Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 20:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Valg af receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jule_Ko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg er endt i en noget træls situation at hele mit kære logitech Z-5500 er brændt sammen. Det eneste der overlevede var åbenbart mine højtalere.

Nu har jeg så kigget rundt på nettet for at finde et alternativ. Systemet skal kobles til ps3 og min computer med et creative X-Fi lydkort. Umiddelbart har jeg konkluderet at jeg vil starte med at købe en receiver og så starte ud med at bruge mine logitech højtalere, da min prisklasse er ca. 6000 kroner.

Har I anbefaling til receiver? eller anbefalinger til et komplet system?

Til top Vis Jule_Ko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jule_Ko

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil klart anbefalde dig en Marantz SR 5003 eller en SR 6003, men SR 6003 er bare lidt dyre end dit budget... Men prøv at kigge på dem, det spiller rigtigt godt og lyder utrolig med masser af overskud og kontrol.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Jule_Ko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:

Hej.

Jeg vil klart anbefalde dig en Marantz SR 5003 eller en SR 6003, men SR 6003 er bare lidt dyre end dit budget... Men prøv at kigge på dem, det spiller rigtigt godt og lyder utrolig med masser af overskud og kontrol.

Må indrømme at jeg ikke kender vildt meget til det mærke? men i forhold til NAD's billige model? eller Denon?

Til top Vis Jule_Ko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jule_Ko

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Marantz er kendt for deres Stereo forstærker, men de har så overført noget af deres "stereo" viden over til surround sound, ved marantz får du en reciver som er utrolig strøm stærk, masser af power over overskud og overblik, men lyd mæssigt er den lidt varm i lyden og godt detjaleret i lydbilledet også. selv nede i mindre modeller, får stadig en strøm stræk reciver og overblik og overskud og kontrol over lyden og også rigligt med power. NAD er også kendt for at være strømstærke, men hvis man vil have lidt varm lyd, så er det klart marantz man skal vælge.

Men ellers så tag ud og lyt på de forskelllige mærker.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

AndreasDJ.17
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Du skal være meget opmærksom på flere forskellige ting, når du er ude og lytte på en forstærker.

1.

højtalerne i butikken kan være af bedre/dårligere kvalitet end dem du selv har.

2.

Kilden har stor betydning!!! Hvis du lytter på en dedikeret CD-afspiller, og kommer hjem og sætter den sammen med det du har, kan der være en kæmpe stor forskel.

3.

kvalitetten af kablerne der bliver brugt i butikken kontra dem du har der hjemme, har også en betydning for lyden. Selvfølgelig i en mindre grad pga. dit budget, og de begrænsninger det medføre...

4.

Akustikken! Jeg ved af mine erfaringer, at der er meget stor forskel på dette punkt. Nogle forretninger, som KT-radio har små "lytterum", hvor komponenterne bliver sat til, derinde, mens butikker som Tapeconnection og HiFi-klubben har højtalere og forstærkere i et stort rum, hvor der er en kæmpe forskel ift. derhjemme.

Jeg vil anbefale at du låner noget med hjem, så kan du få et bedre overblik over hvad der lyder bedst hjemme hos dig.

God jagt

Til top Vis AndreasDJ.17's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasDJ.17

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes