Forfatter |
|
Julius Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har en Rotel RB 5000 som ikke bliver brugt, og som bare står og samler støv - på snart 10 år.
Det er en fantastisk forstærker, der fortjener at blive brugt - og jeg er ikke sikker på at jeg for investeret i de rette højttalere i nær fremtid, da jeg
ikke længere har focus på HiFi.
Hvad er jeres vurdering af sådan en forstærker?
Mvh / Br
Peter Sørensen
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1110
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu en sjælden én...vintage hifi giver gode priser disse dage, så til den rette køber +10000....hvis der var en pre med, altså
et sæt noget mere...tror at du skal til udlandet for at få en god pris. Dog dyr i fragt! Er der pillet ved den kan prisen være lavere,
med mindre det er originale (eller næsten) komponenter. Held og lykke med salget!
|
Til top |
|
|
Julius Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gekkofinger
Den står original og der er ikke pillet ved den.
Tak for dit svar.
Peter
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
RB 5000 er da ældre end 10 år, men det er måske de år den har stået...for den er testet i high fidelity i 81 tror det var nr 9.....har selv arbejdet med den hos en forhandler.....men ville aldrig turde købe så gammel et effekttrin......hvis den har stået uden at være tændt....har selv haft et par denon poa 3000z stående over længere tid for år siden...da jeg så satte dem til og tændte røg der en lille kondensator der sidder før udg tr og det tog så dem med også.....men trist den ikke har været brugt...fed amp fra en fed tid....men ville aldrig gi i nærheden af +10000kr for den.....
velkommen
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen sådan er vi så forskellige  . Jeg ville til hver en tid, hvis behovet var der, ikke ha´ problemer med at gi´ 10K for så fed en amp. Den er netop i kategorien "sådan laves det bare desværre ikke længere". __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt kæ**, den er fed!
Og selvfølgelig kaldte Rotel den for "the POWER amp", som det står på fronten. 2x500w.
Jeg mener også at den kan bære en pris på 10.000,-. Tjek evt. på hifishark, hvad se sælges for. Husk dog at gøre køber opmærksom på, at den vejer 53 kg.
M.v.h.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Sælger bestemmer prisen, men selvom det er gammelt er det ikke ensbetydende med at det er yt... Har selv Kenwood L M-07, de er ikke til
salg, men var de det, så gik de ikke her fra matriklen for under 4000,-... En Luxman sælges mig bekendt for omkring 30000,-kr, så de 10000 er der
vist ikke så meget at sige til... Den kvalitet forstærkere fra denne tid er bygget i, skal man se langt efter i forhold til prissætningen, og de
kondensatorer og lignende, der kan blive for gamle, de kan som regel skiftes... Og så er man velkørende igen, i mange år frem
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
Julius Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Tak for de mange svar - den har jævnligt været tændt og starter fint op - jeg får den bare ikke brugt.
Den har været i min eje i mange år 20+, og jeg får den der association når den tændes og bliver varm - så dufter den som der gjorde i TV-Ringen i
gamle dage af varm bakelit/printplader.
Men jeg hælder nok til at få den solgt til den rette der vil passe på den og værdsætte den ligesom jeg har gjort.
Ærgerligt hvis den skal ud af landet - men jeg tænker lidt videre.
Peter
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan som køleribberne er arrangeret, er der vel blæser i bunden af dem?? Det er jo en engelskjapaner, der vil noget.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu k..t den er lækker  (jeg mangler en savle smiley) Det er jo liiige den jeg står og mangler til de gamle 801 Series 80 ! En skam det er nu du skal af med den, for indkøbskontoen er drænet
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener du denne?: 
Men ja, den Rotel er fra en svunden tid, hvor store trafoer, store ladelytter, og mange effekt-bolsjer var dagsordenen. Jeg nævner i flæng... Luxman M-05, Mark Levinson 23 & 27, Krell KSA150 & 250, Onkyo M-510 osv.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Sådan som køleribberne er arrangeret, er der vel blæser i bunden af dem?? Det er jo en engelskjapaner, der vil noget.  |
|
|
allano... det hedder en køletunnel, og ja.... der er blæder i den ene ende  Mikkel G... husker da også M-07, endnu mere sjælden, men "i samme skuffe"  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Julius Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Det er korrekt, den er med forceret køling - hastighedsreguleret blæser.
Peter
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 06 Marts 2016 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Wega Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 475
|
Sendt: 07 Marts 2016 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Julius skrev:
Hej Allan
Det er korrekt, den er med forceret køling - hastighedsreguleret blæser.
Peter |
|
|
Har sendt dig en PB Peter :)
|
Til top |
|
|