Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVR-1610 + CLATronic SLS 493 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sothis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har netop investeret i en Denon AVR-1610.

Jeg har ingen højtalere eller subwoofere at proppe til den udover mit gamle sæt højtalere af mærket CLATronic SLS 493, som jeg købte i 2002 til mit
daværende nye TV.

Højtalerne virker formidabelt, det kunne dog selvfølgelig blive bedre, hvilket det også bliver, med nogle dali'er om et halvt års tids penge.

Jeg kan dog ikke få subwooferen sat til. Og her skal det lige siges at ja, jeg er lidt af en hi-fi newbie, men bær over med mig. Det skal nok skæres lidt
ud i pap eller bøjes i neon. Men mit spørgsmål er følgende:

Er det muligt at sætte denne subwoofer til min Denon? Den har en seperat strømforsyning og dermed ved jeg så at den er aktiv og med indbygget
forstærker og det hele.

Jeg er LIDT på bar bund, da jeg har forsøgt mig med at sætte den til i Denon'ens pre-out, gennem LFE C (venstre kanal) - der er naturligvis intet SW IN
på den, da den jo selv er forstærkerdrevet. Var der det, havde jeg selvfølgelig brugt dét.

Der er disse IN-forbindelser:
R     -   L
LFE -   C
RS   - LS

- Og selvfølgelig de sædvanelige højtaler-forbindelser:
R
L
C
RS
LS

Men altså ingen SW indikation nogen steder, udover at disse stik sidder på selve den aktive forstærkede subwoofer.

Argh. Det er et langt indlæg, jeg ved det! Men bær over med mig. Jeg prøver at være så detaljeret som muligt!

Hjælp! Er det muligt at sætte subwoofer forstærkeren til min Denon forstærker, så ikke jeg skal leve med høje frekvenser og ingen rungende bas?

- but not the ability to use it.
Til top Vis sothis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sothis Besøg sothis's Websted

Winkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 August 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hmm.... tror desvaerre det bliver et nej.. det lyder ikke som om det er muligt at goere rigtigt .. med mindre du vil rode dig ud i en stoerre ombygning af elektronikken den sub og det lyder ikke som om det er er besvaeret vaerd.

sothis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 August 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Du har nok ret - Jeg har siddet, i dagene siden jeg skrev indlægget, og prøvet og at finde frem til eventuelle løsninger og work-
arounds, og ærligt talt tror jeg heller ikke det er noget jeg vil rode mig yderligere ud i.

Tak for svaret ikke destomindre, dog :-)

- but not the ability to use it.
Til top Vis sothis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sothis Besøg sothis's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes