| Forfatter |
|
Engvang Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle..
Jeg er på udkig efter en surround receiver, men kan ikke finde ud af alle de nye ting som de skal kunne´, så jeg håber på lidt hjælp.
Den skal sluttes til ps3 blueray, mediacenter og mit lg 100hz 42 tommer. Den skal ikke være alt for dyr og behøver ikke være særlig kraftig da vores stue ikke er særlig stor. den skal være så meget "up 2 date" at jeg ikke skal ud og købe ny de næste par år.. Håber i "nørder" kan komme med nogle bud. :)
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have mange features til en billig pris hvor lydkvalitet/effekt ikke skal være top of the pop, er Denon et godt valg. De har alle tænkelige features og koster ikke alverden.
Det vigtigste for dig er sådan set bare at den har HDMI indgang.
|
| Til top |
|
| |
Engvang Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror trods alt du vil være lidt bedre tjent med at bruge de 800 kr ekstra og investere i modellen større, AVR-1610. I modsætning til 1509 understøtter den HD lyd formaterne (hvilket dog ikke er et issue med PS3, da den foretager dekodningen internt). 1610 har en hdmi indgang mere end 1509'eren og det kan hurtigt blive et problem "kun" at have to indgange.
Desuden har 1610 flere funktioner på HDMI switchingen, den har lyd med i hdmi switchingen (som dog ikke vil være et issue for alle), den kan opkonvertere analoge signaler til hdmi, så du f.eks. kan slutte en Nintendo Wii (som kun har composite eller component) til forstærkeren og få billedet direkte over i TV'et via HDMI stikket som allerede sidder der. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Jeg tror trods alt du vil være lidt bedre tjent med at bruge de 800 kr ekstra og investere i modellen større, AVR-1610. Den har en hdmi indgang mere end 1509'eren og det kan hurtigt blive et problem "kun" at have to indgange.
Desuden har 1610 flere funktioner på HDMI switchingen, den har lyd med i hdmi switchingen (som dog ikke vil være et issue for alle), den kan opkonvertere analoge signaler til hdmi, så du f.eks. kan slutte en Nintendo Wii (som kun har composite eller component) til forstærkeren og få billedet direkte over i TV'et via HDMI stikket som allerede sidder der.
|
|
|
Enig. Du skal dog sikre dig, at den kan modtage LPCM via HDMI for at du kan modtage HD-lyden fra din PS3. Synes at have læst i et andet emne at Denons mindre modeller underligt nok ikke understøttede dette. Men det er der helt sikkert andre der kan svare på 
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
RogueAgent skrev:
|
Jeg tror trods alt du vil være lidt bedre tjent med at bruge de 800 kr ekstra og investere i modellen større, AVR-1610. Den har en hdmi indgang mere end 1509'eren og det kan hurtigt blive et problem "kun" at have to indgange.
Desuden har 1610 flere funktioner på HDMI switchingen, den har lyd med i hdmi switchingen (som dog ikke vil være et issue for alle), den kan opkonvertere analoge signaler til hdmi, så du f.eks. kan slutte en Nintendo Wii (som kun har composite eller component) til forstærkeren og få billedet direkte over i TV'et via HDMI stikket som allerede sidder der.
|
|
|
Enig. Du skal dog sikre dig, at den kan modtage LPCM via HDMI for at du kan modtage HD-lyden fra din PS3. Synes at have læst i et andet emne at Denons mindre modeller underligt nok ikke understøttede dette. Men det er der helt sikkert andre der kan svare på  |
|
|
Good point - 1509 understøtter tilsyneladende slet ikke lyd over HDMI, derfor vil den ikke kunne modtage LPCM fra PS3'en... __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tror jeg Denon 1610 vil være det bedste valg til prisen til dit behov. Eneste andet mærke jeg kan komme på som har proppet deres små modeller med alt hvad man kan drømme om er Onkyo. Kender dog ikke priserne på deres low-end modeller.
|
| Til top |
|
| |
Engvang Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay. lidt klogere er jeg da blevet.. :)
Jeg kigger lidt på 2 forskellige lige nu.. hvilken er, efter jeres mening, det bedste valg?
DENON AVR-1610
Onkyo TX-SR507 5.1 HDMI
link til den sidste: http://www.dustinhome.dk/pd_5010303585.aspx
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Engvang skrev:
|
okay. lidt klogere er jeg da blevet.. :)
Jeg kigger lidt på 2 forskellige lige nu.. hvilken er, efter jeres mening, det bedste valg?
DENON AVR-1610
Onkyo TX-SR507 5.1 HDMI
|
|
|
Ser man på features, ser det ud til at man får mere med Denon. Men tror ikke der vil være specielt stor forskel på de to.
Med begge, skal du dog være opmærksom på at hvis du en dag beslutter dig at få mere effekt er dette ikke muligt, da ingen af receiverne har pre-outs. Nu kender jeg ikke dit behov, men der skal ikke skrues meget op før forstærkerne i de to receivere mister pusten.
|
| Til top |
|
| |
Engvang Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg driver ikke noget diskotek, så det er nok begrænset hvor meget de skal kunne. God film lyd og til private fester, det er sådan set det.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville nok være en hjælp hvis du skrev hvilke højtalere der skal spændes for. Denon's mindre modeller er oftest lækre, og nemme at gå til, men det er som sagtpå bekostning af lidt effekt, ikke at det nødvendigvis behøver have en betydning for om man får en god oplevelse eller ej. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Engvang Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke besluttet mig for højtalere endnu.. Jeg kan ikke lide store kasser så det bliver noget diskret.
|
| Til top |
|
| |
Engvang Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 19 August 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe du ikke forventer at skulle udnytte de nye HD lydformater så ja (da der ser ud til pcm via hdmi ikke er understøttet, men undersøg det nærmere inden du afviser det helt) __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Engvang Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.
Dvs at det bedste køb ville være denon avr-1610. Så det prøver jeg.
Mange tak for hjælpen til jer alle..
|
| Til top |
|
| |