Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 19:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: SR-5003 vs AVR1910 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenny
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget på SR-5003 vs AVR1910 men hvad er fordele og ulæmper ved dem ?

I hifiklubben snakkede de om at 1910 var den første i sin klasse der kunne tage lyden med i hdmi overførrelsen. Jeg blev ærlig talt lidt rundtosset.
Hvis jeg tilslutter min ps3 til en sr5003 skal jeg så have både hdmi og optisk til forstærkeren. Er det ikke nok med et hdmi kabel. Eller er det fra forstærkeren og videre til tvet der normalt ikke bliver overført lyd via hdmi når det går igennem forstærkeren. ?

Kan jeg justere mig ud af evt lipsync problemer på både sr5003 og avr1910 ?

Kan der tilsluttes en effekforstærker til de fronten på AVR1910 som jeg kan på SR5003.

Hvor har de en sr5003 på lager i sort ?
Til top Vis Kenny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenny

Kenny
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Er det ikke simple spørgsmål hvis man da ikke er hægtet helt af vognen som jeg er :)
Jeg har 60km til en seriøs forhandler derfor tager jeg ikke lige forbi og spørger dem.

Peter BJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har en SR-5003.

Jeg har aldrig hørt at lyden ikke kommer med via HDMI, så du eller ekspedienten må have misforstået noget.
Min DVD-afspiller er kun tilsluttet med HDMI. Receiveren sender også lyd og billede via HDMI til mit TV.

Der er mulighed for lipsync justering på Marantz'en.

Jeg kunne heller ikke finde en sort Marantz, så jeg købte den sølv/champagnefarvede. Jeg synes nu også den er pænere, men det er selvfølgelig lidt sværere at finde andre komponenter der matcher. Så jeg nappede den tilhørende DVD-afspiller med i købet.
Til top Vis Peter BJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter BJ

Kenny
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret overbevist om at han sagde at jeg ellers skulle trække lyden seperat. Jeg blev nemlig noget overrasket over at lyden ikke bare blev overført via hdmi når nu muligheden var der. Men det er muligt at 1909 ikke har den mulighed og det kun var deres egne produkter han henviste til.
Hvis jeg skulle have en NAD med samme feature skulle jeg have minimum en T747

Min nuværrende Pioneer er champagne farvet. Det er pænt, men det nytter jo ikke noget når ps3, mediecenter og satbox bliver leveret i sort :)
Jeg tror nu jeg ender med en SR5003 alligevel. Det ser nemlig ikke ud som om der kan tilsluttes et effektrin på AVR1910, men måske jeg tager fejl ?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Kenny skrev:
Jeg er ret overbevist om at han sagde at jeg ellers skulle trække lyden seperat. Jeg blev nemlig noget overrasket over at lyden ikke bare blev overført via hdmi når nu muligheden var der. Men det er muligt at 1909 ikke har den mulighed og det kun var deres egne produkter han henviste til.
Hvis jeg skulle have en NAD med samme feature skulle jeg have minimum en T747

Min nuværrende Pioneer er champagne farvet. Det er pænt, men det nytter jo ikke noget når ps3, mediecenter og satbox bliver leveret i sort :)
Jeg tror nu jeg ender med en SR5003 alligevel. Det ser nemlig ikke ud som om der kan tilsluttes et effektrin på AVR1910, men måske jeg tager fejl ?

Det er ikke sikkert at han har haft kendskab til modellen fra Marantz, som du også har kigget på. De kan de samme ting med overførsel af billede/lyd via HDMI, til afkodning af HD-formaterne. Det, han nok har forvekslet er, at fordi der er HDMI på en receiver, er det ikke ensbetydende med at der er lyd med - mange har bare et par pass-through indgange, hvis f.eks. man mangler HDMI på sit tv. Dette snyder mange, fordi de tit køber uden at sætte sig ind i om featuren med afkodning af lyden også er der.

Der er desuden også indbygget video-scaler i 1909/1910 i form af Faroudja DCDi-2310 i AVR-1909 og Anchor Bay i AVR-1910.

Denon AVR-1909 kan også afkode lyd via HDMI, da den også har HD-lydformaterne. Hverken 1909 eller 1910 har pre-out - dette har været en prioritering fra Denon, da de færreste rent faktisk bruger det til noget som helst når det kommer til stykket.

Og det er iøvrigt korrekt at hvis man vil have samme feature i NAD, så skal man op i T747.

Kenny
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Jeg nævnte ikke Marantz for ham i hifiklubben da han jo ikke forhandler denne. Jeg spurgte udelukkende til det han havde i butikken.
Det er helt sikkert som du siger. Men de har de ikke nævnt i nogen af de andre butikker jeg har været i. De har ikke stillet spørgsmålstegn når jeg har nævnt at jeg skulle bruge minimum 3hdmi indgange.

Jeg overvejede en SR6003 men forhandleren mente ikke den ville have meget mere styr på mine b&w604 end hvis jeg købte sr5003. Så kunne jeg lige så godt købe den lille model og sætte en effekforstærker på fronten senere. Hvilket lyder som en god ide i mine øre. Og hvis sr 5003 og 6003 ikke har kæfter nok så har 1910 og 2310 det nok heller ikke.

Er der nogen der forhandler Marentz omkring Roskilde, Holbæk og Frederikssund eller skal jeg helt til kbh.
Jeg kan intet finde på google. Marantz henviser til importøren og han har ingen hjemmeside.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Kenny skrev:
Jeg nævnte ikke Marantz for ham i hifiklubben da han jo ikke forhandler denne. Jeg spurgte udelukkende til det han havde i butikken.
Det er helt sikkert som du siger. Men de har de ikke nævnt i nogen af de andre butikker jeg har været i. De har ikke stillet spørgsmålstegn når jeg har nævnt at jeg skulle bruge minimum 3hdmi indgange.

Jeg overvejede en SR6003 men forhandleren mente ikke den ville have meget mere styr på mine b&w604 end hvis jeg købte sr5003. Så kunne jeg lige så godt købe den lille model og sætte en effekforstærker på fronten senere. Hvilket lyder som en god ide i mine øre. Og hvis sr 5003 og 6003 ikke har kæfter nok så har 1910 og 2310 det nok heller ikke.

Er der nogen der forhandler Marentz omkring Roskilde, Holbæk og Frederikssund eller skal jeg helt til kbh.
Jeg kan intet finde på google. Marantz henviser til importøren og han har ingen hjemmeside.

SR-6003 har moderat stærkere udgang i forhold til SR-5003, så naturligvis vil den have mere overskud, men det gode spørgsmål er hvad kræfter nok, er?? En AVR-1509 kan snildt spille med DM683 som afløser de højttalere du har - ikke til tordenniveau, men højt nok til langt de fleste stuer. Kun når den er presset i bund, mister den lidt overblikket men her er udgangspunktet også billigste model.

En AVR-2310 er en direkte nedgradering fra AVR-2809, og de deler samme udgangstrin med undtagelse af en lidt mindre trafo. Til gengæld har 2310 separat trafo til forforstærkeren, så det går nærmest lige op. 2310´eren har ingen problemer med DM683 (og vil heller ikke have det med DM-604), og det vil en SR-6003 bestemt heller ikke have, medmindre kravene er tårnhøjt niveau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes