Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nu er det sub tid.! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
elka72
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 23 August 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Og har kigget mig lidt omkring, og står med 3, der virker intrasante, m&k sb12 til ca 7000.- ..
monitir audio 12" silver serie 7000.- eller b&w asw610xp også ca7000.- .

mine front og center består af monitoraudio rs8.
og det bliver brugt til både de hårde musik genre, men også meget som hjemme bio.

Da jeg har en kef 10" der er ret gammel og ikke syntes den rigtig giver noget vil jeg gerne have noget god og kraftig bas. er de før nævnte noget eller er det noget andet man skal kigge efter. pfh, tak..

Til top Vis elka72's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elka72

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 August 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Indlæg rettet. Læs retningslinjerne for branchemedlemmers deltagelse på forum.

Andreas/moderator

Til top Vis storekonkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af storekonkel

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 23 August 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

B&W er ikke kendt for specielt højtydende subs.

Gå du hellere efter noget SVS, Velodyne eller måske en BK Monolith.

Sidste nævnte har jeg selv i en flot rosewood finish, koster 5000 DKK inkl levering fra UK.

Her er nogle billeder af den i rosewood, dog ikke mine. Monolith Rosewood.

Så bliver det ikke bedre til pengene.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

elka72
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

har flere gange herinde stødt på svs, men aner inten om det og hvad det er for nget, hvor bliver det evt forhandlet? så man kunne lægge et øre til den. og ville den gå fint med mit andet set op. har æst lidt om subben fra (miller og kreisler) m&k, og en sælger snakkede godt for den, er det ikke noget særligt? eller,, for det var lidt den jeg selv hældte lidt mod :-)

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

elka72 skrev:
har flere gange herinde stødt på svs, men aner inten om det og hvad det er for nget, hvor bliver det evt forhandlet? så man kunne lægge et øre til den. og ville den gå fint med mit andet set op. har æst lidt om subben fra (miller og kreisler) m&k, og en sælger snakkede godt for den, er det ikke noget særligt? eller,, for det var lidt den jeg selv hældte lidt mod :-)

SVS bliver "desværre" kun solgt online hos Lsound.no . Har selv haft en PB10-ISD fra dem og en PB12-NSD. De fylder og fåes kun i sort. Derfor har jeg nu en BK Monolith, pris og ydelsesmæssigt ligger den imellem de 2 SVS subs og den fylder lige så meget som en PB12-NSD, men man får en lækker finish i rigtig finer og man kan vælge mellem en håndfuld træsorter.

M&K ved jeg ikke meget om, andet at det ikke er nogen man hører specielt meget om, nok et spørgsmål om middelmådig ydelse til prisen.

Hvis subs giver noget for pengene plejer man at høre om det.

Sælgere kan du ikke stole på, når det kommer til stykket er de mest interesseret i at tjene flest muligt penge og så skid hul i om de sælger noget skrammel.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 August 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

SVS forhandles hos www.lsound.no. Den pris du ser, efter du har angivet i hvilket land du bor, er alt inklusive - der kommer kun fragt oveni, og den er såmænd også nævnt.

Jeg har et sæt SVS PB12-NSD til hjemmebiografen, og dem er jeg meget glade for.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 August 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

SVS har en serie cylinder subs.  Ydelsen er stort set den samme som kasserne, men de fylder mindre og er også kønnere end kasserne. Jeg har selv en pc 13 ultra og har netop bestilt nr. 2. Ved dog ikke om de er ideelle til musik. Har dem mistænkt for at være lidt langsomme.

http://www.lsound.no/index.php?side=webshop&group=240&am p;subgroup=1156

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Bas er langsom, især dyb bas. "Hurtig" bas=Ingen bas sådan kort sagt.

"hurtig" bas er nemt at lave, tag et stk gulvhøjttaler eller sub og prop en sok i basporten. Voila! et stk højttaler eller sub med "hurtig" bas.

Derfor at lukkede subs tit bliver karakteriseret som "hurtige" selv om det reelt er noget sludder.

Forsimplet forklaring men at gå nærmere ind på det er en længere diskussion jeg ikke gider kaste mig ud i.

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Bassøe: Jeg kører min ultra i lukket mode af hensyn til lavest mulige forvrængning. Nåe jeg siger langsom er det efterklan jeg mener. Et stort kabinet klinger ikke bare sådan ud, men afgiver lyd et stykke tid efter lydkilden er slukket, det er vel det der er ulempen ved kabinetter, fordelen er højere ydelse.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 August 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
Jeg har selv en pc 13 ultra og har netop bestilt nr. 2. Ved dog ikke om de er ideelle til musik. Har dem mistænkt for at være lidt langsomme.
Hvad er grunden til at du syntes den er langsom? Er det fordi du kan lokalisere den i lydbilledet eller hvordan?

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Bassøe: Jeg kører min ultra i lukket mode af hensyn til lavest mulige forvrængning. Nåe jeg siger langsom er det efterklan jeg mener. Et stort kabinet klinger ikke bare sådan ud, men afgiver lyd et stykke tid efter lydkilden er slukket, det er vel det der er ulempen ved kabinetter, fordelen er højere ydelse.

Lukket mode giver højere forvrængning.

Når det kommer til et kabinets efterklang så tror jeg nu mere man skal bekymre sig om rummets efterklang i stedet. Den eventuelle lyd som et kabinet afgiver ville, hvis det er en ordentlig kon struktion, være så lille at det ikke vil være hørbart, måle det kan man sikkert men hvis ens ører alligevel ikke kan høre det er det ret lige meget.

Rummet er den største synder når det kommer til dårlig lyd, inklusiv bulder bas.

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Blundt: med langsomhed mener jeg at der er lidt forsinkelse i opstart og lidt forsinkelse i slukning af bastoner. Dete i forhold til hvis jeg spiller uden. Uden sub bastonerne ligesom lidt bedre afgænset mht. tid.

Bassøe: Om det er  rummet eller konstruktionen ved jeg ikke. Har ikke prøvet andre rum.

Nu anskaffer jeg en til for at kunne spille begge på lavere nveau end en og opnå samme SPL, dette skulle give lidt mindre forvrængning, kan tilgengæld være lidt bekymret for spredningen i rummet når der er 2 kilder i stedet for 1, vi får se.

Jeg syntes nu tilbage til elkas udgangspunkt, og jeg syntes helt sikkert du får meget for pengene med SVS cylindermodellerne.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Blundt: med langsomhed mener jeg at der er lidt forsinkelse i opstart og lidt forsinkelse i slukning af bastoner. Dete i forhold til hvis jeg spiller uden. Uden sub bastonerne ligesom lidt bedre afgænset mht. tid.

Bassøe: Om det er  rummet eller konstruktionen ved jeg ikke. Har ikke prøvet andre rum.

Nu anskaffer jeg en til for at kunne spille begge på lavere nveau end en og opnå samme SPL, dette skulle give lidt mindre forvrængning, kan tilgengæld være lidt bekymret for spredningen i rummet når der er 2 kilder i stedet for 1, vi får se.

Jeg syntes nu tilbage til elkas udgangspunkt, og jeg syntes helt sikkert du får meget for pengene med SVS cylindermodellerne.

2 subs vil normalt give en mere jævn frekvensgang end en enkelt sub.

Så det skal nok blive godt med 2 stk. PB13-Ultra.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 August 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

om M&K subs er dårlig value ved jeg ikke. Der er rigtig mange der udtaler sig om noget de aldrig har hørt. mange amerikaner er rigtig glade for deres M&K sub. der er dog tale om den dyrere MX350 push-pull. Der er mange gange tale om trade offs. det kan være svært at få begge dele.

jeg fravalgte selv svs da jeg syntes at den var for upræcis. Jeg valgte en Velodune dd12, trods den store prisdifference. jeg syntes at der er andet i verden end blafrende bukseben 

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

SKC 3361
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 August 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Der er ligeså mange meninger som der er subwoofere. Det bedste råd jeg kan gi dig er at bruge dine ører og din sunde fornuft. Det som Bassøe skriver at sælger bare er ude på at tage røven på en kan da sagtens ha noget på sig i enkelte tilfælde men hvis du selv oplever noget positivt i butikken og måske får lov at låne subben med hjem ser jeg intet galt i det. Nogle sælgere brænder rent faktisk for det de sælger og har ikke nødvendigvis skyklapper på overfor alt andet end de de selv har i deres sortimen...

SVS er meget bas i mine ører men ikke megen nuancering. Der findes et kæmpe publikum til den slags lyd. Det er imponerende i starten men i mine ører kedeligt og monotont i længden. M&K er i øvrigt en ekstrem spiller på high end bio fronten. Lav evt. en søgning på mærket her på siden og du vil finde en del brugere der netop har disse højtalere. SB 12 er relativt ny men se evt her:

http://www.whathifi.com/Review/MandK-M-7-system/ 

Til top Vis SKC 3361's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SKC 3361

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 24 August 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hey Mester.

Jeg har selv Monitor Audio Silver surround højttalere, hvor jeg så ikke har en Monitor Audio Silver SUB, men i stedet for en M&K MX 350. og det spiller utrolig godt sammen.

Men hvad er dit budget?

Jeg har selv haft  Monitor Audio Silver subben hjemme til test, for at se om det var den jeg skulle have, det er helt klart en sjov sub at lege med :D men fandt bare et kampe minus ved den, nemlig de små skide blå dioder som lyser når den er tændt også når den er slukket.....

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 August 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Ok. Spørger fordi jeg selv har PB12+/2éren og er begyndt at tvivle på om det kan betale sig at opgradere til Ultraén. PB12´+/2éren har trods alt en enkelt eller to fordele i forhold til.

Du har overvejet at det kan være du syntes den er for langsom fordi den simpelthen spiller bass der af natur er langsommere? For det lyder altid langsommere når der kommer dybere bass. Har du set testéne af den på Avsforum og Hoertheatershack?

Elka: Måske dette kan være til hjælp Sub tests

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 August 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

B&Ws mindre subs er ikke noget jeg vil anbefale - deres større sere (natilus) er en helt anden snak, og leverer ydelse i klasse med velodyne DD serien.

M&K - der kender jeg kun 350 subben - de andre siges at være gode til film, mindre gode til musik - men det er som sagt ikke noget jeg selv har fået bekræftet - 350 subben er glimrende.

SVS synes jeg umiddelbart kun er interessante i den dyre ende af skalaen - men de fylder temmeligt pænt.

kører selv pt med en B&W 855 sub, valgt foran netop M&K 350 og SVS, og erstattede min velodyne

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 24 August 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv M&K MX 350 og den er helt klart et bud på en rigtigt kvalitits subwoofer, den spilelr utrolig godt, kan levere tryk når den skal og utrolig præcist og den er også utrolig god til musik. Det er en subwoofer som helt klart kan anbefaldes. Men den kræver at man bruger lidt tid på indstllingerne.

Det er helt den bedste subwoofer jeg har hørt til dato, udover velodyne DD18. men prøv evt. også at kigge efter en M&K Mx 250, den er på ingen måde heller ikke dårlig. Har en kammerat som har 250 og det var der jeg selv blev klar over at jeg skulle have mig en M&K og så valgte jeg bare 350 

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

elka72
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også der er mange meninger, og forskællige erfaringer, men godt at høre fra jer alle,

mit budget havde jeg tænkt på omkring 4 - 7 tusind.

jeg tror også der er mange sælgere der bare skal have smidt noget over disken, men der jeg har været og høre på m&k subben skal det dog siges at både sælger og butik virker rigtig real og hjælpsom, har købt andre ting der.

indtil videre tænker jeg nok mest på den fra m&k men vil helt sikkert lige finde mig lidt mere info omkring svs og muligvis monitor audio bare træls med de lys dioder for det tror jeg da også jeg ville blive træt af.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes