Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HFKs effektopgivning på NAD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 August 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Niko skrev:

Jeg har stået i en HFK hvor et ægtepar ville have en kvalitetshøjttaler til jazz. De købte en B&W i den bedre ende (mener det var 803S).
Ægteparret lyttede ikke nævneværdigt meget til højttaleren, da de mest stolede på sælgeren. På et tidspunkt nævnede sælgeren (ud af den blå
luft) at de selvfølgelig ville give mere bas med en subwoofer. Jeg opfattede det som om ægteparret nu ikke turde andet end at købe sub'en også
da de ellers ikke ville få nok bas. DET VAR TIL JAZZ I EN ALMINDELIG STØRRELSE STUE????? Jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller græde da
jeg gik ud af butikken.

Så når der nu i denne tråd bliver efterlyst kommunikation, så er det mit råd ikke at udnytte folk på denne måde.

Nu kender jeg ikke denne case, mere end det du skriver, men...
-Hvorfor er det at udnytte kunder at fortælle dem at man kan komme dybere i freq.området med sub, end uden?
Det er jo lige nøjagtigt det man bruger en sub til...
Hvis man skal have hele spektret med, så er det ingen vej udenom en god sub. (-eller to...)
Nu lyder det jo godt nok på dig, som om at de var blevet "tvunget" til at købe en sub, hvilket jo selvsagt ikke er godt, men at fortælle dem hvad
en sub gør, og at det er en godt idé at have en, er vel kun brugbar info...
(Jeg kunne fx aldrig finde på at pille mine subber fra, uanset om jeg lytter jazz eller ej...)

Niko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Nej jeg ved heller ikke om udnytte er det rigtige ord. Jeg fik bare fornemmelsen af at hvis man kunne sælge noget mere, så gjorde man det får en hver pris (lyd)- og fik fornemelsen af, at det ikke var helt fair overfor det omtalte ægtepar. Jeg handler skam også i HFK, men må indrømme at min (begrænsede) viden om hifi hjælper mig meget i forhold til det sælgeren gerne vil sælge mig.

- jeg ved godt kunder er forskellige. Men når jeg kommer i HFK savner jeg lidt "privacy" til at sidde og høre musik, i stedet for der står en sælger og prøver at få mig til at købe.

Sidst jeg var i en hifibutik i Odense spurgte jeg om jeg måtte høre nogle ht'ere og fik beskeden "gør hvad du vil". DET VAR FEDT - jeg brugte flere timer derinde med forskelligt musik og setups og endte med at tage et par ht'ere med hjem. Det er for mig service...

NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 19 August 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg tror mange oplevelser med HFK, værende gode som dårlige, skyldes i stor grad den enkelte sælger.

Jeg har gode oplevelser med uforpligtende snak om hifi, men har også fået at vide at jeg ikke havde forstand på at stille på bas/treble............... Altså blevet nedgjort.

HFK kan man ikke komme udenom. De har jo ene agentur i DK på enkelte attraktive mærker. Personligt er jeg ked af at de ikke fører flere "gode" mærker. Jeg går ikke udenom HFK, men hvis de ikke har det jeg søger må jeg gå videre.

Jeg vil gerne betale ekstra for sevice, men hvis sælgeren prøver at presse forsikringer ned over hovedet på mig, går jeg prompte!

Altså ingen hetz herfra, men "kirken" som min svoger kaldte HFK førhen, er det ikke i min verden.

Har nyligt investeret i et par NAD amps, og de gør det super.

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes