter anlægget. Ret ofte synes jeg at en høj pris forpligter både lytteren og anlægets formåen. Jeg har det fuldt ud lige så godt med min lille rørforstærker (Nordic Ming Da - 13 w) på Wilson - den ægte lytteglæde kommer her rigtig fint frem.
Årsagen til, at jeg spiller på Mark Levinson er, at jeg lært det at kende på godt og ondt og at jeg har fundet forskelligt grej der passer dertil - alt sammen fra USA. Og da så Wilson kom på banen faldt det hele på plads og jeg var en glad mand og skulle bare tænke på musikken.
Mine Wilson er ikke Watt Puppy 5,6,7, men 3/2 og de har vel 10 år på bagen, hvilket ikke betyder så meget - lyden er i top. Jeg har talt med Audionord i Sverige, hvor højttalerne er købt. De fortæller, at de har været i kontakt med Wilson USA, som er rigtig stolte af deres højttalere - specielt også de lidt ældre, idet de stadigvæk holder et meget højt niveau - også set med nutidens højttalere. Så hvis de er tilfredse kan jeg vel også være det!
__________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
|
Hej Dtssound og Alex
Jeg er helt enig - glæden ved det hele er ikke pengene, som man har kastet efter anlægget. Ret ofte synes jeg at en høj pris forpligter både lytteren og anlægets formåen. Jeg har det fuldt ud lige så godt med min lille rørforstærker (Nordic Ming Da - 13 w) på Wilson - den ægte lytteglæde kommer her rigtig fint frem.
Årsagen til, at jeg spiller på Mark Levinson er, at jeg lært det at kende på godt og ondt og at jeg har fundet forskelligt grej der passer dertil - alt sammen fra USA. Og da så Wilson kom på banen faldt det hele på plads og jeg var en glad mand og skulle bare tænke på musikken.
Mine Wilson er ikke Watt Puppy 5,6,7, men 3/2 og de har vel 10 år på bagen, hvilket ikke betyder så meget - lyden er i top. Jeg har talt med Audionord i Sverige, hvor højttalerne er købt. De fortæller, at de har været i kontakt med Wilson USA, som er rigtig stolte af deres højttalere - specielt også de lidt ældre, idet de stadigvæk holder et meget højt niveau - også set med nutidens højttalere. Så hvis de er tilfredse kan jeg vel også være det!
|
|
|
Hej Mr Hign end
Fordi at der kommer en ny model, betyder jo ikke af de gamle spiller dårligere af den grund. Man kan jo ikke opfinde den dybe tallerken hvergang. Mange producenter vælter jo ud med nye modeller i tide og utide. Jeg respektere mere de selvskaber, som først sender opdatere modeller på markedet. Når der virkelig er hørbar forskel, og ikke bare en ny frontplade, eller et andet design!.
Men mange vil jo helst have det nyeste, for det må vel være bedre en det som har en 2 - 5 år¨på bagen?. Det er det måske også, men ikke altid!.
Det højtaler system, jeg udskiftede med Wilson érne var fra midt 90´ere. Som jeg var utrolig glad for. Men jeg kan bestemt høre der er sket noget på 11 år. Men det kan selvfølgelig også bare wilson, som virkelig skiller sig ud fra mængden?.
MVH
DTS

__________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lader til du er en glad mand det er fedt at se folk så glade for deres setup, har du fundet ud af hvilken preamp du vil have...
__________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DTS
Virkelig lækkert grej du har fået skrabet sammen. De Krell monobørger kan jeg godt forstå du ikke vil skille dig af med, de ser alt for lækre ud.. Eneste gang jeg har haft mulighed for at opleve wilson, var i Sverige i hifistället, men der var de desværre ikke sat til...ØVØV:-(
Nå men tillykke med grejerne.
mvh
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er det for nogle lilla REB der er spændt for ..
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha en af mine 3 favorit højt , er MEGET misundelig
Tillykke herfra
Mvh Clouseau __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
christian m skrev:
| hvad er det for nogle lilla REB der er spændt for .. |
|
|
Hejsa Christian
Det er et XLO Reference Limited edition, et ganske godt HT kabel .
MVH
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clouseau skrev:
|
Uha en af mine 3 favorit højt , er MEGET misundelig
Tillykke herfra
Mvh Clouseau
|
|
|
Hej Clouseau
Kunne da godt tænke mig at vide, hvilke de to andre er?
MVH
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mørch skrev:
|
Hej DTS
Virkelig lækkert grej du har fået skrabet sammen. De Krell monobørger kan jeg godt forstå du ikke vil skille dig af med, de ser alt for lækre ud.. Eneste gang jeg har haft mulighed for at opleve wilson, var i Sverige i hifistället, men der var de desværre ikke sat til...ØVØV:-(
Nå men tillykke med grejerne.
mvh
|
|
|
Tak Mørch for de venlige ord. Kan kun give dig ret i, at det ikke er nemt at prøvelytte wilson´er her i kongeriget. Største chance er vel hos rené eller KT radio i københavn.
MVH
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolake skrev:
| det lader til du er en glad mand det er fedt at se folk så glade for deres setup, har du fundet ud af hvilken preamp du vil have... |
|
|
Tak Monolake, ja selv med en Denon surround forstærker som arbejder som fortrin, spiller det egentligt fint. Men mon ikke jeg kan hente lidt, men en ny forforstærker/Da konverter. Og nej jeg har ikke fundet en endnu. Men "rom" blev jo heller ikke bygget på en dag, vel!.
MVH
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtigt godt ud, har altid haft et godt øje/øre til Wilsons produkter siden jeg hørte deres topmodel for nogle år siden. Men som det er nævnt tidligere i tråden, så skal du måske netop være glad for din version af Watt/Puppy. De må lyde ganske vidunderligt drevet af Krell, du og jeg har samme smag i lyd 
En skam at det er jyderne der sidder på flæsket rent setup mæssigt, godt nok mange svedige setips der florerer på højderyggen  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
En skam at det er jyderne der sidder på flæsket rent setup mæssigt, godt nok mange svedige setips der florerer på højderyggen 
|
|
|
Ja, vi betaler jo heller ikke skat ...
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja for hulen Jylland er det rene Monaco og der kører kun sportsvogne rundt...
__________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Ser rigtigt godt ud, har altid haft et godt øje/øre til Wilsons produkter siden jeg hørte deres topmodel for nogle år siden. Men som det er nævnt tidligere i tråden, så skal du måske netop være glad for din version af Watt/Puppy. De må lyde ganske vidunderligt drevet af Krell, du og jeg har samme smag i lyd 
En skam at det er jyderne der sidder på flæsket rent setup mæssigt, godt nok mange svedige setips der florerer på højderyggen 
|
|
|
Hej Blackhawk. Jeg kender kun lyden fra mine egne wilson´er. Og ang. hvad folk mener og ditten og datten kan jeg ikke rigtigt bruge til noget. Jeg skal have produkterne hjem i eget system, for at kunne komme med positivt eller negativ kritik.
Lyden på diverse messer. Kan kun sige et "hint" om hvor vi er henne, kvalitetsmæssigt!!!.
Ellers som du skriver, ja så passer krell efter mine øre. Rigtigt godt til Wilson érne.
Og til sidst, jeg kender nu også et par københavnere som heller ikke betaler skat .
MVH
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny Kasse
Så kom den endelig, nu håber jeg den spiller som de siger....:), flere billeder senere...
MVH
DTS
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
blackhawk skrev:
|
|
|
|
Ja, vi betaler jo heller ikke skat ... |
|
|
Ha ha ha.. Nej, det er ikke hver dag vi ser en fra Skat. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
Ny Kasse
Så kom den endelig, nu håber jeg den spiller som de siger....:), flere billeder senere...
MVH
DTS
|
|
|
Ser spændende ud! Er det mon en pre. på prøve? Mvh.
|
| Til top |
|
| |