Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround system på budget (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xcanner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er på udkig efter et surround system, eftersom jeg også skal ny TV og HTPC, så er budgettet på max 7000 kr til lyden.

Det skal helst kunne afspille HD lyd og have 24p passthrough (eller hvad det nu hedder). Derudover skal receiver være lille og stilfuld (max 37 cm dyb).

Jeg har kigget lidt på disse:

Sony HT-SF2300 (pris 5000), bemærk at jeg ikke kan finde denne model på sonys hjemmeside.
http://www.cinemagic.dk/shop/sony-ht-sf2300-4351p.html

Sony HT-SS2300 (som jeg ikke kan finde i DK?, men den er på Sony DK hjemmeside)
http://www.sony.dk/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-ss2300

Så vidt jeg har fundet ud af er det kun højtalernes udforming som er forskellig.

Er der nogen som evt. har nogle andre bud?

Jeg ved godt det ikke er meget, men jeg er heldigvis ikke HIFI freak (det koster alt for mange penge, hehe). Jeg har stor respekt for dem som kan høre forskel, jeg må bare indrømme at jeg er ikke en af dem. Bevares jeg var da engang for mange år siden til en demo aften, og det lød dog rigtig godt, men ikke til prisen

Til top Vis xcanner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xcanner

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Har du kigget på KEF's system som hedder KHT3005, det er faktisk ret godt til prisen, med en kraftig tung sub, og satellitter hvor der også er tænkt på anden lyd end bare bulder og brag. Sættet har igennem nogle år modtaget EISA prisen, ikke at det er en definitiv reference, men når det sker flere år i træk er det en meget god indikator.

Du kan også lidt alternativt bruge Bang & Olufsens højttalere som hedder BeoLab 3, dem har jeg selv som baghøjttalere, men de er helt fantastiske, det er også en anden pris, men de yder optimalt uanset hvad du spiller, så kan du eventuelt vente lidt med sub, alt efter hvor stor din stue er. Det er det rigtigste med sub, men har man en lille stue kan man godt starte uden. Men gå efter en god sub senere, det er en vigtig brik, og det er vigtigt det ikke bare er en bulderkasse.

BeoLab 3 højttalerne bruger et såkaldt powerlink stik, så du skal have nogle overgangskabler for at tilslutte dem andet udstyr. Og så har de jo indbyggede digitale icepower forstærkere på 125 Watt.

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Nu havde jeg ikke set du også manglede receiver, jeg har ikke fulgt med i tid på dette område, jeg tror godt dette kan blive en kostbar del, hvis den skal have HDMI in/out med 24P passthrough.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en receiver hvor jeg kørte lyden på, men hvor jeg kørte billedet udenom og direkte til TV'et, jeg ved det giver nogle skift med fjernbetjeninger, men det kan ikke svare sig at gå på komprimis her. Sats på gode højttalere som start, derefter sub og tilsidst find en god receiver.

Centerhøjttaleren er utrolig vigtig i din opsætning, fordi den håndterer alle stemmer, så lyt til isæt centerhøjttaleren hvad angår film, men se bort fra dens præstationer ved musik. Ved musik er det vigtigt de 4 andre (ved 5.1) er rigtig gode. Her kan det nemmere skjules hvis de ikke er de bedste ved film.

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes