Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 08:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround til SU priser :P (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
XXCUZME
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Hej jeg står i den situation at jeg aldrig har brugt penge på et anlæg, da jeg er meget lidt hjemme, og de steder hvor jeg kommer er der altid god lyd, og nu er det blevet min tur, jeg skal snart til at flytte hjemmefra og jeg bliver nød til at eje et lydsystem jeg kan være bekendt at have som musik elsker (vis der er undren over hvordan man er musik elsker uden anlæg så kommer man langt med en ipod), problemet er bare jeg har for mange krav, for få penge, og få lidt ide om hvad der er godt og skidt.

Jeg har ingen grunddele at bygge op fra, men til gengæld er jeg rimelig kølig overfor designet, så længe det ikke er direkte modbydeligt

Kravende er følgende:

XBOXEN skal ku køre over anlæget og stadigvæk kunne ses på skærmen, selvom jeg kun har 1 hdmi indgang i mit fjernsyn ( har brugt langt tid på at fatte hvad det kræver af recieveren)

Computer, ipod osv. skal ku sættes til (har digital lyd i min bærbar så ville jeg gerne ku udnytte vis det ikke er for fantasifuldt)

Der skal ku spilles seriøst musik på anlæget, det skal være sådan man kan spille ordentligt op og gerne med en stor og dyb lyd.

og til sidst, forventer jeg skal ud i noget surround, men jeg er åben for 2.1 men så vidt jeg er orinteret så kan man ikke gøre det med xboxen så.

Prisen håber jeg skulle ende ved en 3-4000  hvilket jo ikke er nok til at få noget i den lækre ende, men ønsker et bud på hvad jeg ville kunne få, ku. f.eks. sagtens finde på at købe noget brugt, vis jeg kan få bedre lyd osv.

kan man få noget lyd der holder for det, ellers vil jeg gerne høre bud på noget der kan opfylde mine ønsker og stadig er i en fornuftig lav prisklasse

Til top Vis XXCUZME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XXCUZME

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo starte med en surroundreceiver, og så blot køre stereo 'direct' (uden sub), eller 2.1 på den - senere kan du jo købe de ekstra højtalere, der skal til for surround. Så ville dit begyndelsesbudget række længere.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

3-4000 til surround sætter godt nok sine begrænsninger .

Stod jeg i din situation, ville jeg nok gøre som mollecon foreslår og fixe et 2.1 setup, da man sagtens kan sammensætte et
vellydende anlæg med det budget.

Surround er noget dyrere. MEN skal det være surround vil jeg foreslå følgende:
XTZ 80 5.1
pakke

Har selv XTZ højttalere og er (stadig) overrasket over hvor meget højttaler man får for pengene i dette mærke.
+
En brugt surround reciever af Panasonic's SA-XR serie. Digital forstærkere med fornuftigt overskud til prisen. Købte selv en
SA-XR55 til en plovmand brugt. Den har coaxial indgang med ingen HDMI. Dette har de nyere i sa-xr serien, og med de
resterende kroner kan du være heldig at finde sådan en brugt.

Det var mit bud
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

XXCUZME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige kommet hjme fra ferie og læst jeres gode svar og har googlet lidt rundt, tror i på jeg ville ku få et dækket mine behov ved at købe f.eks. HTSS1300 http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=HTSS1300&go to=productinfo&gruppe=Home_cinema&undergruppe=Home_c inema-HomeCinemaud&mainkategori=LCD-PlasmaTV&mainfun c=link&fromgo=yes

eller noget tilsvarende ?

eller skal jeg holde mig væk fra den slags systemer ?

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Hej scuseme - velkommen til

Det phillipssystem du linker til vil jeg, uden at kende dine specifikke behov, ikke anbefale. Det er et system med begrænsede udvidelsesmuligheder og du skal ikke forvente at det egner sig specielt godt til musik.

Du skal skaffe en surround reciever med minimum 2 hdmi-indgange. På den måde kan du tilslutte både xbox og dvd-afspiller til recieveren og så smide et enkelt kabel fra reciever til skærm. Det er netop det setup jeg har med en panasonic xr-59, efterfølger den model der allerede er nævnt i tråden.

Hvis budgettet er begrænset så start med et 2.1 kvalitetssetup. Hvis du allerede nu higer efter et surroundsetup til film og spil, kan du helt sikkert finde et sæt brugte højttaler, du kan benytte til baghøjttaler indtil der er råd til en udvidelse.

Nu ved jeg ikke hvor interesseret du er i at købe brugt, men du får en del mere for pengene. Det er selvfølgelig ikke sikkert at du kan finde en brugt surround reciever med 2 hdmi indgange som passer til dit budget, billige brugte højttalere er der masser af. Det samme gælder gode billige subwoofere.
Det er en god ide at kigge og spørge lidt i forum vedr produkter før du køber.

god fornøjelse

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

brr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Salg og opfordring til salg i forum går ikke. Brug KSB istedet. A/Moderator

Mvh,
Brian R.
Til top Vis brr_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brr_dk

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

opfordring til køb og eventuelle anbefalinger af produkter sker der vist ikke noget ved.

XXCUZME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Nej tror heller ikke det er det der giver de store problemer for så er det da det forkerte forum jeg skriver i da jeg direkte opfordre til salg :)

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

jeg har skrevet lidt med brr. Han havde henvist til en tråd vedr. fælleskøb på Recorder.dk

Nu vil jeg ikke linke direkte til Hifi4alls konkurrent, da mit indlæg sikkert bliver slettet, men blot en ekstra gang gøre opmærksom på at der vist foregår noget fornuftigt fælleskøb på den anden side.

XXCUZME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

nu har jeg kiget lidt mere rundt og inde på AV-Connection fandt jeg dette "begynder sæt" er der nogen der kan sige om det ku være det jeg bør eje ? http://www.av-connection.dk/?PGr=2937&ML=943

XXCUZME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Faktisk vil jeg gerne vide om det ville være et okay sæt til prisen.? for har virkelig svært ved at finde ud hvad jeg skal sammensætte med hvad og hvor det skal købes osv. så ville have det nemt med bare at købe et sæt, for sys selvom i har skrevet hvad de hedder forstærkerne osv. er de ikke helt til at finde og de ender alle i en prisklasse som er alt for meget :)

XXCUZME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Puh bliver helt aktiv her til morgen :) fandt lige dette system som også ku have relevants, er ked af jeg sender så mange systemer, men har helt ærligt ikke en skid forstand på hvad jeg skal kigge efter  

http://cableman.dk/product.asp?product=2982

exchange
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Det du skal se efter, er hvordan de lyder  Du kan ikke altid se på prisen hvordan de lyder. Men ellers tag i din lokale hifiklub, og hør lidt. Der kan du også sige hvad du vil have til din forstærker, og så finder de en forstærker der kan klare det :D

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 August 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Xxcuzme, det sidste system du linker til (cableman) ser afgjort bedre ud end noget andet, du har nævnt. Der 'mangler' kun en subwoofer, men sådan en kan du altid anskaffe.

En ting: Det er fint med alle de nye High Definition formater - men hvis ens udstyr alligevel ikke kan levere den nødvendige billed- eller lydkvalitet, der skal til for at udnytte dem, er det jo ret ligegyldigt.

Indkøb over nettet umuliggør lyttetest, sådan er det, desværre.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

xcanner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 August 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Xxcuzme, det sidste system du linker til (cableman) ser afgjort bedre ud end noget andet, du har nævnt. Der 'mangler' kun en subwoofer, men sådan en kan du altid anskaffe.

En ting: Det er fint med alle de nye High Definition formater - men hvis ens udstyr alligevel ikke kan levere den nødvendige billed- eller lydkvalitet, der skal til for at udnytte dem, er det jo ret ligegyldigt.

Indkøb over nettet umuliggør lyttetest, sådan er det, desværre.

Hvis man pakker dele forsigtigt ud, så har du da mulighed for den perfekte lyttetest derhjemme... Hvis det går helt galt kan man jo benytte sig af sin 14 dages returret (så længe det er købt i DK).

Til top Vis xcanner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xcanner

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 August 2009 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Med det budget kommer du desværre ikke ret lang med hverken surround eller nyt stereo.

Men ændrer du strategi og køber brugt kommer du væsentlig længere:

1. Find en brugt stereoforstærker til ca. 1500 kr.
2. Find et par brugte højttalere til ca. 2500 kr.
3. Find en anden måde at skifte hdmi mellem xbox og computer. Måske et forlængerkabel hvor samlingen er til at komme i
nærheden af.

Det kan være svært at finde rundt i junglen af gamle produkter. Du kan sikkert finde en Rotel eller Sony ES forstærker, som er
god til prisen. Og måske et par Snell J3 højttalere. Sådan et par havde jeg selv og var ganske tilfreds med.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

XXCUZME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Med det budget kommer du desværre ikke ret lang med hverken surround eller nyt stereo.

Men ændrer du strategi og køber brugt kommer du væsentlig længere:

1. Find en brugt stereoforstærker til ca. 1500 kr.
2. Find et par brugte højttalere til ca. 2500 kr.
3. Find en anden måde at skifte hdmi mellem xbox og computer. Måske et forlængerkabel hvor samlingen er til at komme i
nærheden af.

Det kan være svært at finde rundt i junglen af gamle produkter. Du kan sikkert finde en Rotel eller Sony ES forstærker, som er
god til prisen. Og måske et par Snell J3 højttalere. Sådan et par havde jeg selv og var ganske tilfreds med.

takker for den gode hjælp, men øh får ikke meget surround sound på min xbox hverken nu eller om 10 år ved hjælp af den løsning :) tror jeg holder mig til det sæt fra cabelman, der får jeg alt jeg søger i :) takker for den gode hjælp fra jer alle af :)

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 August 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Du har vist allerede besluttet dig, men vil stadig lige give min mening til kende.

Jeg tro ikke du kan finde noget som er billigere en det sæt du har øje på.
Yamaha plejer at lave gode allround recievere. Eltax kan jeg ikke sige noget om (kender kun navnet). Men uanset hvad, så ender du med en meget opgraderingsvenlig løsning.

Du kan "bare lige" sætte en subwoofer til.
Bliver du træt af højttalerne, så kan du jo bare købe et sæt bedre fronthøjttalere.
Skal du bruge lidt mere saft og kraft, så kan du finde en brugt stereo effektforstærker og sætte sammen med Yamaha kassen. Og nu hvor du allerede har en iPod, så kan du jo købe en dock til recieveren, så du uden videre kan sætte dén til også.

Så jeg tror det er en rigtig SU venlig løsning

Held og lykke med det. Husk at fortælle os hvad du synes om det du nu ender med at købe.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 August 2009 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge deres Monitor 5-pack.

Og så købe Yamaha RX-V465 her eller Onkyo TX-SR507 her.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

XXCUZME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Endte med at købe et brugt sæt Jamo E8, 5. 1 højttalersæt, 2 stk. front E850(200 W), 2 stk surr E8(140 W), center E8(200 W) samt 10" aktiv sub E8(200 W) i perfekt stand og en yamah rx v463 :) så kan vist ikke klage :)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes