Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HFKs effektopgivning på NAD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 August 2009 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Hej
jeg har lige siddet og undret mig over beskrivelsen af NADs surround receivere på HFKs hjemmeside.
T737 er opgivet til 7x100 watt, imens T765 er opgivet til 7x80 watt.

Det slår mig at NAD har valgt at ændre deres måde at opgive effekt på? Skuffer mig lidt da "korrekte" effektopgivelser hvor der effekten for alle kanaler drevet på samme tid, var noget jeg opfattede som NADs varemærke.

kiggede så lige på NADs hjemmeside og her er effektopgivelsen opgivet således:
  • 7 X 40 watts Simultaneous Full Disclosure Power
  • 7 X 100 watts Minimum Continuous Power (FTC)
'Tsk tsk. HFK har ellers tidligere lagt meget vægt på NADs særlige ærlige måde at opgive effekt på, så de kunne vel godt lige gøre opmærksom på at effektbeskrivelsen af NAD surroundreceivere nu ikke længere følger disse standarder i HFKs salgsmateriale. I beskrivelsen af af T754 har de dedikeret et afsnit af NADs effektopgivelse som har overskriften "NAD-watt er stærkere end andre watt".
Det var med sådant et afsnit i hukommelsen at jeg læste beskrivelsen af T737

Denne tråd er ikke lavet for at kritisere HFK og jeg kan fra én vinkel godt forstå at de vælger at udforme deres salgsmateriale efter markedsvilkårene, men jeg ærgrer mig også, da mine hidtidige oplevelser med HFK altid har fået mig til at placere dem i den ærlige ende at professionelle Hifi-pushere. Jeg håber at de på deres hjemmeside vil forklare forskellen mellem effektopgivelsen 7x40 watt og 7x100 watt. Elllers er de jo blot som alle de andre.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 August 2009 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

De ER ligesom alle de andre og har været det nogen tid nu. 

HFK har såment heller ikke rigtig noget at have det i længere, da f.eks NAD forstærkere er langt nemmere at få i knæ end tidligere modeller.

Så når en 125 watt afløser for en 150 watt ikke kan det halve i virkelige belastninger, så må man jo ty til andre måder at sælge på
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2009 kl. 04:28 | IP-adresse registreret  

ak ja - det er de bristede illusioners tider.

Jeg har i det hele taget lidt svært ved at gennemskue hvor meget knald der egentligt er på de surround receivere.

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 15 August 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

NAD har ikke ændret deres måde at angive watt på, de har blot tilføjet en måemetode der ligner  andre mærkers...

Fremover vil begge målemetoder fremgå af specs. Det vil det også på HFK´s hjemmeside, når teksten til T737 bliver færdiggjort.

Det er faktisk ikke gjort for at forvirre, men for at give et tal der er mere sammenlignlig med andre mærker.

(Hvad end HFK gør, der er lige som "de andre" har jeg svært ved at se. Er det nyhedsbrevene,  kundeklubben, events, kompette opsætninger i butikkerne, den konstante efteruddannelse af personalet eller den store ensutiasme vi har ens med de andre?)

-Hvad for nogle NAD produkter er det i øvrigt der går i knæ? 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 August 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:

HFK har såment heller ikke rigtig noget at have det i længere, da f.eks NAD forstærkere er langt nemmere at få i knæ end tidligere modeller.

Så når en 125 watt afløser for en 150 watt ikke kan det halve i virkelige belastninger, så må man jo ty til andre måder at sælge på

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor der altid skal den slags dum-smarte bemærkninger til? Vi lægger bestemt ikke skjul på specifikationerne, så hvor gør det ondt henne?

Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt vi så "tyer til andre måder at sælge på"!! Jeg tror iøvrigt ikke at der er andre der på deres hjemmeside skriver hvilke ting, produkterne ikke er så velegnede til.

Iøvrigt er det vist værd at tilføje at det ikke er HFK der producerer apparaterne, og vi har faktisk intet at skulle have at sige med hvordan produkterne bliver lavet eller hvilke specs de skal have, så hvorfor ikke skyde efter producenterne istedet?

Jeg ville iøvrigt, som Munk, gerne høre præcist hvordan vi er som de andre? Jeg har ikke set ligeså stort sortiment i godt gammeldags stereo-grej, og ligeså stort udvalg i hverken surround eller højttalere i alle pris-segmenter, andre steder i de forskellige butikker (det må jo så være Fona, Expert osv., for det er jo nok de andre kæder, der sammenlignes med. Jeg har heller ikke set andre der jævnligt inviterer til kunde-events omkring forskellige emner - fra surround, stereo og over digital tv og til rumkorrektioner og koncert-events.

Jeg formoder iøvrigt heller ikke at du udelukkende køber forstærker efter om hvorvidt den går i knæ, og ikke mindst hvornår. At få en forstærker i knæ, betyder ikke volume ved normalt stueniveau - faktisk så skal de som regel have en ordentlig spand kul, og hvor mange spiller rent faktisk så højt at deres grej går i knæ? Jeg har haft 50-60 forstærkere af alle slags gennem tiden, og det er kun sket to gange hos mig!

Tror nærmere at devisen er at man bare skal have et eller andet at kaste med - uanset hvor ubetydeligt det er.

Musik handler om følelser, men hvorfor skal det hele være så fordomsfuldt??

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 15 August 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Sønnen skrev:

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor der altid skal den slags dum-smarte bemærkninger til?

Hvor er det dumsmarte ?

Jeg kunne også ha skrevet at alt det NAD man kan få idag ikke er nær så godt som det man fik for 5-10 år siden (mht forstærkere i mellemklassen) og udviklingen går vel fremad ?

Når jeg skriver at i ER ligesom alle de andre, så er det fordi det er min opfattelse at i er uhyggelig tæt på at være som hele den store brogede hifiverden, i forhold til førhen hvor i skilte jer ekstremt meget ud og faktisk var enere.

Men der skal man jo ha oplevet den tid fra i startede til midt 90erne, for at vide hvad det er/var

At få en forstærker i knæ, betyder ikke volume ved normalt stueniveau - faktisk så skal de som regel have en ordentlig spand kul, og hvor mange spiller rent faktisk så højt at deres grej går i knæ?

Jeg troede i solgte Cerwin Vega og helst anbefalede NAD til disse højttalere

NADerne kan endda brokobles til ca 3 x effekten, men hvad skal man med det ved normalt stuebrug

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 August 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
Ronin skrev:

Sønnen skrev:

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor der altid skal den slags dum-smarte bemærkninger til?

Hvor er det dumsmarte ?

Jeg kunne også ha skrevet at alt det NAD man kan få idag ikke er nær så godt som det man fik for 5-10 år siden (mht forstærkere i mellemklassen) og udviklingen går vel fremad ?

Når jeg skriver at i ER ligesom alle de andre, så er det fordi det er min opfattelse at i er uhyggelig tæt på at være som hele den store brogede hifiverden, i forhold til førhen hvor i skilte jer ekstremt meget ud og faktisk var enere.

Men der skal man jo ha oplevet den tid fra i startede til midt 90erne, for at vide hvad det er/var

At få en forstærker i knæ, betyder ikke volume ved normalt stueniveau - faktisk så skal de som regel have en ordentlig spand kul, og hvor mange spiller rent faktisk så højt at deres grej går i knæ?

Jeg troede i solgte Cerwin Vega og helst anbefalede NAD til disse højttalere

NADerne kan endda brokobles til ca 3 x effekten, men hvad skal man med det ved normalt stuebrug

Son of a gun!

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Munken skrev:

Fremover vil begge målemetoder fremgå af specs. Det vil det også på HFK´s hjemmeside, når teksten til T737 bliver færdiggjort.

Det er faktisk ikke gjort for at forvirre, men for at give et tal der er mere sammenlignlig med andre mærker.

super - det var egentligt det jeg håbede på. håber at fejlen snart bliver rettet, da jeg personligt blev lidt vildledt af effektopgivelsen.

Hvad i nu gør som de andre? "sminker" annoncerne med lidt for optimistiske effektopgivelser. god at i vil indskrive en forklaring på dette i teksten  til T737

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

Munken skrev:

super - det var
egentligt det jeg håbede på. håber at fejlen snart bliver rettet, da jeg personligt blev lidt vildledt af effektopgivelsen.Hvad i nu gør som de andre?
"sminker" annoncerne med lidt for optimistiske effektopgivelser. god at i vil indskrive en forklaring på dette i teksten  til T737

Som Ronin også skriver, så er de angivelser vi opgiver, jo ikke noget vi finder på.
Vi bruger den information vi får, i dette tilfælde fra NAD.

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 August 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun anbefale at glemme ALT om det pressemateriale og salgsgas. ALLE producenter skriver at lige præcis deres produkt er meget bedre end alle andre mærker til samme pris. Det siger INTET om hvordan produkterne lyder i virkeligheden.

Og for guds skyld - Besøg mere end 1 butik når du skal ud og lytte. Forskellen er større end man tror på de produkter!

(bemærk hvordan jeg behændigt undgik at komme med min pænt farvede holdning til NAD og HFK )

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Ghump skrev:

Jeg kan kun anbefale at glemme ALT om det pressemateriale og salgsgas. ALLE producenter skriver at lige præcis
deres produkt er meget bedre end alle andre mærker til samme pris. Det siger INTET om hvordan produkterne lyder i virkeligheden.

Og for guds skyld - Besøg mere end 1 butik når du skal ud og lytte. Forskellen er større end man tror på de produkter!

(bemærk hvordan jeg behændigt undgik at komme med min pænt farvede holdning til NAD og HFK )

MEGET RIGTIGT!!!
Glem tal, og brug ørerne!

Kunne ikke være mere enig!!!!!!

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 August 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Munken skrev:

MEGET RIGTIGT!!!
Glem tal, og brug ørerne!

Kunne ikke være mere enig!!!!!!

- JahSgu!!!!!!!!!!! - Sværere er det vist ikke, huske at det eneste man reelt kan vurdere ud fra internettets overflødighedshorn, er sådan noget som billeder ( design ) samt fysiske mål... - Dem kan de sgudda ikke fejlforvrænge...!!

JBLfan

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Munken skrev:
sunmusic skrev:

Munken skrev:

super - det var
egentligt det jeg håbede på. håber at fejlen snart bliver rettet, da jeg personligt blev lidt vildledt af effektopgivelsen.Hvad i nu gør som de andre?
"sminker" annoncerne med lidt for optimistiske effektopgivelser. god at i vil indskrive en forklaring på dette i teksten  til T737

Som Ronin også skriver, så er de angivelser vi opgiver, jo ikke noget vi finder på.

du er sku da fuld af gas. NAD opgiver 2 tal 7x100 watt og 7x40 watt. I vælger (kun) at oplyse 7x100 watt..

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 August 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hey Folkens.

Jeg kan ikke undgå at kommentere på det aspekt at hfk har ændret status fra at være et sted hvor man virkelig følte at i vidste noget om produkterne og generalt alt med hifi(i forhold til Fona og alt det andet crap) og at i havde en vis stolthed samt var virkelige énere i jeres klasse.

Nu er min opfattelse at i er blevet for kommercielle(Stærkt salgsorienterede) og at i egentligt ikke kan opfattes som den lille lokale "klub" der havde styr på de reele ting om hifi. Her kunne man få gode råd, gøre en god handel, samt bruge timer på at lytte hifi, men nej essensen om den gamle(i mine øjne)rigtige hifiklub som Lyngdorf startede er forduftet og forsvundet.

Jeg er virkelig ked af ,at i den grad har svigtet jeres trofaste følge og at den eræ er et overstået kapilet.

Det gælder personlig service, viden, stolthed over for produkterne og så den ansvarsfølelse i havde overfor jeres kunder ,som jeg ud fra en nylig oplevelse virkelig synes har fået et alvorligt knæk( Det handler om en forsikringssag som jeg ikke vil komme ind på) men i svigtede virkelig kunden og var meget "uheldige" i jeres opførsel og dette var meget uacceptablet efter hfk standard.

Jeg har de sidste 15 år kun købt mit hifi hos jer, men jeg overvejer nu stærkt, baseret på mine oplevelser og skuffelser at finde et andet sted at købe mit hifi fremover...desværre
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

Munken skrev:
sunmusic skrev:

Munken skrev:

super - det var

du er sku da fuld af gas. NAD opgiver 2 tal 7x100 watt og 7x40 watt. I vælger
(kun) at oplyse 7x100 watt..

Læs hele mit indlæg!
Teksten på hjemmesiden er ikke færdiggjort, hvilket også fremgår på siden!
Det er vel ikke meget at forlange, at du kan læse et indlæg på under ti linier færdig, inden du kalder folk for fulde af gas....

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 16 August 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det så slemt for jer at blive sammenlignet med resten af hififorhandlere ?

Enhver der har vandret i hifiklubben i gamle dage ved at den var noget specielt

Det er i ikke mere men i er en forretning og tjener vel det i skal ?

Hvis jeres forretninger kører godt, så er det vel ligefedt om i er som i er nu, eller som i gamle dage.

Det er muligt at i gerne stadig vil være specielle, men det er i altså ikke.

Men måske ser brugere/købere det nemmere udefra

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 August 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
Hvorfor er det så slemt for jer at blive sammenlignet med resten af hififorhandlere ?

Hvis jeres forretninger kører godt, så er det vel ligefedt om i er som i er nu, eller som i gamle dage.

Trådstarter:

sunmusic skrev:

Denne tråd er ikke lavet for at kritisere HFK og jeg kan fra én vinkel godt forstå at de vælger at udforme deres salgsmateriale efter markedsvilkårene, men jeg ærgrer mig også, da mine hidtidige oplevelser med HFK altid har fået mig til at placere dem i den ærlige ende at professionelle Hifi-pushere. Jeg håber at de på deres hjemmeside vil forklare forskellen mellem effektopgivelsen 7x40 watt og 7x100 watt. Elllers er de jo blot som alle de andre.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 August 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:

Vis lige lidt respekt, ikke?

Det er jo en klub og de arbejder gratis, lidt som Frelsens hær...så ødelæg ikke illusionen

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 August 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Sønnen skrev:

Vis lige lidt respekt, ikke?

Det er jo en klub og de arbejder gratis, lidt som Frelsens hær...så ødelæg ikke illusionen

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 16 August 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Sønnen skrev:

Trådstarter:

sunmusic skrev:

Dyyyygtig

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum