Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Diverse kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjarnelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hej derude

Jeg har købt fladskærm - surround receiver - PS3 samt 5.1 højtalersystem... Jeg har meget lidt forstand på de kabler jeg skal bruge til at forbinde disse ting - nogen som kan hjælpe

Jeg er dog klar over at højtaler skal have et højtalerkabel..:-)

Men hvad med SUB..? Hvilket kabel.?

Jeg er også klar over at jeg skal bruge HDMI mellem fladskærm og receiver men skal jeg ikke også have et lydkabel fra fladskærm til reciever for at kunne høre alm. fjernsyn over receiverren..? og skal dette være et optisk kabel eller ..?

Hvilket kabel skal bruges mellem ps3 og receiver

Samt hvad får jeg mere brug for..? Og hvor er et godt sted at købe disse kabler

Håber nogen kan hjælpe

Mvh

Til top Vis bjarnelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnelund

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

HDMI-kabler fra PS3 til receiver og fra receiver til TV. Hvilket kabel, du evt. skal have fra TV til receiver kommer an på, hvilke udgange, der er i dit TV, men det er enten optisk eller phono.

Din sub er jo i mono, så den skal bare have et enkelt phonokabel.

Jeg hører ikke til dem, der prædiker, at man skal købe kabler for en formue. Du kan eksempelvis få HDMI-kabler i Harald Nyborg til 50 kr.

bjarnelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

tak for det. Det fjernsyn jeg har bestilt er et Sony 46w5500.  Tror den har optisk indgang - den optiske er vel også bedst at bruge..? eller hvordan

Troede at der skulle andet end hdmi mellem ps3 og receiver.. syntes jeg har læst et sted at der skulle et andet kabel til..? men sikkert noget jeg har drømt

Bjarne

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Optisk er bedre end phono, da det er digitalt og dermed potentielt kan overføre Dolby Digital fra DVB-C kanaler fra dit TV til tin receiver.

HDMI indeholder både billed og lyd, så det er rigeligt med HDMI-kabler mellem dine enheder. Du behøver ikke andre kabler.

Husk også at indstille din PS3 til at outputte lyden som PCM.

bjarnelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

ok. det med at indstille ps3 til at outputte lyden som pcm....? har meget lidt forstand på alt dette, men er det noget som jeg nemt kan gøre i opsætningen - og kommer den automatisk op med det første gang jeg tilslutter..?

Har læst lidt på nogle af de tråde her på siden at ps3 ikke er voldsom god på lyddelen 5.1 Er det korrekt..? Har købt en HK AVR 355 for at jeg skulle kunne få en god lyd til de xtz højtalere jeg har købt i Sverige... Men er det spild hvis/når lyden ikke er god fra en ps3.

Er det ikke noget med at den ikke lade receiveren kode lyden - men selv skal gøre det..?

Bjarne

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Du skal ind i menuen på din PS3 og sætte den op. Det er ikke noget, der sker automatisk. Jeg beklager - men du bliver nok nød til at kigge i manualen...

Lyden på PS3 fejler ikke noget. Den er i blindtests erklæret underlegen ift. dedikerede BD-afspillere, men det er ikke det samme som at sige, at den er dårlig.

Ja - PS3 skal selv dekode lyden. Det var netop derfor, at jeg skrev det med at sætte den til at outputte PCM og ikke bitstrøm.

bjarnelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jo manualen skal vist læses igennem - men der står vel ikke i manualen hvordan den bedste opsætning er ....? eller hvordan - har læst i nogle tråde at den kan sættes op på rigtig mange måder... men hvilken er den bedste..

Men jeg må i gang når den kommer - forhåbentlig i morgen...:-)

Ud over at outputte lyden som PCM - er der så andet i opsætningen som jeg skal speciel opmærksom på..

Tak for hjælpen

Bjarne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes