Hej alle sammen.
Håber der er nogen der kan være mig behjælpelig med mit problem.
Jeg er i besiddelse af et sony plasma tv ved navn KE-P37XS1. Det er et kanon flot tv, som også har et rigtig godt billed med farver, kontrast og lys, men der er bare 2 ting der genere mig grænseløst.
Det skal lige siges at jeg lige har fået tv`et retur fra rep. i Aarhus, men jeg synes ikke det har hjulpet noget som helst af de ting der er blevet lavet.
For det første brummer/summer tv`et meget og især meget når billedet viser en meget lys baggrund. Mærkeligt og skide træls at høre på. Man skal næsten skrue op på 30 for at kunne overdøve summelyden.
For det andet, så er jeg ikke tilfreds med billedet når der sker hurtige bevægelser.
Jeg vedhæfter lige en kopi af de problemer jeg skrev til Elektronik Centret i Aarhus, stedet hvor problemerne efter sigende skulle være blevet ordnet.
1)
Jeg syntes at ”skyggerne” hænger længe efter at bevægelserne er sket, det er især tydeligt hvis der er et ansigt der er zoomet ind på, og der sker en hurtig bevægelse, så ser det ud til at ”skyggerne” og farverne ikke kan følge med.
Især dunkle billeder med bevægelser ser lidt udtværet eller langsomt opdateret ud. Det ser ud til at konturerne kommer ud af synkronisering i forhold til resten af billedets bevægelse.
Har forsøgt mig med forskellige indstillinger af støjreduktionen + div. andet, men intet hjælper. Det samme foregår når der gøres brug af RGB signal via DVD. Synes faktisk at det bliver værre ved brugen af DVD.
Antenneforholdene fejler ikke noget, og der gøres brug at den nye digitale Selector.
Dog er det ikke med til at gøre billedet bedre.
2)
Tv´et brummer en del når det står tændt.
Det brummer især meget når der forekommer en lys baggrund på skærmen.
Forekommer der en mørk skærm, er det ikke nær så meget, men dog irriterende at høre på.
For at gøre en lang historie kort, så kom de frem til i Aarhus at transformatoren skulle skiftes i forbindelse med det summen, men det har altså ikke hjulpet en dyt.
For det andet lavede de en software opdatering, samt justerede netdelen, men heller ikke det har hjulpet med at gøre billedet bedre.
Så kommer vi til det store spørgsmål!!!!!!!!
Er der nogen der ved hvad der så kan være galt.????????????
MVH Thomas