Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 20:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround anlæg til HTPC og musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
olestorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej Forum,

Jeg er ved at bygge (eller planlægge) en HTPC: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=72761

- men har brug for venlig bistand i forhold til valg af surround system, da jeg er helt på bar bund. Hvad bør jeg vælge af lydanlæg for matche den HTPC jeg har i støbeskeen?

Jeg vil gerne nøjes med et 5.1 system, og vil bruge det til film, men primært til musik og tv-kiggeri.

Jeg har fået demonstreret et Bose Lifestyle 18, og er imponeret af hvor meget lyd der kommer ud af så små højttalere, men jeg har også en fornemmelse af at der måske ikke er så meget "value for money" i det køb. Har også et Harmon Kardon i kiggerten...

Er grundlæggende meget i tvivl om hvilke specifikationer jeg skal gå efter, for at anlægget kan matche HTPC'en.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Ole.

Til top Vis olestorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olestorm

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Lyden fra HTPC'en kan bliver næsten 100% optimal med den rigtige opsætning, det betyder, at den kan retfærdiggøre surroundanlæg fra 5-100.000+ kr. Det er imidlertid ikke sikkert din pengepung tilbyder dette.

Du må fortælle lidt om de kompromisser, der skal indgås.

Max pris?
Hvor meget må det fylde (jo mindre det må fylde, jo dårligere lyd for pengene)?
Hvor højt skal det kunne spille?

Priortere du lydkvaliteten meget højt kan du overveje stereo med sub i stedet for 5.1.

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

olestorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Budget ca. 15.000.-, men er villig til at ofre mere for den rigtige løsning :-)

Hvis løsningen bliver et 5.1 anlæg, er det vigtigt at højttalerne fylder så lidt som muligt (og derfor jeg er lidt hooked på Bose). Selve recieverens størrelse betyder mindre. Hvis en 2.1 løsning kan komme på tale, som er fornuftigt alternativ (hvad mister jeg i forhold til 5.1?) kan jeg godt leve med to lidt større højttalere på gulvet.

Min HTPC vil jo komme til at afspille BluRay, og vise HD-udsendelser. Stiller det specielle krav til min reciever? Specifikationerne for AVR255 nævner 'opskalering til 1080p' og 'True HD' - er det noget jeg skal være BOS på, eller klarer HTPC'en dette i forvejen?

http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?cat=REC& sType=C&prod=AVR+255/230

Beklager hvis spørgsmålene er lidt basale, men jeg har stort set ikke købt anlæg siden min konfirmation :-)

Ole.

Til top Vis olestorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olestorm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes