| Sendt: 12 August 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg har netop investeret i en Denon AVR-1610.
Jeg har ingen højtalere eller subwoofere at proppe til den udover mit gamle sæt højtalere af mærket CLATronic SLS 493, som jeg købte i 2002 til mit
daværende nye TV.
Højtalerne virker formidabelt, det kunne dog selvfølgelig blive bedre, hvilket det også bliver, med nogle dali'er om et halvt års tids penge.
Jeg kan dog ikke få subwooferen sat til. Og her skal det lige siges at ja, jeg er lidt af en hi-fi newbie, men bær over med mig. Det skal nok skæres lidt
ud i pap eller bøjes i neon. Men mit spørgsmål er følgende:
Er det muligt at sætte denne subwoofer til min Denon? Den har en seperat strømforsyning og dermed ved jeg så at den er aktiv og med indbygget
forstærker og det hele.
Jeg er LIDT på bar bund, da jeg har forsøgt mig med at sætte den til i Denon'ens pre-out, gennem LFE C (venstre kanal) - der er naturligvis intet SW IN
på den, da den jo selv er forstærkerdrevet. Var der det, havde jeg selvfølgelig brugt dét.
Der er disse IN-forbindelser:
R - L
LFE - C
RS - LS
- Og selvfølgelig de sædvanelige højtaler-forbindelser:
R
L
C
RS
LS
Men altså ingen SW indikation nogen steder, udover at disse stik sidder på selve den aktive forstærkede subwoofer.
Argh. Det er et langt indlæg, jeg ved det! Men bær over med mig. Jeg prøver at være så detaljeret som muligt!
Hjælp! Er det muligt at sætte subwoofer forstærkeren til min Denon forstærker, så ikke jeg skal leve med høje frekvenser og ingen rungende bas?
__________________ God gave me a brain.
- but not the ability to use it.
|