Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 20:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt LED tv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NicoA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2013 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hej Med Jer,

Jeg er glad for min returret. Købet endte med et LG860 50" hvilket skulle være et fantastisk smart TV. Nu viser det sig imidlertidigt at SMART TV funktionen ikke fungerer idet TV lynhurtigt løber tør for hukommelse og herved forlader Smart TV funktionen uden af der kan gøres noget som helst. Desuden oplever jeg problemer med dimming. Lys i øvre venstre hjørne, når skærmen er sort opstår der en lys plet i hjørnet (10x3cm). det virker som LED lyset i denne del af skærmen skinner kraftigere end de øvrige. Når skærmen er indstilles iht. kalibreret standard er billedet faktisk rigtig godt, lige indtil man rammer de mørke sener hvor alt så blot bliver sort. Den sidste ting som faktisk bevirkede at jeg bad om mine penge igen var Lip Sync. Pludselig stemte talen ikke med munden og dette har de sidste par dage drillet mig en del. Alle disse udfordringer har gjort, at jeg nu vælger de flestes anbefalinger og bytter det til et plasma TV idet min vigtigste prioritet på et TV nu må være billedekvalitet hvilket Plasmaen skulle excellere. Jeg har besluttet, at det skal være et panasonic 50VT50 og har netop i dag bestilt det hjem.

Jeg hører at der stadig kan være udfordringer med burn in på plasma. Er der nogen af jer der kan fortælle hvordan jeg skal håndtere tv'en de først 200 timer som jeg hører er de mest kritiske?

Har I et godt Link til de bedste kalibreringsindstillinger?

Til top Vis NicoA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NicoA

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Januar 2013 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at et sted som recordere.dk viser de færdige grovindstillinger for specifikke modeller når de tester. Ellers har i jo
selveste Otto derovre i østjylland. Han skulle være en ren ørn til at ISF-kalibrere!

Burn in på plasma - ja nogle ældre og flere billigere skærme har lidt af det - der burde ikke være de store problemer ved dit
nye Pana.
Tillykke med dit valg!

Mvh. Jens/Modifix - der lige har set Real Steel på sin herlige Pioneer plasma her til aften
Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 04:27 | IP-adresse registreret  

Flatpanels.dk har en omfattende test af VT50´eren, inkl. gennemgang af kalibrering og øvrig opsætning.

Tillykke med tv´et i øvrigt. Det bliver du rigtig glad for.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Der findes mange burn-in film som kan hentes på nettet. De går ud på, at skærmen det første stykke tid er mere følsom
overfor fosfor brænder fast og dermed gælder det om at det brænder lige meget fast over det hele. Dette gøres ved at køre
stærke farver på skærmen, som er ens over hele skærmen.

Jeg brugte selv en fra nettet(mener den var fra flatpanels), hvor det bare var forskellige farver som skiftede over hele
skærmen hver halve minut eller noget. Jeg tror ikke det er nødvendigt, og har læst mange som bare sætter det til og så er det
det. Jeg gjorde det dog for at være sikker og have gjort alt hvad jeg kunne.

Men du bliver rigtig glad for dit valg

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

NicoA skrev:

Hej Med Jer,

Jeg er glad for min returret. Købet endte med et LG860 50" hvilket skulle være et fantastisk smart TV. Nu viser det sig
imidlertidigt at SMART TV funktionen ikke fungerer idet TV lynhurtigt løber tør for hukommelse og herved forlader Smart TV
funktionen uden af der kan gøres noget som helst. Desuden oplever jeg problemer med dimming. Lys i øvre venstre hjørne,
når skærmen er sort opstår der en lys plet i hjørnet (10x3cm). det virker som LED lyset i denne del af skærmen skinner
kraftigere end de øvrige. Når skærmen er indstilles iht. kalibreret standard er billedet faktisk rigtig godt, lige indtil man
rammer de mørke sener hvor alt så blot bliver sort. Den sidste ting som faktisk bevirkede at jeg bad om mine penge igen
var Lip Sync. Pludselig stemte talen ikke med munden og dette har de sidste par dage drillet mig en del. Alle disse
udfordringer har gjort, at jeg nu vælger de flestes anbefalinger og bytter det til et plasma TV idet min vigtigste prioritet på et
TV nu må være billedekvalitet hvilket Plasmaen skulle excellere. Jeg har besluttet, at det skal være et panasonic 50VT50 og
har netop i dag bestilt det hjem.

Jeg hører at der stadig kan være udfordringer med burn in på plasma. Er der nogen af jer der kan fortælle hvordan jeg
skal håndtere tv'en de først 200 timer som jeg hører er de mest kritiske?

Har I et godt Link til de bedste kalibreringsindstillinger?

VT50 er et fedt tv som du helt sikkert bliver glad for!

Mht. burn in, så lad være med at se statiske billeder i for lang tid af gangen i starten, og vær obs på fx. kanalens logo i
hjørnet.
Mht. kalibrering: Brug den indbyggede kalibrerede tilstand, den er tæt på korrekt. Evt. juster lidt på lysstyrken så skærmen
passer til dit rums forhold.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Søren77 skrev:
Flatpanels.dk har en omfattende test af VT50´eren, inkl. gennemgang af kalibrering og øvrig opsætning.

Tillykke med tv´et i øvrigt. Det bliver du rigtig glad for.

VT50 er, som andre nævner, en kongeskærm og Flatpanels´ gennemgang af den er meget grundig.

Glem dog at bruge den kalibrering, der er lavet på skærmen. Generelt er online-kalibreringer af skærme udelukkende til interessant læsning, men i praksis ubrugelige især fordi at tre forskellige web-sites typisk opnår tre forskellige resultater.

Der er set fæle skrækeksempler på noget skulle forestille kalibreringer, men hvor apparaterne basalt set stod bedre i standard-indstillingerne. Skal det gøres, så få fat i nogle der ved hvad de laver, og som bruger anerkendte programmer osv. til at udføre arbejdet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes