| Sendt: 19 August 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niko skrev:
Jeg har stået i en HFK hvor et ægtepar ville have en kvalitetshøjttaler til jazz. De købte en B&W i den bedre ende (mener det var 803S).
Ægteparret lyttede ikke nævneværdigt meget til højttaleren, da de mest stolede på sælgeren. På et tidspunkt nævnede sælgeren (ud af den blå
luft) at de selvfølgelig ville give mere bas med en subwoofer. Jeg opfattede det som om ægteparret nu ikke turde andet end at købe sub'en også
da de ellers ikke ville få nok bas. DET VAR TIL JAZZ I EN ALMINDELIG STØRRELSE STUE????? Jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller græde da
jeg gik ud af butikken.
Så når der nu i denne tråd bliver efterlyst kommunikation, så er det mit råd ikke at udnytte folk på denne måde.
|
|
|
Nu kender jeg ikke denne case, mere end det du skriver, men...
-Hvorfor er det at udnytte kunder at fortælle dem at man kan komme dybere i freq.området med sub, end uden?
Det er jo lige nøjagtigt det man bruger en sub til...
Hvis man skal have hele spektret med, så er det ingen vej udenom en god sub. (-eller to...)
Nu lyder det jo godt nok på dig, som om at de var blevet "tvunget" til at købe en sub, hvilket jo selvsagt ikke er godt, men at fortælle dem hvad
en sub gør, og at det er en godt idé at have en, er vel kun brugbar info...
(Jeg kunne fx aldrig finde på at pille mine subber fra, uanset om jeg lytter jazz eller ej...) __________________ www.headgear.dk
Et rent høretelefon-site
|