Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Ang. problem med Sony KE-P37XS1 Plasma tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T_Mackenhauer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 April 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Håber der er nogen der kan være mig behjælpelig med mit problem.

Jeg er i besiddelse af et sony plasma tv ved navn KE-P37XS1. Det er et kanon flot tv, som også har et rigtig godt billed med farver, kontrast og lys, men der er bare 2 ting der genere mig grænseløst.

Det skal lige siges at jeg lige har fået tv`et retur fra rep. i Aarhus, men jeg synes ikke det har hjulpet noget som helst af de ting der er blevet lavet.

For det første brummer/summer tv`et meget og især meget når billedet viser en meget lys baggrund. Mærkeligt og skide træls at høre på. Man skal næsten skrue op på 30 for at kunne overdøve summelyden.

For det andet, så er jeg ikke tilfreds med billedet når der sker hurtige bevægelser.

Jeg vedhæfter lige en kopi af de problemer jeg skrev til Elektronik Centret i Aarhus, stedet hvor problemerne efter sigende skulle være blevet ordnet.

1)

Jeg syntes at ”skyggerne” hænger længe efter at bevægelserne er sket, det er især tydeligt hvis der er et ansigt der er zoomet ind på, og der sker en hurtig bevægelse, så ser det ud til at ”skyggerne” og farverne ikke kan følge med.

Især dunkle billeder med bevægelser ser lidt udtværet eller langsomt opdateret ud. Det ser ud til at konturerne kommer ud af synkronisering i forhold til resten af billedets bevægelse.

Har forsøgt mig med forskellige indstillinger af støjreduktionen + div. andet, men intet hjælper. Det samme foregår når der gøres brug af RGB signal via DVD. Synes faktisk at det bliver værre ved brugen af DVD.

Antenneforholdene fejler ikke noget, og der gøres brug at den nye digitale Selector.

Dog er det ikke med til at gøre billedet bedre.

2)

Tv´et brummer en del når det står tændt.

Det brummer især meget når der forekommer en lys baggrund på skærmen.

Forekommer der en mørk skærm, er det ikke nær så meget, men dog irriterende at høre på.

For at gøre en lang historie kort, så kom de frem til i Aarhus at transformatoren skulle skiftes i forbindelse med det summen, men det har altså ikke hjulpet en dyt.

For det andet lavede de en software opdatering, samt justerede netdelen, men heller ikke det har hjulpet med at gøre billedet bedre.

Så kommer vi til det store spørgsmål!!!!!!!!

Er der nogen der ved hvad der så kan være galt.????????????

MVH Thomas

Til top Vis T_Mackenhauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T_Mackenhauer

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Mit gæt er at der ikke er noget galt desværre. Punkt 1 : Efterslæb vil der forekomme især ved hurtige bevægelser, dit TV er ikke hurtigere, der er ikke noget at gøre ved det.

Punkt 2 : Brum fra et plasma tv er en kendt ting bare søg her i forummet du vil kunne finde at alle fra de bedste Pioneer til de billigste skærme brummer især ved meget lyse billeder hvor de bruger mest strøm til at tænde cellerne op.

Jeg ved godt det kan være belastende, men sådan er de fleste plasma TV nogen selvfølgelig mere eller mindre (næsten ikke) og jeg vil helst ikke tage glæden fra dig med dit ellers meget flotte Tv men du kommer nok til at acceptere at det ikke bliver bedre, jeg har kendt et par stykker der har haft dette TV og andre med samme ALiS plasma panel, og de har alle haft disse svagheder.Confused

Mvh. Crede 

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 07 April 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Er problemet ikke at fladskærme i de fleste tilfælde er noget l...  .I langt de fleste tilfælde er billedet lige så "fladt" som skærmen. (mangler dybde, kontrast + alle de andre skavanker). Folk er blevet så forgabt i det flade look. Det mest komiske er den begrænsede betragtningsvinkel, der kræver at fjernsynnet idet mindste kan drejes. Men det er jo lidt vanskeligt når det hænger på væggen! Jeg beholder mit suveræne Philips CRT widescreen i sort pianolak en rum tid endnu. Kanon billede! Et af de bedste analoge TV nogensinde.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

T_Mackenhauer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Sendt: 08 April 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej, og tak for svarene.

Jeg synes det er træls at det skal være sådanne. Tror jeg vil levere tv´et tilbage.

Hvad får jeg ud af at skifte til et LCD tv?

Er der også meget efterslæb på de dyre modeller fra Sony?

Nu tænker jeg på en model der hedder KLV W40A10?

MVH Thomas

Til top Vis T_Mackenhauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T_Mackenhauer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes