Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVC-A1HDA - ingen lyd?!? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BioHazard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Da jeg efterhånden var træt af at bruge diverse switchbokse til at vælge input (TV-tuner, DVD, BD) og output (TV-monitor og projektor) i mit AV setup, tog jeg mig sammen og investerede i en AV surround amp - en Denon AVC-A1HDA (herefter kaldet 'AMP')

I en overgangsfase vil jeg benytte mine aktive højttalere indtil der bliver penge til et surround setup så jeg rigtigt kan udnytte AMP'ens udgangstrin.

Nu har jeg brugt nogle dage til at sætte den op, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få lyd ud af dens pre-out udgange

Jeg har prøvet at holde det simpelt: 

- Én indgangskilde (HDD optager med TV-tuner) tilsluttet AMP'en via HDMI og et TV tilsluttet med HDMI til AMP'ens monitor udgang.

- En ekstern power amp (med aktive højttalere) tilsluttet AMP'ens pre out (FrontRight og FrontLeft).

I AMP'ens setup menu kan man vælge om lyden skal gå via AMP'ens udgange  eller føres videre med HDMI til TVets højttalere. Vælger jeg det sidste går det fint, så der er altså ikke noget galt med det signal der kommer ind i AMP'en.
Men jeg kan jo ikke nøjes med lyd fra TV-højttalerne...
Vælger jeg at lyden skal komme fra AMP'en kommer der ikke en lyd fra de aktive højttalere.

Jeg har prøvet at forbinde indgangskilden direkte til power amp'en og det går fint, så power amp'en virker også som den skal.

Så prøvede jeg at forbinde den eksterne power amp til AMP'ens 'VCR out' for at tage signalet herfra, og det går også fint. Nu kan jeg vælge at få lyd fra AMP'en og det hele ryger over i de aktive højttalere som det skal.

Men... 'VCR out' har fast volumen og lyden er nu ca. 1 sek. foran billedet...

Det er ved at drive mig til vanvid...
Har jeg helt misforstået hvad "Audio pre out" på AMP'en er?

Disse udgange er overhovedet ikke nævnt i dens setup menu og i User Guiden er de kun nævnt på den side (side 6) der fortæller hvilke stik der er på bagsiden.

/Michael

Til top Vis BioHazard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BioHazard

BioHazard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 August 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Vil bare sige at problemet er løst efter lidt opmuntrende ord fra HiFi-Klubben som fik mig til at gennemgå menuen igen.

Det var ikke et menuvalg det var galt med, men forsøgsvis sendte jeg en testtone til højttalerne med maksimal styrke - og pludselig var der en svag lyd!

Så det hele skyldes at pre-out niveauet er MEGET lavere end et normalt line level. Nu klarer power amp'en den nødvendige forstærkning.

/Michael

Til top Vis BioHazard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BioHazard

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes