Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Alternativ til BOSE anlæg?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg leder efter et godt surround anlæg, der samtidigt med at være stilet og flot også spiller godt til film/musik/tv.

Jeg har haft kig på BOSE, og syntes det er super flot med de små satellit højtalere, men det er bare så mega mega dyrt...

Findes der ikke noget alternativ til dette, som ikke koster begge arme og så det ene ben?? :)

Jeg ville gerne hvis der fandtes noget nogenlunde ordentligt i Sony, da jeg har TV, HDD optager og Blu-ray afspiller i Sony...Så ville gerne holde det hele sammen, hvis det kunne lade sig gøre.

Og jeg vil også gerne bruge en 8.000-12.000 kr på det, hvis det var det der skulle til. Vil bare ikke op i ca. 30.000 kr for at kunne få noget BOSE.
Til top Vis lunde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunde

zuki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

hej.. hva med bose 3-2-1 det kan købes i det prisleje, hvis du gerne vil have bose. det skal så siges, at jeg personligt synes at man betaler alt for meget for navnet bose, iforhold til hva det yder. Og ved der er mange herinde der ikke synes bose er noget ok grej. men har du hørt det, og synes det lyder super fedt, er det jo det du skal gå efter

Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
Til top Vis zuki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuki

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 August 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Huh? Har du tjekket Sony ordentligt? For det skulle kunne lade sig gøre at få noget fornuftigt til den pris, du angiver. Du kunne starte med en 5.1 receiver, + fronthøjtalere + sub. Så kunne du udvide med center & baghøjtalere senere. Af samlede systemer laver Sony jo det med golfbold-højtalerne, hvis satelitterne ikke må fylde noget. Men, hvis du er ude efter så små satelitter, må du akceptere visse begrænsninger i lydkvaliteten - uanset mærke, eller de af producenten proklamerede mirakler.

Bose er ikke min kop te.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Sendt: 02 August 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Du kan da købe et Sony HT-IS100.

Hvis du også vil have noget der lyder godt, kan du godt opgive det med det samme, der vil aldrig nogensinde komme god lyd ud af et system med små sattelitter og en sub. Det er en fysisk umulighed da højtalerenhedernes størrelse har betydning for, hvilket frekvensområde de kan dække. Små højtalere + en sub betyder, at mellemtoneområdet må ofres.

Bose har bare en god reklameafdeling, det har intet at gøre med, at deres system er bedre. 

Opdatering: Her er et link til en sjov artikel om, hvor elendigt Bose er http://intellexual.net/bose.html

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 03 August 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Mere præcist må man sige, at når satelitterne bliver meget små, kan de ikke spille den nedre mellemtone. Og så vil der opstå et 'hul' ned til baskabinettet, medmindre man snyder. Og det er præcis, hvad Sony gør i deres famøse golfboldsystem. Deres sub-kabinet indeholder nemlig osse en topmonteret mellemtoneenhed... Til film kan det sagtens være akceptabelt, men til musik? Hmmm...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes