Forfatter |
|
Mille81 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2016 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 28 Marts 2016 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg 2 stk pioneer CS-E900 højtalere som min far har haft længe og nydt meget men jeg vil hører om det er noget der er et market for at sælge ? Jeg ved det ville glæde min far utroligt meget hvis nogen andre kunne få glæde af dem Jeg er ny i dette forum men prøver at lægge et par billeder ind af dem
|
Til top |
|
|
Mille81 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2016 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mille81 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2016 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 29 Marts 2016 kl. 05:01 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hvis du opdager et marked for disse Pioneer, er der måske andre, der gerne vil høre om det. De er jo fra 1972, og de interesserede står nok ikke i kø. På trods af at de er ganske solidt bygget, og både dit foto og dette viser, at de har nogle features, som man ikke ser hver dag. Det vil antagelig være oplagt at sætte dem sammen med en af de gode gamle Pioneer forstærkere med et resultat, der kunne blive fyldig "amerikansk lyd".
Men ikke alle efterspørger dét som primær musiklyd, og at putte dem ind i en eller anden sekundær sammenhæng for sjov frister muligvis ikke meget netop på grund af størrelsen og tyngden. På plussiden tæller, at der fås god lyd for små penge, - i hvert fald vil mit gæt være, at vi snakker 400-1.000 kr. som det mest realistiske, og selv på det niveau ser du nok ikke den dedikerede køber komme løbende. Det ville måske hjælpe at kende lyden, for næppe mange kender den i dag. Selv om denne model ikke hører til de største, så vil de af mange blive set som terrorister i nutidens møblering. Desværre.
Men "vurdering - ikke salg", så du er ikke i gang med at sælge, og så ville denne placering også være forkert, men hvis såfremt skal du givetvis følge det spor, du er slået ind på, og håbe, at der et sted trods alt sidder den eneste ene, der vil blive meget glad for din hensigt med at "andre kunne få glæde af dem". Der er jo andre steder end på hifi4all, du kan gøre opmærksom på muligheden for at få bedaget kvalitet for få midler. Måske til en ung retro-stue.
|
Til top |
|
|
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
Sendt: 29 Marts 2016 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Retro hifi er på vej op igen, især hvis det er velholdt og virker perfekt
kan du holde på dem en 10-15 år endnu er værdien måske over 1000/sæt
lige nu skal du smile bredt for alt over 500 kr
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1110
|
Sendt: 29 Marts 2016 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser umiddelbart fine ud. Jeg ville sætte dem på ebay og prøve vintage hifi forums. Jeg tror at der er kunder der ude som gerne
vil betale mere end en tusse. Især hvis enhederne er ok, blandt andet kantophæng osv. Sælger ok i Japan.....
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 29 Marts 2016 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifishark viste et par, der er solgt i/fra Japan? Der stod udsalgsprisen på cirka, og omregnet 3000 danske kroner, tvivler de er solgt for dette... Men
jeg syntes de er flotte, men ikke noget jeg vil give ret meget mere end mellem 500-1000kr for... Men hvorfor ikke beholde dem selv..? Kan være at
vores manglende kendskab til lyden trækker i negativ retning, og så kunne du få glæde af dem
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 30 Marts 2016 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så også eksemplet med Japan, men det så ikke ud til, at de var blevet solgt. Der "burde" være muligheder internationalt, men rent faktisk ser det ud til at gå trægt. Dertil kommer så fragt for højttalere som disse af rigtigt træ (et sted var nævnt en tykkelse på 5 cm, ved ikke om det er korrekt), og det kan kun trykke prisen, og det giver besvær at pakke og sende. Det ideelle må være at åbne unges øjne for fortidens hifi - god kvalitet til små penge -, men om det lykkes er vist svært at vide. Og kommer interessen senere, er for meget måske skrottet i mellemtiden.
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 30 Marts 2016 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det klør lidt i fingre og ører for mig med de højtalere. Jeg har lidt en forkærlighed for de ældre sager, ved siden af det langt mere moderne jeg primært benytter. Jeg køber lidt ind i mellem og sætter i stand. Nogle gange med friske delefiltre i højtalere, andre gange helt originalt. Når jeg så vil sælge det videre, for at give plads til andet, så er det dæleme op ad bakke, bare at få det tilbage som er givet i første omgang, altså uden at få betaling for de stumper der er puttet i dem. Kan være jeg er en dårlig købmand, men det er klart min erfaring. Hvis man står med noget som er meget sjældent eller efterspurgt, så kan det hjælpe lidt på det, men generelt er der ikke et marked for 40+ år gamle højtalere. Det er ganske få som har interesse i det.
|
Til top |
|
|
Mille81 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2016 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak til jer alle
Super dejligt at få lidt hjælp- ang lyden kender jeg den ikke men tror ikke der har været problemer da de kun blevet flyttet 1 gang i hele perioden og
min far har passet meget på dem( naboerne har altid klaget når han har brugt dem over larm
Tror jeg prøver om jeg kan få lavet et opslag under salg og håbe nogen vil købe dem til de 500-1000 i forslår tænker salg til udlandet vil være for stor
en mundfuld for mig mere med fragt osv. (Ikke lige min stærke side.- I ved pige dum)
Endnu engang tak for jeres tid
|
Til top |
|
|